BLOG MARKETING DELAVNICA

Kako izdelati dober poslovni načrt?

Dober poslovni načrt podjetniku pomaga, da dobi pregled nad trgom, se na trgu boljše znajde, prepreči izgube pri poslovanju in poveča svoje možnosti, ni pa garancija za uspeh. Pred zagonom podjetja je torej dobro narediti načrt. Nekaj napotkov za izdelavo sledi v nadaljevanju.
Kako izdelati dober poslovni načrt?

Z dobrim poslovnim načrtom so možnosti za uspeh podjetja večje.

Za izdelavo dobrega poslovnega načrta je potreben premislek, čas in denar. Lahko se odločite, da ga date izdelati komu drugemu, za kar boste plačali od nekaj 100 evrov dalje. Tak poslovni načrt bo navadno obsegal 30 do 40 strani in bo vključeval tudi tržno raziskavi in pravne ter finančne nasvete. Načrt mora biti jasen in jedrnat. Investitorji navadno nimajo časa prebirati celega načrta, zato je potrebno že na začetku opredeliti za kakšen posel gre in kje se nahajajo vaše konkurenčne prednosti. Sledi še nekaj smernic za izdelavo dobrega poslovnega načrta.

Začnite z jedernatim povzetkom vašega poslovanja, ki ne presega dveh strani in povzema vse pomembne stvari. Najpomembnejše je, da poveste s čim vaše podjetje ukvarja, kako bo služilo denar in zakaj bodo potrošniki izbrali vaše izdelke ali storitve. Če je načrt namenjen tudi investitorjem, dodajte še koliko denarja potrebujete in kako ga nameravate porabiti. Povzetek napišite šele, ko ste izdelali že celoten poslovni načrt.

V naslednjem poglavju obdelajte tržne priložnosti. Odgovorite na vprašanja kako velik je vaš ciljni trg, kako hitro raste, kakšne so priložnosti in nevarnosti in kako se boste z njimi soočili. Večino potrebnih informacij lahko najdete pri industrijskih združenjih, gospodarskih zbornicah, v popisih podatkov in pri drugih podjetjih.

Sledi pregled nad konkurenco na trgu. Vprašajte se kdo so vaši konkurenti, kaj prodajajo, kolikšen tržni delež imajo, zakaj naj bi uporabniki izbrali vaš proizvod ali storitev namesto njihovega in kakšne so vstopne ovire na trg. Ne pozabite na posredne konkurente s podobnimi zmogljivostmi, ki trenutno proizvajajo za drug trg, a se kasneje lahko odločijo tudi za vstop na vaš trg.

V naslednjem koraku določite svoj delovni team. Vključite profile članov in katere sposobnosti, kvalifikacije in dosežke imajo, v prilogi pa dodajte še življenjepise.

Nato predstavite poslovni model, ki vključuje podroben opis vseh prihodkov (prodaja, storitve…) in strukturo stroškov podjetja (plače, najemnina, vzdrževanje…). Vključite tudi imena glavnih dobaviteljev in partnerjev.

Načrt mora vsebovati tudi pregled nad preteklim finačnim poslovanjem in finančne projekcije. Naredite 3-letno napoved dobičkov in izgub, bilanco stanja, izkaz finančnega izida in poiščite točko preloma, ko bo podjetje začelo poslovati z dobičkom. V začetku poslovanja podjetja je potrebna četrtletna primerjava denarnih tokov z dejanskimi izplačili, saj veliko podjetij propade ravno zato, ker v izračunih beležijo dobiček, denarja pa ne prejmejo.

Ko izdelate poslovni načrt ga tudi uporabite ne le za pridobivanje podpore investitorjev, ampak tudi pri vodenju podjetja.

 

Vir: Forbes

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

21.09.2017 od 9:00 do 15:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.
Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje