Reportaža z MP dogodka: Kako financirati ustanovitev in rast startupa?

Avtor Maja Borštnik — 26.04.2014
Komentiraj!
V četrtek, 24. aprila 2014, je na Ekonomski fakulteti v Ljubljani potekalo prijetno podjetniško popoldne. Na dogodku, namenjenemu vsem bodočim podjetnikom in že ustanovljenim mladim podjetjem, smo namreč gostili pet predavateljev.
Reportaža z MP dogodka: Kako financirati ustanovitev in rast startupa?

Reportaža z MP dogodka: Kako financirati ustanovitev in rast startupa?

Dogodek z naslovom Kako financirati ustanovitev in rast startupa? je z uvodnim nagovorom otvoril Egon Ravbar, Zavod mladi podjetnik.

Na kratko je predstavil nekatere izmed storitev, ki jih naš Zavod nudi mladim podjetjem, za tem pa prisotne pozval k zanimivemu tekmovanju: tisti, ki bo v 60 sekundah zbral največ poslovnih vizitk, bo za nagrado prejel Chipolo, katerega je prijazno odstopil Tadej Jevševar iz podjetja ChipoloTadej je kot eden izmed predavatelj namreč nastopil v nadaljevanju dogodka in zato v pokušino prinesel nekaj primerkov proizvodov svojega podjetja. Vsem trem nagrajencem čestitamo!

Po podelitvi nagrad je pred zbranimi nastopil predstavnik našega glavnega sponzorja, Domen Baskovec iz Si.mobila. Na kratko je predstavil storitve, s katerimi Si.mobil podpira mlada podjetja in jim tako olajšuje prve korake poslovanja. 

Ne spreglejte galerije fotografij z dogodka!

Kako prepričati investitorja tveganega kapitala?

Sledilo je predavanje Mateja Zalarja iz podjetja Visionect, ki je prisotnim predstavil svet tveganega kapitala, angelskega kapitala in kapitala skladov tveganega kapitala, ki predstavljajo pogost vir financiranja rasti podjetja ob širitvi na tuje trge. Mnogi startup podjetniki namreč razmišljajo prav o tovrstnem načinu pridobivanja potrebnih denarnih sredstev, kljub temu da na ta način uspe izredno majhen odstotek projektov/startupov. 

Tvegani kapitalisti, kot je poudaril Zalar, namreč pregledajo le 10 odstotkov poslovnih načrtov, ki jih prejmejo na svojo mizo - velika večina jih investicijske priložnosti išče povsem drugje. Od omenjenih 10 odstotkov predlaganih projektov jih investicijo prejme zgolj 0,25 - 0,50 odstotka, od katerih pa je na koncu uspešnih le 20 odstotkov! 

Številke so torej zelo zgovorne, a da je tudi kljub zahtevnosti vendarle mogoče pridobiti tvegani kapital, dokazuje tudi podjetje Visionect, ki je tudi samo pridobilo investicijo. Kot je poudaril Zalar, je bistveno, da podjetniki do investitorja pristopijo s priporočilom, saj tako lažje vzpostavijo zaupanje in pridobijo možnost daljšega predstavitvenega nastopa.

Množično financiranje - primer Kickstarterja in Chipolo

Uspešno in nadvse zanimivo zgodbo še enega slovenskega podjetja, startupa Chipolo, ki je razvilo istoimenski produkt, nam je v nadaljevanju predstavil Tadej Jevševar. Kot pravi statistika, vsak človek dnevno 10 minut svojega časa nameni iskanju izgubljenih ali založenih osebnih predmetov. To pomeni, da kar 2,5 dneva letno namenimo temu neprijetnemu opravilu! Prav to pa je problem, ki ga rešuje Chipolo, saj omogoča, da s pomočjo pametnega mobilnika hitro najdemo iskani predmet. 

Da bi ekipa pridobila potrebna denarna sredstva za zagon in proizvodnjo projekta, se je odločila za Kickstarter. Gre za spletno platformo, ki podjetjem z inovativnimi projekti omogoča zbiranje sredstev s strani končnih kupcev. Ekipa je po sicer izredno dolgem čakanju - njihov projekt je bil potrjen šele po 31 dneh in ne po 5 dneh, kot je v navadi - štartala s spletno kampanjo in zastavljeni cilj v višini 15 tisoč dolarjev zbrala v dobrih 14 urah! 

Toda s tem se je njihovo delo šele pričelo. Ker je kar 70 odstotkov vseh podpornikov prihajalo iz Združenih držav ali iz Azije, so morali delo opravljati v večih izmenah, saj so vprašanja deževala iz vseh strani. Kot je poudaril Tadej, je izredno pomembno, da (potencialnim) kupcem odgovorimo čim prej, saj si s tem povečujemo ugled in možnosti za prodajo.

Kateri razpisi so zanimivi za mlada podjetja?

Andrej Kure iz podjetja Vinibis je predstavil možnosti pridobivanja razpisov za mlada podjetja s poudarkom na aktualnem razpisu P2, ki se pojavi vsako leto in je najbolj primeren razpis za razvijanje tehnoloških produktov za mlada podjetja. 

Pristojna ministrstva vsako leto objavijo za več 100 milijonov evrov razpisnih sredstev. Pomemben del teh razpisov je namenjen vzpodbujanju podjetništva, torej lahko za sredstva kandidirajo podjetja, za mnoga med njimi tudi mlada podjetja. To pa je odlična priložnost za startupe, da pridejo do zagonskih sredstev za razvoj svojih produktov!

Trenutno so najbolj podprte dejavnosti raziskave&razvoj, kadri, infrastruktura, nevladni&javni sektor, podeželje&kmetijstvo, zagon novih podjetij, predpristopne države&nove članice.

Kako do kredita?

Kot zadnji je nastopil Daniel Makšan iz Sberbank, ki je v zanimivem predavanju govoril o možnostih mladega podjetja za pridobitev kredita.

Padec bonitetnih ocen, reševanje zgrešenih finančnih naložb, nevračanje kreditov ter pomanjkanje denarja na splošno, to je le nekaj razlogov, zakaj je danes bistveno težje priti do kredita kot pred krizo.

Če ste mlado podjetje brez zagotovljenih prihodkov oziroma jih le predvidevate v vašem poslovnem načrtu, je naloga še toliko težja. Banke namreč startupov praviloma ne financirajo, saj je tveganje zanje preprosto preveliko. 

Ne spreglejte galerije fotografij z dogodka!

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!