Kolumna: Top 3 knjige za mlade podjetnike

Kje bi bili brez Amazona… Škoda je, da se pri nas tako težko najde kvalitetno podjetniško literaturo. Glede na to, da velika večina od nas zna angleško, ni težko odklikati do največjega svetovnega trgovca in naročiti nekaj knjig.
Kolumna: Top 3 knjige za mlade podjetnike

Kolumna: Top 3 knjige za mlade podjetnike (Slika: sxc.hu)

Mlad podjetnik, ki sanja o uspehu, si mora vzeti čas za izobraževanje. Knjige o podjetništvu, ki jih predstavljam v nadaljevanju, so odlična iztočnica za razmislek o svojem (bodočem) podjetju. Dotikajo se vseh področij, ki jih mora podjetnik poznati, od iskanja dobrih podjetniških idej, prek marketinga, spleta, do poslovnega načrtovanja.

Če morda še nikoli niste posegli po kakšni knjigi v angleščini – kar pogumno! Akademski krogi in fakultete so nas navdale s povsem napačnim prepričanjem, da mora biti kvalitetna literatura napisana v zahtevnem, znanstvenem jeziku, z velikimi besedami, ki jih je že v slovenskem jeziku težko razumeti. Najboljši avtorji znajo svoje ideje predstaviti v zanimivih anekdotah, poučnih zgodbah in zelo jasnem jeziku. Prepričan sem, da je vsak izmed vas že kdaj pogledal kak angleški film brez podnapisov. Če ste ga razumeli, potem tudi s temi knjigami ne boste imeli težav.

1. Guy Kawasaki: REALITY CHECK

Guy je japonski priseljenec v ZDA, ki se je izučil za prodajalca nakita, nato pa je postal glavni evangelist (v knjigi je opisano, kaj točno to pomeni) v podjetju Apple, kjer je s Steveom Jobsom razvijal računalnik Macintosh. Ko je kot bogataš zapustil Apple, je razvil serijo uspešnih startupov, nato pa postal angelski investitor v Silicijevi dolini.

Je avtor številnih zelo kvalitetnih knjig, v katerih je kopica praktičnih nasvetov za bodoče podjetnike, a med njimi še posebej izstopa Reality Check.

Knjiga je namenjena bodočemu podjetniku, ki je prepričan, da ima odlično idejo in ga od milijonarja loči le še nekaj malenkosti. Ponuja konkretne, praktične napotke in predvsem streznitev. Sprehaja se skozi vse faze startupa, iskanja ekipe, iskanja sredstev, razvoja produkta… in za vsako od njih našteva najpogostejše napake, ki jih podjetniki naredijo. Poglavja vsebujejo tudi uporabne nasvete, kot so osnove patentne zakonodaje, osnove piara in šablono za vrhunski prodajni pitch. Napisana je v zabavnem jeziku z mnogimi praktičnimi zgodbami.

Reality check je ena tistih knjig, ki jo najpogosteje vzamem iz knjižne police in poiščem nasvet s področja, ki me najbolj zanima. Če se boste odločili izmed celotne podjetniške literature prebrati samo eno knjigo, priporočam to.

2. Gary Vaynerchuck: CRUSH IT!

Crush it je knjiga, ki je ni mogoče prebrati, ne da bi takoj po tem začeli delati na svoji podjetniški ideji. Čeprav to ni nek spiritualen ali newageovski priročnik, ki bi govoril o osebnem preporodu, je izjemno motivacijsko branje. Je delno avtobiografija, delno življenjski manifest tridesetletnega Belorusa, ki je z družino takorekoč brez vsega emigriral v ZDA, kjer je oče odprl majhno trgovino z alkoholnimi pijačami, Gary pa jo je nato spremenil v milijonski posel. Misel, ki mi je najbolj ostala v spominu pravi: “Delaj to, kar te veseli in če se boš zares potrudil, ti bo uspelo. Hodiš v bedno službo? Ni problema, od osmih do treh bodi tam, doma preživi par ur z družino, potem pa je od sedmih zvečer do enih zjutraj popolnoma dovolj časa, da razturaš!”

Gary je mojster socialnih omrežij in odnosa s kupci. Njegov uspeh temelji na neomajnem prepričanju, da je socialni kapital mnogo pomembnejši od denarja. Če imamo s kupci pristne odnose, potem tudi dobiček ne bo izostal.

3. Paul Arden: IT’S NOT HOW GOOD YOU ARE, IT’S HOW GOOD YOU WANT TO BE.

Ko se zelo odštekan kreativni direktor marketinške agencije Saatchi & Saatchi odloči napisati avtobiografijo, mora biti rezultat nekaj posebnega. Knjiga, ki je v zadnjih letih postala bestseller je daleč od katerekoli avtobiografije, ki ste jo imeli v rokah. V bistvu je zbirka citatov, kratkih, sladkih, in zelo zanimivih. Prebrali jo boste v dobri uri, nato pa o njej razmišljali še dolgo, dolgo časa.

Začne se s temi besedami: “Takorekoč nihče od bogatih in vplivnih ljudi ni bil posebej nadarjen, izobražen, šarmanten ali posebej lep. Bogati in vplivni so postali zato, ker so si želeli biti bogati in vplivni.”

Preberite jih in mi sporočite, če so vam vsaj malo spremenile življenje 🙂

Veliko uspeha,

Matija

O avtorju

Matija Goljar je 24-letni podjetnik. Poleg vodenja lastnega podjetja, ki se ukvarja z odnosi z javnostmi, svetuje bodočim podjetnikom, ki zaprošajo za subvencijo za samozaposlitev Zavoda za zaposlovanje in presoja poslovne ideje. Več o njem si lahko preberete na www.presojaidej.com.

V prostem času vodi podjetniške krožke na osnovnih in srednjih šolah, kjer mlade uči kreativnosti in podjetniških veščin, občasno pa predava tudi na dogodkih Zavoda mladi podjetnik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Predlog za branje: Tim Ferriss: Tools of Titans

Predlog za branje: Tim Ferriss: Tools of Titans

Timothy Ferriss je ameriški avtor, podjetnik, govorec in samooklicani »človeški poskusni zajček«. Znan je kot avtor priljubljenih knjig za samopomoč, kot so The 4-Hour Workweek, The 4-Hour Bodyin The 4-Hour Chef. Preberite več >>

Predlog za branje: Richard Branson: Losing My Virginity

Predlog za branje: Richard Branson: Losing My Virginity

Richard Branson je znani podjetnik, vlagatelj in človekoljub. Pod njegovim vodstvom deluje poslovna skupina Virgin, ki združuje več kot 400 podjetij. Preberite več >>

Predlog za branje: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

Predlog za branje: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

Vsi smo že slišali za Elona Muska ter njegove izvirne ideje in projekte. Če vas zanima več o vizionarju za električnimi avtomobili Tesla, preberite njegovo biografijo. Preberite več >>

Predlog za branje: BOLD: How to Go Big, Create Wealth and Impact the World

Predlog za branje: BOLD: How to Go Big, Create Wealth and Impact the World

Vas zanima skrivnost uspeha največjih svetovnih podjetij? Želite tudi sami ustvariti hitro rastoče zagonsko podjetje? Preberite delo BOLD: How to Go Big, Create Wealth and Impact the World avtorjev Petra H. Diamandisa in Stevena Kotlerja, ki je na voljo tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

Predlog za branje: Peter F. Drucker: Managing Oneself

Predlog za branje: Peter F. Drucker: Managing Oneself

Živimo v dobi neskončnih možnosti: s pomočjo ambicij, zagnanosti in talenta se lahko na izbranem področju povzpnete na vrh, in sicer ne glede na to, kje ste začeli. Sami ste tako odgovorni za svoje mesto v svetu – pri iskanju le-tega vam lahko pomaga delo Managing Oneself. Preberite več >>

Predlog za branje: Scaling Lean

Predlog za branje: Scaling Lean

Ima vaša »velika ideja« potencial? Ali lahko svoj poslovni model preizkusite, še preden bi vanj vložili svoj čas in denar? Na takšna vprašanja odgovarja priročnik Scaling Lean: Mastering the Key Metrics for Startup Growth Asha Maurye, ki je na voljo tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

Predlog za branje: Art, Inc.: The Essential Guide for Building Your Career as an Artist

Predlog za branje: Art, Inc.: The Essential Guide for Building Your Career as an Artist

Umetnikom ni treba stradati. S pomočjo dela Art, Inc.: The Essential Guide for Building Your Career as an Artist Lise Congdon, ki je na voljo v MP knjižnici, boste lahko nadebudni umetniki, ki bi se radi preživljali z ustvarjalnim delom, spremenili svojo strast v donosen posel. Preberite več >>

Predlog za branje: Agile Product Management with Scrum

Predlog za branje: Agile Product Management with Scrum

Delo Romana Pichlerja Agile Product Management with Scrum: Creating Products That Customers Love je prvi vodič po agilnem produktnem vodenju po metodi oziroma s pomočjo ogrodja scrum. Če vas zanimajo agilne metode menedžmenta, si lahko knjigo izposodite tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

Video: Naj knjige leta 2016 po izboru Billa Gatesa

Video: Naj knjige leta 2016 po izboru Billa Gatesa

Bill Gates, ustanovitelj podjetja Microsoft, ki se v zadnjih letih posveča predvsem človekoljubnim projektom, je strasten bralec, ki kljub izjemno zasedenemu urniku povprečno vsak teden prebere vsaj eno knjigo. V prispevku predstavljamo njegove najljubše knjige lanskega leta. Preberite več >>

Video: 5 knjig, ki lahko izboljšajo vaš način vodenja podjetja

Video: 5 knjig, ki lahko izboljšajo vaš način vodenja podjetja

Uspešni podjetniki in veliki vodje se učijo vsak dan in branje knjig je eden izmed načinov, na katerega pridejo do novih znanj. Predstavljamo vam nekaj knjig, ki so navdihnile uspešnega kanadskega podjetnika Dana Martella, da je drugače pričel gledati na poslovni svet. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje