Spletna trgovina in popusti

Avtor — 07.02.2014
Tržni inšpektorji ob nadzoru spletnih trgovin najpogosteje naletijo na napačno zapisane splošne pogoje poslovanja, pomanjkljivo navedene pogoje pri odstopu od pogodbe sklenjene na daljavo ter na nepravilno zapisane popuste. O slednjem bo govora v nadaljevanju.
Spletna trgovina in popusti

Spletna trgovina in popusti. (Vir slike: sxc.hu)

Mnogi lastniki spletnih trgovin za pospeševanje svoje prodaje uporabljajo razne oblike znižanja cen blaga in storitev v obliki popustov, razprodaj, t. i. klubskih cen ali pa znižanja končne cene zaradi nabave večjih količin – količinski popust.

Tržni inšpektorat pojasnjuje, da je potrebno razlikovati med uvedbo popustov ali drugih oblik znižanja cen blaga in uvedbo razprodaje. Tako uvedba razprodaje, kot popustov, ali katere koli druge oblike znižanja, za (spletne) trgovce ni obvezna. Ti se torej sami odločijo, ali bodo znižali cene svojim izdelkom, ali ne ter za koliko oziroma katerim svojim izdelkom bodo znižali cene in katerim ne. V tem delu so trgovci povsem svobodni. Če pa se odločijo za razprodajo ali popuste in druge oblike znižanja cen izdelkom, pa morajo spoštovati veljavno zakonodajo s tega področja.

Če se trgovec odloči za uvedbo razprodaje, mora spoštovati zlasti določbe 28. člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenosti blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50 odstotkov) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, vendar do največ 60 dni.

Trgovci, ki se odločijo za popuste oziroma akcije, pa morajo predvsem paziti, da pri tem ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks, za kakršne je po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP) mogoče šteti tudi zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih, na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih in morebitnemu navideznemu znižanju blaga.

Pri uvedbi akcijskih prodaj – popustov (akcijske prodaje se lahko vršijo pred, med ali po sezonskih razprodajah) je pomembno, da:

  • trgovec z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.),

  • zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,*

  • ne izvaja navideznega znižanja, t.j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje,*

  • odstotka popusta ni potrebno označiti na vsakem izdelku posebej, lahko je označen odstotek popusta za skupino izdelkov v enem od prodajnih programov, ki so znižani za ta odstotek,

  • popust lahko traja neomejeno dolgo; trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.

* Izdelek mora biti po neznižani (redni) ceni ponujen primeren in zadosten čas. Zakonsko ni definirano, koliko naj bi ta čas trajal.

Vir: Tržni inšpektorat RS  

Oznake: