Kako izdelati dober poslovni načrt?

Dober poslovni načrt podjetniku pomaga, da dobi pregled nad trgom, se na trgu boljše znajde, prepreči izgube pri poslovanju in poveča svoje možnosti, ni pa garancija za uspeh. Pred zagonom podjetja je torej dobro narediti načrt. Nekaj napotkov za izdelavo sledi v nadaljevanju.
Kako izdelati dober poslovni načrt?

Z dobrim poslovnim načrtom so možnosti za uspeh podjetja večje.

Za izdelavo dobrega poslovnega načrta je potreben premislek, čas in denar. Lahko se odločite, da ga date izdelati komu drugemu, za kar boste plačali od nekaj 100 evrov dalje. Tak poslovni načrt bo navadno obsegal 30 do 40 strani in bo vključeval tudi tržno raziskavi in pravne ter finančne nasvete. Načrt mora biti jasen in jedrnat. Investitorji navadno nimajo časa prebirati celega načrta, zato je potrebno že na začetku opredeliti za kakšen posel gre in kje se nahajajo vaše konkurenčne prednosti. Sledi še nekaj smernic za izdelavo dobrega poslovnega načrta.

Začnite z jedernatim povzetkom vašega poslovanja, ki ne presega dveh strani in povzema vse pomembne stvari. Najpomembnejše je, da poveste s čim vaše podjetje ukvarja, kako bo služilo denar in zakaj bodo potrošniki izbrali vaše izdelke ali storitve. Če je načrt namenjen tudi investitorjem, dodajte še koliko denarja potrebujete in kako ga nameravate porabiti. Povzetek napišite šele, ko ste izdelali že celoten poslovni načrt.

V naslednjem poglavju obdelajte tržne priložnosti. Odgovorite na vprašanja kako velik je vaš ciljni trg, kako hitro raste, kakšne so priložnosti in nevarnosti in kako se boste z njimi soočili. Večino potrebnih informacij lahko najdete pri industrijskih združenjih, gospodarskih zbornicah, v popisih podatkov in pri drugih podjetjih.

Sledi pregled nad konkurenco na trgu. Vprašajte se kdo so vaši konkurenti, kaj prodajajo, kolikšen tržni delež imajo, zakaj naj bi uporabniki izbrali vaš proizvod ali storitev namesto njihovega in kakšne so vstopne ovire na trg. Ne pozabite na posredne konkurente s podobnimi zmogljivostmi, ki trenutno proizvajajo za drug trg, a se kasneje lahko odločijo tudi za vstop na vaš trg.

V naslednjem koraku določite svoj delovni team. Vključite profile članov in katere sposobnosti, kvalifikacije in dosežke imajo, v prilogi pa dodajte še življenjepise.

Nato predstavite poslovni model, ki vključuje podroben opis vseh prihodkov (prodaja, storitve…) in strukturo stroškov podjetja (plače, najemnina, vzdrževanje…). Vključite tudi imena glavnih dobaviteljev in partnerjev.

Načrt mora vsebovati tudi pregled nad preteklim finačnim poslovanjem in finančne projekcije. Naredite 3-letno napoved dobičkov in izgub, bilanco stanja, izkaz finančnega izida in poiščite točko preloma, ko bo podjetje začelo poslovati z dobičkom. V začetku poslovanja podjetja je potrebna četrtletna primerjava denarnih tokov z dejanskimi izplačili, saj veliko podjetij propade ravno zato, ker v izračunih beležijo dobiček, denarja pa ne prejmejo.

Ko izdelate poslovni načrt ga tudi uporabite ne le za pridobivanje podpore investitorjev, ampak tudi pri vodenju podjetja.

 

Vir: Forbes

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje