Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?
Kaj so odnosi z javnostmi in kako se razlikujejo od oglaševanja? Odnosi z javnostmi (angl. public relations, PR) so nasprotje oglaševanja. Ko gre za oglaševanje, morate plačati za umestitev svojega sporočila v časopis, na televizijo, spletno stran ali radio. Ko gre za odnose z javnostmi, pa objave članka, v katerem se pojavi vaše podjetje, ne plačate. Novinar napiše prispevek o vašem podjetju ali posname prispevek o njem na podlagi informacij, ki jih je prejel in zbral.
Medijska pozornost je iz različnih razlogov bolj učinkovita kot oglaševanje. Je veliko bolj stroškovno učinkovita, saj je večinoma brezplačna. Publiciteta ima tudi dolgoročno večjo vrednost od oglaševanja: članek o vašem podjetju si bodo ljudje zapomnili bolj kot oglas. Še eno prednost medijske pozornosti predstavlja dejstvo, da lahko doseže veliko širšo publiko kot oglaševanje. Zgodba o vašem uspehu se lahko razširi z lokalnega na nacionalni nivo in tako razširi glas o vašem podjetju po celi državi ali celo širše.
Najbolj pomembna razlika med medijsko pozornostjo in oglaševanjem pa se skriva v tem, da je medijska pozornost v očeh javnosti veliko bolj verodostojna kot oglaševanje. Če o vašem podjetju poroča objektiven in neodvisen medij, v bralcih, gledalcih in poslušalcih vzbudite občutek, da je vaše delovanje pomembno.
Potrošniki in novičarski mediji radi prisluhnejo temu, kar jim sporočajo ustanovitelji novih, hitro rastočih podjetij. Doseči morate, da vas javnost opazi, hkrati pa se morate uveljaviti kot strokovnjaki na svojem področju. Tako boste zagotovili uspešno poslovanje svojega podjetja. Verjetno pa se sprašujete, kako to doseči. Ponujamo vam nekaj nasvetov:
- Za začetek se natančno poučite o svojem podjetju, izdelku in industriji.
- Pogovarjajte se z različnimi skupinami ljudi. Zagrabite priložnosti za predstavitev svojega delovanja ključnim deležnikom, društvom, poslovnim združenjem in ostali zainteresirani javnosti. Nastopajte brezplačno, vaši nastopi pa naj bodo zabavni, zanimivi in ne predolgi.
- Stopite v stik s strokovnimi publikacijami s svojega področja. Ponudite se za pisanje člankov, kolumn ali mnenjskih člankov.
- Organizirajte seminarje ali predstavitve, povezane s svojim delovanjem.
Če boste sledili naštetim nasvetom, boste pridobili verodostojnost, še preden boste stopili v stik z mediji.
Zakaj nekatera podjetja lažje pridobijo medijsko pozornost? Vedno znova se pokaže, da sta ne glede na velikost podjetja ključnega pomena za pridobivanje publicitete določitev ciljne publike in domišljena kampanja odnosov z javnostmi. Da bi pridobili medijsko pozornost, sledite naslednjim korakom:
- Oblikujte vizijo in poslanstvo podjetja. V nekaj stavkih opišite, kako se vaše podjetje razlikuje od konkurenčnih.
- Naštejte svoje cilje. Kaj želite doseči z načrtom oglaševanja? Zapišite pet ključnih ciljev in jih razvrstite po pomembnosti. Bodite natančni. Vedno (si) določite roke za izpolnitev nalog.
- Določite svojo ciljno publiko. Ali jo sestavljajo moški ali ženske? Koliko so stari? Kje živijo? Kakšen je njihov življenjski stil? Kaj pa njihovi dohodki in nakupovalne navade?
- Poiščite ciljne medije. Oblikujte seznam časopisov, televizijskih in radijskih postaj, ki delujejo v vaši okolici in bi jih vaša ponudba lahko zanimala. Odločite se, na katere medije se boste osredotočili, in se nato pozanimajte, na koga se lahko obrnete v zvezi s svojim področjem. Poiščite novinarja ali urednika, ki se ukvarja s področjem vašega delovanja, in ga osebno nagovorite. Na podlagi zbranih podatkov izdelajte svoj imenik, ki vam bo olajšal nadaljnje delovanje na področju odnosov z javnostmi.
- Razvijte svoje zgodbe. Razmišljajte o zgodbah, o katerih bi mediji želeli poročati. Razvijte tiste ideje, ki se vam zdijo privlačne za bralce, gledalce oziroma poslušalce. Mediji bodo o vaših izdelkih oziroma storitvah poročali le, če se za njimi skriva zanimiva zgodba.
- Predstavite svoje delovanje. Novinarju pošljite kratko predstavitev svojega delovanja. Predstavitev začnite z vprašanjem ali zanimivim dejstvom, ki povezuje vaše podjetje s ciljno publiko, ki jo nagovarja posamezni medij. Vaše sporočilo naj ne bo daljše od ene strani. Ne pozabite na svoje kontaktne podatke, da bo lahko novinar stopil v stik z vami. Sporočilu lahko priložite tudi sporočilo za javnost, vsekakor pa ne smete pozabiti na svojo vizijo.
- Nadaljujte korespondenco. To je ključnega pomena pri zagotavljanju medijske pozornosti. Po prvem sporočilu počakajte nekaj dni, nato pa svojo predstavitev nadgradite s telefonskim klicem. Po potrebi pustite sporočilo, vendar vztrajajte, dokler ne pridete v neposreden stik z novinarjem. Ko si novinar vzame čas za vas, naj bo vaša osnovna predstavitev zelo kratka. Če vas prosi za dodatne informacije, mu jih posredujte in se prepričajte, da jih je res prejel.
Naučite se taktik, ki so slovenskemu startupu prinesle objave v svetovnih medijih!
Za vas smo zbrali še nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali uspeti:
- Če novinar zavrne vašo idejo, ga vprašajte, ali bi morda zanimala katerega od njegovih kolegov.
- Preden pokličete novinarja, morate vedeti, kaj mu boste povedali. Zapišite si ključne točke, da boste bolj prepričljivi.
- Ljudje imamo radi pohvale. Če vam je bil nek prispevek novinarja, ki ga kličete, zelo všeč, mu to povejte. Tako boste tudi pokazali, da spremljate njegovo delo.
- Bodite vztrajni. Vaša ideja ne bo zanimala vsakogar, vendar lahko vsako zavrnitev izkoristite za izboljšanje svoje predstavitve in zgodbe. Vztrajajte – nekoč vam bo uspelo.
- Ne bodite nadležni. Bodite pozorni na to, da se vaša vztrajnost ne sprevrže v nadležnost. Sledite svojim občutkom: če se vam zdi, da se novinarju mudi, ne vztrajajte za vsako ceno, temveč ponudite klic ali srečanje ob primernejšem času.
- Novinarjem bodite na voljo, če vas prosijo za informacije.
- Zapomnite si, da tudi pomočniki napredujejo. Bodite prijazni do vseh ne glede na to, kako nizko ali visoko na korporativni lestvici se nahajajo. Ostanite v stiku s svojimi znanci.
- Recite hvala. Ko se vaše podjetje pojavi v medijih, se novinarju, ki je oblikoval prispevek, zahvalite za sodelovanje. Zahvala mu bo ostala v lepem spominu.
Odnose z javnostmi morate načrtovati tako natančno kot ostale dele svojega delovanja. Vaš trud bo prišel do izraza, ko se bo vaše podjetje pojavilo v medijih, rezultate pa boste opazili tudi pri poslovanju.
Vir: Entrepreneur
Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>