Obvladovanje razvoja elektronike je ključno za prodor na trg inovativnih naprav

Ali je danes elektronika postala zgolj zlaganje poceni modulov - črnih škatlic - po navodilih in ni potrebno o njih vedeti nič? In za njihovo uporabo uporabiti že spisano kodo, skopirano iz interneta, ki že dela točno to, kar si želimo?
Obvladovanje razvoja elektronike je ključno za prodor na trg inovativnih naprav

Ali elektronik zgolj zlaga čipe po navodilih?

V zadnjem času dnevno prihajajo novice, kako posamezniki in zagonska podjetja uspešno zbirajo sredstva, ki jim omogočajo razvoj in komercializacijo njihove ideje. Danes ima resnično vsak z dobro, inovativno idejo možnost za uspeh. Pri tem pa je poleg same ideje, potreb trga in dobro izdelane kampanje ključno seveda to, da se na koncu tak izdelek tudi uspešno razvije.

Bežen prelet spletnih kampanjskih portalov nam razkrije množico idej o raznih osebnih elektronskih napravicah, povezanih na mobilne telefone in v svetovni splet, ki nam lajšajo domača opravila in skrbijo za naše zdravje. Ni pa potrebno imeti prav ostrega očesa, da opaziš, da veliko snovalcev idej za temi kampanjami z všečnimi fotografijami prikriva, da napravica zaenkrat še živi le v njihovih glavah. Tehnično izvedljivost in grob razrez stroškov so sicer že premislili, a od renderjev do končnega izdelka je ponavadi še daleč.

Načrtovanje nove elektronske naprave zahteva celostni pristop. Najprej je potrebno dobro uskladiti specifikacije naprave, kjer skušamo vse podrediti končnemu uporabniku. Pri tem sta gotovo ravno oblika in izvedba ohišja tisti, ki narekujeta ostale sklope.

Oblikovalci tukaj hitro trčijo v meje, ki jih postavlja elektronika (velikost vezja, baterija, zaslon ipd.) in način uporabe (napajanje, odpornost na vodo, tresljaje, …). Oblikovalec mora nujno sodelovati z elektronikom in tehnologom, saj vsi natančno poznajo prednosti in meje področij, ki jih obvladajo. Oblikovalec skrbi za tržno vrednost in uporabnost, elektronik za funkcionalnost in tehnolog za to, da se bo napravo lahko izdelovalo z razpoložljivo opremo in s predvidenimi stroški. Le usklajeno delo takšne ekipe lahko pripelje do dobrega izdelka.

Elektronika, ki danes predstavlja jedro vseh sodobnih napravic, doživlja nesluten razvoj. Če smo še pred desetimi leti srečevali močne mikroprocesorje zgolj v osebnih računalnikih, ima danes procesor s tako računsko močjo že pametna ročna ura. Še več, na spletu lahko enostavno pridemo do nešteto modulov, ki za nekaj evrov nudijo priklope raznih senzorjev, povezljivost z brezžičnimi omrežji v svet interneta stvari in seveda močan mikroprocesor. V teh časih izgleda, da ni težko biti elektronik. Med tehničnimi navdušenci prevladuje platforma Arduino, ki v obliki poceni razvojnih ploščic nudi izredno enostavno pot do želenega rezultata. Tukaj glavnino pripomore močna podpora skupnosti v obliki razširitev in raznovrstnih programskih rešitev. Razvijalcu tako ni več potrebno vedeti praktično ničesar o sami zgradbi vezja, mikroprocesorja, protokolih ali algoritmih. Enostavno lahko zloži potrebne elektronske module kot črne škatlice, jih poveže po priporočeni shemi in naloži ustrezno programsko kodo. Za končni rezultat moramo verjetno dodati ali spremeniti še par vrstic kode, kar pa je možno tudi brez predhodnega znanja programskega jezika tako, da malo pobrskamo po forumih in vprašamo daleč najbolj pametnega strica.

Vse našteto je posledica dejstev, da je za uspeh ključno hitro lansiranje izdelka na trg ob čim manjših stroških. Dodatno težavo predstavlja, da je, ob splošnem pomanjkanju inženirskega kadra, poglobljenega znanja elektronike še manj. Ravno to pa predstavlja past, v katero mnogokrat padejo navdušenci z idejami. Le redko se namreč zgodi, da lahko komercialno dobavljiv modul kar vgradimo v končno napravo, primerno za trg, tako da bo ustrezal njeni obliki in vsem drugim zahtevam. Razviti moramo elektroniko po meri, kjer pa se spopademo z izzivi, ki daleč presegajo nivo »Arduino navdušencev«. Pri načrtovanju elektronskega vezja si lahko pomagamo s priporočili proizvajalcev elektronskih komponent, a brez poglobljenega znanja elektronike hitro zaidemo v slepo ulico.

Klasičen primer pogostih napak je zagotavljanje skladnosti izdelka za trg. Doseganje skladnosti z veljavnimi standardi zajema različna področja, kot so varnost uporabe, vpliv elektromagnetnega sevanja in odpornost na motnje. Našteto je predpogoj za to, da na izdelek nalepimo znak CE in ga smemo dati na trgovske police. Skladnost izdelka pa v največji meri in z najnižjimi stroški uspemo zagotoviti že v zgodnjem procesu razvoja s skrbno izbiro komponent in pravilnim načrtovanjem. Žal v naglici ta vidik prepogosto zanemarjamo in ko v kasnejši fazi razvoja ali celo po produkciji naprave ugotovimo neskladja, zahtevajo popravki neprimerno dražje ukrepe ali celo ponoven razvoj. To pa je velikokrat pogubno ne samo za izdelek, ampak tudi za podjetje.

Izzivov, ki jih rešujejo elektroniki, je dandanes še vedno veliko in ostajajo tudi v bodoče. Znanje, ki je potrebno za njihovo reševanje, pa je velikokrat cenjeno šele takrat, ko pride do problemov in je potrebno gasiti požare. Tisti, ki se vseh teh pasti zavedajo že na začetku, bodo gotovo imeli večje možnosti za uspeh in pri tem jim lahko elektroniki prav gotovo pomagajo.

Članek je prispeval doc. dr. Marko Jankovec, partner v podjetju MULTILUX.

Povezano: Ali ste vedeli, da vašo elektronsko napravo poganja operacijski sistem Linux?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v digitalne valute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v digitalne valute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Odločili ste se, da boste pričeli z mobilnim marketingom, in že postavili strategijo. Razvili ste super mobilno aplikacijo, sedaj pa je čas za spletno stran, ki bo osnova za trženje aplikacije. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje