Kakšne naloge mora prevzeti direktor startupa?

Avtor Maja Borštnik — 01.10.2013
Komentiraj!
Mnogi sanjajo o tem, da bi nekoč zasedli direktorski stolček v podjetju. Poglejmo si, kakšne naloge vsakodnevno spremljajo direktorje startupov in ugotovili boste, ali je ta poklic zares primeren za vas.
Kakšne naloge mora prevzeti direktor startupa?

Kakšne naloge mora prevzeti direktor startupa? (Vir slike: sxc.hu)

1. Skrb za ohranjanje vizije startupa

Direktor je tisti, ki je zadolžen za to, da startup pred seboj ne izgubi cilja, katerega je podjetniška ekipa zastavila ob ustanovitvi podjetja. To pomeni, da mora znati prepoznavati poslovne priložnosti, ki se pojavljajo na poti, ter jih kot koščke sestavljanke sestaviti v smiselno celoto, ki bo podjetje dolgoročno pripeljalo do končnega cilja.

2. Sprejemanje odgovornosti in bremen

Ena izmed zadolžitev direktorja je tudi ta, da na svoja ramena prevzame odgovornost za pomembne poslovne odločitve ter stres, ki ga takšna naloga vključuje. Le tako bo lahko ekipa delo opravljala neobremenjeno in učinkovito.

3. Iskanje talentiranih delavcev

Direktor startupa mora znati prepoznavati talentirane ljudi in jih prepričati, da bi pustili razmeroma dobro plačano in zagotovljeno službo, če jo imajo, ter nato prišli delati za mladi startup.

4. Prepričevanje investitorjev

Večina investitorjev letno investira v 2 ali 3 nove startupe, katerim nato zavzeto pomaga prodreti na tržišče. Direktorjeva naloga je prepričati investitorja, da je njegov startup vreden truda in denarja, nato pa njegova pričakovanja z dobrim vodenjem tudi zares uresničiti.

5. Povezovanje podjetja in produkta

Direktor startupa mora dobro poznati produkt, ki ga razvija, zato je ponavadi najbolje, da na direktorskem stolčku sedi kar ustanovitelj podjetja sam, v primeru, da potrebuje pomoč, pa lahko zaposli svetovalce.

6. Hitro učenje ob delu

Večina direktorjev startupov nima formalne izobrazbe, ki ponavadi spada k takšni zaposlitvi, zato je pomembno, da se oseba, ki je zasedla direktorsko mesto, hitro uči in nabira izkušnje, saj mora napraviti čim manj napak. Izkušnje pridejo sčasoma, pri tem pa lahko podjetniku pomagajo izkušeni mentorji in svetovalci. 

7. Izkoriščanje že nabranega znanja za dobrobit startupa

Neredko se izkaže, da je za startup celo bolje, da direktor nima predhodnih izkušenj ali znanj z vodenjem podjetja. Tako se lahko izogne morebitnim slabim odločitvam, ki so posledica napačnih predvidevanj zaradi predhodnih izkušenj v drugačnih podjetjih.

8. Zavračanje prošenj

Direktorji se pogosto soočajo z neskončnimi prošnjami raznih potencialnih partnerjev, investitorjev, zaposlenih ipd. Povsem enostavno je ustreči vsem, toda veliko težje jih je zavrniti. Prav to pa je nujno potrebno za dobrobit startupa. 

9. Poznavanje poslovnih procesov

Dober direktor mora imeti tudi nekaj tehničnega znanja, saj je razumevanje poslovnih procesov izredno pomembno za to, da jih lahko nadzoruje in sprejema z njimi povezane pomembne poslovne odločitve.

10. Delegiranje nalog zaposlenim

Direktorjeva naloga je, da strateško razdeli naloge med zaposlene, pri tem pa ne pozabi slediti viziji startupa. Ekipa zaposlenih mora ves čas vedeti, kakšnemu cilju podjetje sledi, saj bodo le tako kar najbolj učinkoviti. 

11. Hitro prilagajanje glede na trenutne razmere

V  podjetništvu le redko stvari tečejo po načrtih. Naloga direktorja je, da se z nenadnimi težavami soočajo hitro in učinkovito.

12. Motiviranje ekipe

Slej ko prej se podjetje znajde v težavah in direktor je tisti, ki mora znati pomiriti strasti. To lahko stori tako, da na sestanek skliče vse zaposlene in jim zagotovi, da bodo stvari kmalu šle na bolje, ali pa motivacijski govor pošlje kar po elektronski pošti. 

13. Komuniciranje s preostalim svetom

Direktor startupa mora znati ravnati z besedami, saj je njegova naloga, da vizijo podjetja pojasni investitorjem, novim sodelavcem, morebitnim strankam ipd. Pri tem seveda ne smejo uporabljati zgolj tehničnih in industrijskih izrazov. 

14. Ohranjanje pristnosti

Naloga direktorjev startupov je, da z rastjo podjetja ne izgubijo pristnosti. To pomeni, da sami opravljajo naloge, ki so pomembne, in jih ne nalagajo svojim zaposlenim. Direktor si namreč mora znati umazati roke in dokončati zastavljeno opravilo. 

Vir: OnStartups.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice