Kolumna: Startup in delovanje na mednarodnem trgu

Avtor Jure Doler — 03.06.2013
Komentiraj!
Na zaključnem dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki bo potekal 5. 6. v TPLJ, bo svoje nasvete zbrani publiki ponudil tudi Jure Doler iz podjetja Fieldoo - predaval bo na temo delovanja startup podjetij na mednarodnem trgu.
Kolumna: Startup in delovanje na mednarodnem trgu

Ekipa Fieldoo

Eden glavnih izzivov za startupe - predvsem tiste, ki delujejo na globalnem oz. mednarodnem trgu - je povezan z vstopom in nastopom na nove, tuje trge. Gre za proces, ki zajema pozicioniranje znamke v določenem okolju, ustvarjanje odnosov s ključnimi deležniki in doseganje zastavljenih ciljev; bodisi pridobivanje novih uporabnikov bodisi ustvarjanje ugleda ali zgolj za “branding” ipd. V vsakem primeru pa je ključna strategija in vnaprej zastavljeni cilji ter upoštevanje realnih okvirjev - kadrovski, finančni resursi itd.

Če je eden glavnih ciljev pridobivanje novih, relevantnih uporabnikov na mednarodnih trgih (v primeru Fieldoo.com gre za nogometaše/agente), je pomembno realno zavedanje, da “magična beseda” viralnost v začetni fazi enostavno še ne obstaja oz. ne prinaša rezultatov, tako da je zanašanje na viralnost lahko velika napaka; vsaj v začetni fazi. Zanašanje na to, da bo že na samem začetku viralnost naše osrednje gonilo, je bržkone iluzija.

Iskati je namreč potrebno realne kanale, kjer lahko svojo ciljno skupino učinkovito in smiselno dosežemo, nagovorimo. Lahko gre za povsem trivialne prijeme, lahko pa za popolne marketinške koncepte.

Na koncu so bistveni in merodajni le rezultati - ponavadi delujejo kombinacije različnih prijemov, vsekakor pa je aktivnosti potrebno vseskozi testirati, preizkušati, saj le tako lahko najdemo najbolj učinkovita orodja. Poleg tega se stvari razlikujejo od trga do trga, tako da je lahko vsak trg (država, regija) popolna novost, “tabula rasa”.

Pri Fieldoo.com - nogometni mreži za igralce in agente, ki združuje skorajda 20.000 uporabnikov iz 160+ držav sveta - se stvari lotevamo na različne načine: uporabljamo tako gverilske “tehnike” kot tudi družbene medije in bolj klasične primere ali bolj napredne komunikacijske oblike (npr. “content marketing”) ... Nekakšen “coctail” različnih prijemov (za zdaj) prinaša dobre rezultate, vseskozi pa iščemo nove prijeme, ki bi prinesli še boljše.

O avtorju

Soustanovitelj in CMO pri Fieldoo.com. Zadolžen za marketinško področje, ki zajema komunikacijsko strategijo, pozicioniranje in razvoj znamke, iskanje učinkovitih komunikacijskih kanalov, odnose z javnostmi, načrt pridobivanja novih uporabnikov itd. Prav tako se posveča vsebinskemu področju ter širšemu in strateškemu razvoju produkta.

Ne prezrite: MP intervju: Jure Doler - Fieldoo

Magister ekonomije, ki je podiplomski študij s področja športnega marketinga deloma opravil v Barceloni. Nekaj let je deloval v vodilni slovenski športnomarketinški agenciji SV-RSA, kjer je skrbel za strateški razvoj znamke boksarskega šampiona Dejana Zavca, organizacijo Sporto konference in aktivacijo posameznih sponzorstev. Je tudi avtor nekaterih strokovnih člankov in občasni predavatelj ali gost okroglih miz oz. diskusij s področja "industrije" športa.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice