Kolumna: Top 3 knjige za mlade podjetnike

Avtor Matija Goljar — 09.11.2011
Komentiraj!
Kje bi bili brez Amazona… Škoda je, da se pri nas tako težko najde kvalitetno podjetniško literaturo. Glede na to, da velika večina od nas zna angleško, ni težko odklikati do največjega svetovnega trgovca in naročiti nekaj knjig.
Kolumna: Top 3 knjige za mlade podjetnike

Kolumna: Top 3 knjige za mlade podjetnike (Slika: sxc.hu)

Mlad podjetnik, ki sanja o uspehu, si mora vzeti čas za izobraževanje. Knjige o podjetništvu, ki jih predstavljam v nadaljevanju, so odlična iztočnica za razmislek o svojem (bodočem) podjetju. Dotikajo se vseh področij, ki jih mora podjetnik poznati, od iskanja dobrih podjetniških idej, prek marketinga, spleta, do poslovnega načrtovanja.

Če morda še nikoli niste posegli po kakšni knjigi v angleščini – kar pogumno! Akademski krogi in fakultete so nas navdale s povsem napačnim prepričanjem, da mora biti kvalitetna literatura napisana v zahtevnem, znanstvenem jeziku, z velikimi besedami, ki jih je že v slovenskem jeziku težko razumeti. Najboljši avtorji znajo svoje ideje predstaviti v zanimivih anekdotah, poučnih zgodbah in zelo jasnem jeziku. Prepričan sem, da je vsak izmed vas že kdaj pogledal kak angleški film brez podnapisov. Če ste ga razumeli, potem tudi s temi knjigami ne boste imeli težav.

1. Guy Kawasaki: REALITY CHECK

Guy je japonski priseljenec v ZDA, ki se je izučil za prodajalca nakita, nato pa je postal glavni evangelist (v knjigi je opisano, kaj točno to pomeni) v podjetju Apple, kjer je s Steveom Jobsom razvijal računalnik Macintosh. Ko je kot bogataš zapustil Apple, je razvil serijo uspešnih startupov, nato pa postal angelski investitor v Silicijevi dolini.

Je avtor številnih zelo kvalitetnih knjig, v katerih je kopica praktičnih nasvetov za bodoče podjetnike, a med njimi še posebej izstopa Reality Check.

Knjiga je namenjena bodočemu podjetniku, ki je prepričan, da ima odlično idejo in ga od milijonarja loči le še nekaj malenkosti. Ponuja konkretne, praktične napotke in predvsem streznitev. Sprehaja se skozi vse faze startupa, iskanja ekipe, iskanja sredstev, razvoja produkta… in za vsako od njih našteva najpogostejše napake, ki jih podjetniki naredijo. Poglavja vsebujejo tudi uporabne nasvete, kot so osnove patentne zakonodaje, osnove piara in šablono za vrhunski prodajni pitch. Napisana je v zabavnem jeziku z mnogimi praktičnimi zgodbami.

Reality check je ena tistih knjig, ki jo najpogosteje vzamem iz knjižne police in poiščem nasvet s področja, ki me najbolj zanima. Če se boste odločili izmed celotne podjetniške literature prebrati samo eno knjigo, priporočam to.

2. Gary Vaynerchuck: CRUSH IT!

Crush it je knjiga, ki je ni mogoče prebrati, ne da bi takoj po tem začeli delati na svoji podjetniški ideji. Čeprav to ni nek spiritualen ali newageovski priročnik, ki bi govoril o osebnem preporodu, je izjemno motivacijsko branje. Je delno avtobiografija, delno življenjski manifest tridesetletnega Belorusa, ki je z družino takorekoč brez vsega emigriral v ZDA, kjer je oče odprl majhno trgovino z alkoholnimi pijačami, Gary pa jo je nato spremenil v milijonski posel. Misel, ki mi je najbolj ostala v spominu pravi: “Delaj to, kar te veseli in če se boš zares potrudil, ti bo uspelo. Hodiš v bedno službo? Ni problema, od osmih do treh bodi tam, doma preživi par ur z družino, potem pa je od sedmih zvečer do enih zjutraj popolnoma dovolj časa, da razturaš!”

Gary je mojster socialnih omrežij in odnosa s kupci. Njegov uspeh temelji na neomajnem prepričanju, da je socialni kapital mnogo pomembnejši od denarja. Če imamo s kupci pristne odnose, potem tudi dobiček ne bo izostal.

3. Paul Arden: IT’S NOT HOW GOOD YOU ARE, IT’S HOW GOOD YOU WANT TO BE.

Ko se zelo odštekan kreativni direktor marketinške agencije Saatchi & Saatchi odloči napisati avtobiografijo, mora biti rezultat nekaj posebnega. Knjiga, ki je v zadnjih letih postala bestseller je daleč od katerekoli avtobiografije, ki ste jo imeli v rokah. V bistvu je zbirka citatov, kratkih, sladkih, in zelo zanimivih. Prebrali jo boste v dobri uri, nato pa o njej razmišljali še dolgo, dolgo časa.

Začne se s temi besedami: “Takorekoč nihče od bogatih in vplivnih ljudi ni bil posebej nadarjen, izobražen, šarmanten ali posebej lep. Bogati in vplivni so postali zato, ker so si želeli biti bogati in vplivni.”

Preberite jih in mi sporočite, če so vam vsaj malo spremenile življenje :)

Veliko uspeha,

Matija

O avtorju

Matija Goljar je 24-letni podjetnik. Poleg vodenja lastnega podjetja, ki se ukvarja z odnosi z javnostmi, svetuje bodočim podjetnikom, ki zaprošajo za subvencijo za samozaposlitev Zavoda za zaposlovanje in presoja poslovne ideje. Več o njem si lahko preberete na www.presojaidej.com.

V prostem času vodi podjetniške krožke na osnovnih in srednjih šolah, kjer mlade uči kreativnosti in podjetniških veščin, občasno pa predava tudi na dogodkih Zavoda mladi podjetnik.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice