Medtem ko podjetje za oglaševanje plačuje, pa si mora odnose z javnostmi najprej prislužiti. To pomeni, da mora novinarje in urednike spletnih strani, časopisov, televizijskih in radijskih postaj ter drugih medijev prepričati, da je objava o njihovem podjetju, dejavnosti oz. blagovni znamki resnično dovolj zanimiva in vredna njihovega truda. In prav to je tisto, kar tako imenovanim PR objavam daje dodatno vrednost: dejstvo, da si je podjetje objavo prislužilo, v očeh bralcev in gledalcev nudi precej večjo kredibilnost kot navaden oglas.
Dobro poslovanje je predpogoj za zanimanje medijev
Če lahko podjetje pri klasičnem oglaševanju medijem preprosto plača za pozitivno objavo, polno hvale, pa pri PR temu ni tako. Treba je vložiti precej truda v to, da bodo mediji pograbili vašo poslovno idejo, kar pomeni, da morate temeljito delati na naslednjih opornih točkah:
- spoznati konkurenco;
- raziskati industrijo;
- poiskati primeren kontekst za uporabo produkta/storitve;
- prepoznati potencialne kupce;
- začutiti potrebe morebitnih potrošnikov;
- razumeti, zakaj je vaš produkt za ljudi nepogrešljiv.
Šele ko boste tovrstno znanje osvojili in ga tudi vgradili v poslovanje svojega podjetja ter postali uspešni, boste postali zanimivi za medije.
Kvalitetna komunikacija pa je predpogoj za uspešno sodelovanje z mediji
Po tem, ko so vas mediji že nekoliko spoznali, pa morate poskrbeti za nemoteno in brezhibno komunikacijo. Ni nujno, da bo prav ustanovitelj podjetja, ki je razvil produkt/storitev in ustvaril celotno podjetje, najprimernejši sogovorec: velikokrat se namreč pri tem opravilu dosti bolje izkažejo predstavniki, ki jih podjetje najame ali zaposli, saj so veliko bolj izkušeni in se na odnose z mediji dobro spoznajo. Naj bo to ustanovitelj podjetja ali pa njegov predstavnik, pomembno je, da je poskrbljeno za naslednje:
- podjetje mora ponuditi kvalitetne odgovore na vsa vprašanja, ki jih predstavnik medijev zastavi;
- komunikacija naj temelji le na resničnih dejstvih, za katerimi celotna ekipa trdno stoji;
- odgovore je potrebno priskrbeti v doglednem času;
- predstavnikom medijev je potrebno zagotoviti tudi možnost pogovora z vodilnimi, ne le s predstavniki organizacije;
Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>