Zadruga Buna na Indiegogo!

Zadruga Buna, katere temelji ležijo v pravični trgovini, svoja sredstva trenutno zbira v Indiegogo kampanji. Od tovrstnega crowdfundinga pričakujejo sredstva za nakup večjega stroja za praženje 'pravične' kave, vzpostavitev primernega prostora za to dejavnost ter še marsikaj ...
Zadruga Buna na Indiegogo!

Zadruga Buna na Indiegogo! (Vir slike: zadruga Buna)

Za idejo zadruge Buna stojijo tri osebe: velik ljubitelj in raziskovalec kave, pa tudi pražar in lastnik kavarne Tine Čokl, raziskovalec in tolmač udejanja družbene in okoljske pravičnosti, pisec, predavatelj ter vodja projektov na področju globalnega učenja Rene Suša in oblikovalka strategij in konceptov ter vodja pravične trgovine v Sloveniji, Živa Lopatič.

»Ker smo se morali povezati v pravno obliko, v okviru katere razvijamo izdelke po načelih Bune, smo se odločili za obliko, ki v največji meri odraža naše vrednote – to je zadruga. Zbrali smo se trije, vsak s svojimi znanji in veščinami in vedeli smo, da v primeru združitve lahko naredimo več. Najbolj enakovreden način za takšno sodelovanje pa je zadruga, v kateri ima vsak zadružnik enako moč. Poleg tega smo se zgledovali po vseh manjših proizvajalcih, vključenih v sistem pravične trgovine, ki se združujejo v zadruge z namenom skupnega nastopa na trgu,« pojasnjujejo ustanovitelji.

                                                Vir fotografije: arhiv Bune

Vse se je začelo na srečanjih s pravično kavo …

»Pred malo več kot dvema letoma smo pripravili prvo Srečanje s pravično kavo – predavanje o pravični trgovini in kavi, na katerem smo s pomočjo kave razložili sistem delovanja pravične trgovine ter zakaj je pomembno, da slednji deluje. Ker je imelo prvo predavanje zelo pozitivne odzive, smo začeli dogodke ponavljati še po drugih krajih po Sloveniji in v šolah. Danes nas organizacije, kot so šole, društva in skupine, same poiščejo in poprosijo za izvedbo predavanja, na katera se z veseljem odzovemo. Vendar pa smo prek predavanj ugotovili, da samo govorjenje o tematiki ni dovolj in da prav mi trije posedujemo dovolj znanj in izkušenj, da lahko pripravimo prvi izdelek, ki bo udejanjal vse, kar govorimo,« pojasnjuje vodja pravične trgovine v Sloveniji.

Podprite projekt na Indiegogo >>

Zadruga, ki omogoča sodelovanje in vključevanje

Prednost zadruge vidijo predvsem v tem, da je njen osnovni ustroj zasnovan tako, da spodbuja sodelovanje in vključevanje. Ponavadi je ustanovljena z namenom, da se pod njenim okriljem zberejo tisti, ki želijo ustvarjati, vendar sami tega ne zmorejo dovolj dobro ali učinkovito.

V okviru zadruge, kjer se združijo različna znanja in zmožnosti, pa se lahko vsak osredotoči na tisto, kar najbolje zna in počne. Takšno sodelovanje pa bistveno izboljša položaj članov na trgu. V zadrugo člani tako niso vključeni pasivno, s kapitalskim vložkom, ampak v njej delujejo aktivno. Zato so tudi profita, ustvarjenega z delovanjem zadruge, deležni vsi člani in ne samo lastniki kapitala. »V našem primeru pa bo ustvarjen profit ostal v zadrugi in bo namenjen za širitev delovanja zadruge, saj smo organizirani kot neprofitna organizacija,« pri tem pojasnjuje Lopatičeva.

Nastajanje Zadruge Buna temeljilo na ključnih načelih pravične trgovine

Čokl, Suša in Lopatičeva so tako želeli nadgraditi delovanje pravične trgovine in vsa načela pripeljati tudi do končnega uporabnika, zato so načelom pravične trgovine dodali še kakovost oz.svežino, transparentnost za končnega uporabnika (v smislu poznavanja porekla in razreza cene) ter odgovornost do okolja, ki naj se ne bi zaključila pri proizvajalcu, ampak naj bi bila del izdelka do končnega uporabnika. Svoje ideje so ves čas oblikovanja Bune preverjali na tistih, ki so jih spremljali prek pravične trgovine in kavarne.

Buna, kava s pravičnim poreklom

Buna je kava s pravičnim poreklom. Prihaja iz sistema pravične trgovine, ki je nastal z namenom, da zaščiti kmetovalce in rokodelce iz depriviligiranih držav. »Dobrine, ki nam jih ti pridelovalci zagotavljajo, so eksotičnega porekla in niso ključne za naše preživetje. Kot na primer kava! Pijemo jo vsak dan, pa kljub temu o njej ne vemo prav dosti. Ne poznamo njenega porekla ali načina pridelave, ne poznamo pridelovalcev, niti njihovih veščin,« pojasnjujejo snovalci tovrstnega koncepta. Zato Buna veliko pozornosti posveča prav izvoru surovih kavnih zrn.

Pričakovanja od kampanje Indiegogo

»Dosegli smo mejo tega, kar lahko storimo brez večjih investicijskih sredstev,« menijo ustanovitelji. Zato so se odločili, da svojo idejo predstavijo čim več tistim, katerim so njihovo delovanje in izdelki namenjeni ter jim s tem dajo priložnost, da jim pomagajo doseči zastavljene cilje.

Od kampanje na platformi množičnega financiranja Indiegogo pričakujejo, da jim bo pokazala, kako se posamezniki odzivajo na njihove ideje in način delovanja, hkrati pa jim bo pomagala zbrati sredstva za nakup večjega stroja za praženje kave, vzpostavitev prostora za tovrstno dejavnost in razvoj novih izdelkov, narejenih skladno z načeli Buna ter obenem tudi nadaljevanje s predavanji, ki jih trenutno že izvajajo. Če ne bodo zbrali dovolj sredstev za vse želeno, bodo preprosto nakupili opremo v manjšem obsegu ter nadaljevali s svojim delovanjem v malo počasnejšem tempu.

Podprite projekt na Indiegogo >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje