PR za večjo konkurenčnost

Konkurenca je danes čedalje hujša, zato morajo podjetja poskrbeti za nove načine, da ostanejo korak pred konkurenti. Pri tem jim lahko uspešno pomaga tudi PR - že z manjšim denarnim vložkom si lahko podjetja v kratkem času povsem izboljšajo svoj konkurenčni položaj.
PR za večjo konkurenčnost

PR za večjo konkurenčnost

PR (“public relations”) je angleška kratica, ki predstavlja odnose z javnostmi. Pri tem si ponavadi predstavljamo razpošiljanje sporočil za javnost in organizacijo tiskovnih konferenc.

A odnosi z javnostmi so veliko več kot samo to. Gre za vzpostavljanje trajnih odnosov med podjetjem in okoljem na podlagi dvosmerne komunikacije z deležniki podjetja. Ponavadi gre za obstoječe in potencialne kupce, govorimo pa lahko tudi o medijih, zaposlenih, sindikatih, lokalnih skupnostih, ipd.

Podjetja, ki so v večinski državni lasti, imajo komuniciranje z javnostmi predpisano, v privatnih podjetjih pa je odvisno od razumevanja poslovodstva v luči doprinosa PR-ja pri doseganju poslovnih ciljev.

Dosledno, strokovno in skrbno načrtovano izvajanje PR aktivnosti pripomore k ugledu podjetja. Danes, ko so razmere na trgu zaostrene, razlike med produkti in storitvami pa zaradi hudega pritiska konkurence vse manjše, razliko v odnosu do konkurentov ustvarjajo pred nekaj časa še elementi, ki so jih podjetja v preteklosti še popolnoma zanemarjala. To je lahko odnos do kupcev, način poslovne komunikacije, poslovna urejenost zaposlenih in v veliki meri tudi ugled podjetja.

PR pomaga povečati dobiček in ustvariti vrednost

Odkar se soočamo z gospodarsko krizo, se mnoga podjetja trudijo zmanjšati nepotrebne stroške. Res je, da PR aktivnosti podjetju ne bodo takoj prinesla višjih prihodkov, bodo pa ustvarila podlago za lažje doseganje dobička in ustvarjanje vrednosti.

PR bo preko različnih komunikacijskih kanalov gradil prepoznavnost in ugled vašega podjetja, krepil vašo blagovno znamko, preko neposrednega komuniciranja s kupci pa ustvarjal bolj zadovoljne stranke in vam preko povratnih informacij služil kot ogledalo za izboljšanje vaših produktov ali storitev. Podjetje bo tako krepilo svojo pozicijo na trgu, dosegalo boljše plačilne pogoje in s storitvami dosegalo višjo ceno na trgu, kar se bo prelilo tudi na povečanje prihodkov.

Po izkušnjah sodeč lahko rezultate pričakujete kmalu po preteku obdobja desetih mesecev, rezultati se seveda razlikujejo od podjetja do podjetja.

Kaj lahko ponudite javnosti?

Vsa podjetja nimajo enakih možnosti za vzpostavitev uspešnega PR. Uspeh je odvisen predvsem od sposobnosti PR-jevca, da za podjetja za katerega opravlja to funkcijo, ustvari interes javnosti, seveda pa je to pri nekaterih podjetjih lažje narediti, saj poslujejo v bolj »privlačnih« panogah, pa tudi podjetja z velikostjo in obsegom poslovanja že sama po sebi zbujajo interes javnosti.

Vprašati se morate, kaj lahko ponudite javnosti, kako ji lahko doprinesete, ne da bi ji hkrati želeli nekaj prodati. Razmislite, ali lahko vaše poslovne partnerje povabite na izobraževalni dogodek, ki je posredno povezan z vašim poslovnim področjem in za katerega imate ozko specializirano znanje in jim ga lahko brezplačno ponudite. Morda lahko še v poletnem času priredite brezplačni nogometni turnir ali pa vaše poslovne partnerje, novinarje in zaposlene povabite na piknik. Že z nekaj sto evri lahko naredite velik vtis nanje.

Informirajte

Pri komunikaciji se vprašajte, ali bi lahko strankam ponudili mesečni informator v obliki revije ali e-newslettra, v katerem komunicirate aktualno dogajanje v panogi in jim s tem nudite za njihovo poslovanje visoko kakovostne informacije. Če ste npr. zastopnik za sejemske družbe v tujini lahko svoje deležnike obveščate o stanju na trgih in poslovnih priložnostih v tujini.

Ali imate na področju, na katerem delate, kakšne specifične informacije ali znanje, ki bi zanimale medije oziroma širšo javnost? Ste morda v zadnjem času naredili kakšno pozitivno dejanje v lokalnem okolju, ki bi ga lahko preoblikovali v novico za medije? Ste npr. prejeli nagrado za poslovno odličnost ali zaposlili nekaj novih težje zaposljivih oseb? V kolikor v vaši panogi in podjetju prihaja do hitrih sprememb lahko o tem sporočate tudi preko novih socialnih medijev ter vaša sporočila povežete na vašo spletno stran, kar bo povečalo obisk vaših spletnih straneh. Pri vseh aktivnostih imejte v mislih »kaj lahko ponudim in kako lahko pomagam« in uspeh bo vedno zagotovo sledil.

PR-ovec naj bo izkušen

PR aktivnosti so obsežne, njihovo izvajanje pa zahteva zelo dobro poznavanje lastnih storitev ali produktov ter panoge v kateri poslujete. Ko je podjetje v začetnih fazah rasti ponavadi to področje vsaj delno opravlja direktor sam, z rastjo organizacije pa je priporočljivo, da se funkcija zaradi višje strokovnosti prenese bodisi na samostojno osebo znotraj podjetja ali pa na zunanjo specializirano agencijo.

Oseba, ki opravlja funkcijo PR, naj že ima izkušnje s tovrstnim delom. PR-jevec mora dobro poznati delovanje medijev, priporočljivo pa je tudi njegovo poznavanje novinarjev in urednikov. Ddandanes ne gre več brez obvladovanja tehnologij, kot je urejevanje spletnih strani in poznavanje socialnih medijev. V kolikor iščete predstavnike PR-ja ali imate vprašanja povezana s PR vam svetujem, da se obrnete na interesno združenje Društvo za odnose z javnostmi.

Insourcing ali outsourcing?

Ko se odločite, da boste investirali v PR, se morate odločiti med insourcingom in outsourcingom. Se bodo aktivnosti lahko opravile znotraj obstoječih človeških virov, ali bomo zaposliti novo osebo oziroma storitev našli pri zunanjih agencijah? Na odločitev seveda vpliva več dejavnikov: intenzivnost izvajanja PR storitev, obstoječe znanje na tem področju in finančni viri, ki so na razpolago.

Pri prvi možnosti moramo biti previdni, saj bomo obstoječo osebo na katero bomo prenesli aktivnosti prekomerno obremenili, poleg tega pa verjetno ta oseba tudi nima zahtevanih znanj in omrežja za izvajanje PR. Zaposlitev nove osebe znotraj podjetja je prav tako potrebno dobro premisliti. Vprašajte se, ali lahko kot podjetje ustvarjate dovolj »zgodb«, koliko imate deležnikov in ali lahko npr. PR funkcijo intregrirate kot stalno podporo preostalim funkcijam. Ena izmed možnih rešitev je tudi sodelovanje z zunanjimi PR agencijami, kar vam odpira vrsto prednosti: zahtevan know-how za izvajanje PR aktivnosti, fleksibilnost in ustrezen support.

Dobri rezultati že z nizkimi vložki

Cena storitev PR se praviloma postavi v dogovoru z vsako stranko posebej. Na odločitev namreč vpliva več kriterijev, zunanje agencije pa o cenah ne želijo na glas govoriti.

Preberite: PR za lažje pridobivanje strank.

Na ceno vpliva situacija, v kateri se podjetje nahaja, cilj podjetja, orodja, ki jih bo podjetje pri tem uporabilo ter čas, ki ga za to potrebuje. PR je od vse trženjsko komunikacijskih funkcij stroškovno najmanj zahteven, zato lahko že z relativno nizkimi vložki dosežemo izjemne rezultate.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


PR za lažje pridobivanje strank

PR za lažje pridobivanje strank

Podjetja tekmujejo v tržnem, pa tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga PR-a je celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, ki prinašata podjetju neizkoriščeno konkurenčno prednost in tako doprineseta k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju. Preberite več >>

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Pojavljanje v medijih je ključnega pomena za širjenje sporočil in lahko doprinese k uspehu podjetja. Zagotavljanje medijske pozornosti je za zagonska podjetja težka naloga, saj večinoma ne zaposlujejo strokovnjakov za trženje in PR. Zato vam ponujamo nekaj osnovnih nasvetov. Preberite več >>

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosov z javnostmi ne smemo enačiti z brezplačnim oglaševanjem, kot to počne marsikateri nadebudni podjetnik. PR, kot odnosom z javnostmi pravimo še drugače, se namreč od klasičnega oglaševanja precej razlikuje. Preberite več >>

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Kaj so odnosi z javnostmi? Kako zagotoviti, da bodo mediji o vašem podjetju poročali pozitivno? Zakaj so odnosi z javnostmi bolj učinkoviti kot oglaševanje? Odgovore na zastavljena vprašanja in nasvete za uspešno sodelovanje z mediji boste našli v prispevku. Preberite več >>

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

»V tako majhnem prostoru, kot je Slovenija, je razmeroma enostavno priti v stik z novinarjem, ki pokriva področje, na katerem deluje določeno podjetje,« pravi Majda Dodevska iz startupa Scoutte. Povsem drugače pa je, ko želimo objavo naše zgodbe v tujem mediju. Preberite več >>

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Če se sprehodimo po družabnih omrežjih, lahko vidimo, da je še vedno nekaj podjetij, ki družabna omrežja neuspešno izkoriščajo za PR. Kako jih uporabiti za učinkovit PR? Preberite več >>

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

Objavljamo posebno akcijo prek katere lahko le do 17. aprila pridobite kar 30% popust na delavnico o PR veščinah. Ne pozabite, da boste na delavnici pripravili lastno PR sporočilo in izvedeli konkretne trike od podjetnice, ki je prepričala svetovne medije, da objavijo njeno zgodbo. Preberite več >>

Šest najpogostejših napak pri PRju

Šest najpogostejših napak pri PRju

Poslali ste na stotine PR sporočil različnim medijem. Po nekaj dneh ugotovite, da vaše zgodbe ni povzel prav noben medij. Sprašujete se, kaj ste storili narobe. V nadaljevanju predstavljamo najpogostejše napake, ki vas lahko stanejo objave v medijih. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje