
34 načinov, kako se soočiti z mediji kot profesionalen PR (Vir slike: picjumbo.com)
Ko se soočate z mediji, potrebujete tri osnovne cilje:
- Neprestano obveščajte ciljno skupino (preko medijev) o aktivnostih vašega podjetja.
- Trajnostno gradite podobo podjetja in delajte na prodajni podpori.
- Bodite pripravljeni na situacije, ki lahko škodujejo vašemu podjetju.
Vaši cilji pri publiciteti naj bodo naslednji:
- Komunicirajte in tržite vašo blagovno znamko, proizvode in storitve.
- Ustvarite pozitivno podobo vašega podjetja in produktov.
- Ohranjajte avtoritativno podobo in podobo vodilnega podjetja v panogi.
- Vzpostavite in ohranjajte dobre odnose z mediji.
- Novinarjem in blogerjem kar se da olajšajte sodelovanje z vašim podjetjem.
- Bodite odprti do sodelovanja z mediji (mediji potrebujejo vas tako kot vi njih).
- Vedno bodite ustrežljivi do novinarjev in blogerjev.
- Vedno bodite pozorni in iščite priložnost za promoviranje vašega podjetja.
- Neprestano obveščajte ciljne medije o dogodkih in novostih v zvezi z vašim podjetjem, blagovno znamko ali produkti.
Kako se obnašati, ko pridete v stik z mediji?
Primerno obnašanje:
- Na vsa vprašanja odgovarjajte hitro, iskreno in v celoti.
- Do novinarja se obnašajte kot do stranke.
- Bodite pripravljeni in oboroženi z najrazličnejšimi informacijami o vašem podjetju, blagovni znamki in produktih. Imejte v mislih, kaj želite sporočiti, in izberite zgolj najpomembnejše informacije.
- Najpomembnejše podatke imejte vedno pri roki.
- Nikoli ne ovirajte dela novinarjev.
- V odnosu z mediji bodite nepristranski.
- Svojemu podjetju pripišite človeške lastnosti.
- Vedno imejte kontrolo nad informacijami, ki jih podajate.
- Izbirajte med informacijami, ki jih podajate različnim medijem – naj bodo primerne in zanimive za specifične medije.
- Večjo uspešnost prodaje ali boljši uspeh podjetja podajte v odstotkih (npr.: proizvodnja se je povišala za XX odstotkov v primerjavi s prejšnjim polletjem).
- Dobro premislite, kako boste odgovarjali in katere informacije boste podali.
- Nemudoma se odzovite na nesporazume in napake.
Neprimerno obnašanje:
- Nikoli se ne oddaljite od politike podjetja.
- Nikoli ne podajajte finančnih informacij, ki bi lahko vplivale na oblikovanje cene. Če je le možno se izogibajte občutljivim finančnim temam.
- Ne komentirajte aktivnosti in načina poslovanja ostalih podjetij na trgu.
- Nikoli ne napovedujte prihodnosti in bodite pozorni pri napovedovanju aktivnosti vašega podjetja.
- Nikoli ne potrjujte ali zanikajte trenutnega dogajanja v podjetju. Nikar ne omenjajte stvari, ki niso popolnoma zaključene in že pripravljene za v javnost.
- Nikoli ne dajajte „neuradnih” (off the record) izjav.
- Pri pogovoru imejte veliko samokontrole. Nikar se ne pustite sprovocirati.
- Nikoli ne komentirajte govoric in tračev.
Imejte v mislih, da novinarje in blogerje zanimajo zgolj aktualne informacije. Nikar jih ne zalagajte s starimi informacijami.
V dobi interneta ne obstaja lokalnih informacij. Vsaka informacija se lahko bliskovito razširi po različnih medijih na vse konce sveta. To pomeni posebno previdnost pri podajanju in koordiniranju informacij, ki jih dajete v različne medije.
Vir: smallbizbee.com.
Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>