5 nevarnosti, ki pretijo spletnim trgovcem
Na kaj morajo biti pozorni spletni trgovci? (Vir: Pixabay)
Ker je zakonodaja na področju spletnih trgovin obširna in želimo, da se boste z upoštevanjem vseh zakonskih določil uspešno izognili morebitnim kaznim in ostalim ukrepom, smo za vas pripravili praktično delavnico z naslovom Pravne zahteve za spletne trgovce, kjer bomo podrobneje obdelali bistvene zakonske zahteve. Delavnica je toplo priporočljiva za vse, ki imate spletno trgovino.
Varnost pri uporabi spletne trgovine
V povezavi s spletno trgovino morajo biti vzpostavljeni določeni ukrepi, ki strankam omogočajo, da varno izvedejo spletne transakcije. V nasprotnem primeru namreč lahko pride do kraje gesel in osebnih podatkov uporabnikov, zlorab kreditne kartice ter drugih posegov s strani hekerjev, ki lahko prizadenejo uporabnike.
Ukrepi, ki uporabnikom zagotavljajo varno nakupovanje v spletni trgovini:
- večslojni varnostni ukrepi na platformi za spletno nakupovanje;
- zahteva spletnega trgovca, da uporabnik za dostop do spletne trgovine izbere močno geslo;
- avtomatsko beleženje vseh transakcij od začetka do konca.
Nezaščitena intelektualna lastnina spletne trgovine
Podjetje si mora prizadevati za zavarovanje nekaterih sestavin spletne trgovine, kot so logotip, slogan, opisi produktov in drugega. Priporočljivo je registrirati / zavarovati intelektualno lastnino podjetja.
Napake pri postopku naročanja ali plačevanja
Do napak in nepravilnosti lahko prihaja v samem postopku transakcije, pa tudi kasneje pri izvajanju naročila ali dostavi izdelkov. To lahko vpliva na nezadovoljstvo strank. O katerih primerih govorimo?
- stranka ne prejme izdelka, čeprav ga je naročila;
- nakup je bil izveden z ukradeno kreditno kartico;
- stranka ni zadovoljna z izdelkom, ki ga je dobila;
- produkt se ne ujema z njegovim opisom v spletni trgovini;
- dostavljen je bil napačen produkt;
Če se zgodi kateri od teh primerov, pri čemer je ugotovljeno, da je krivda na strani spletne trgovine, je podjetje dolžno stranki povrniti celoten znesek kupnine skupaj z vsemi stroški transakcije, ki so nastali v postopku naročila in dostave.
Kaj lahko spletni trgovec sam naredi za to, da bi se izognil tovrstnim situacijam oziroma njihovo število zmanjšal na minimum?
- Jasno obrazložena pravila delovanje spletne trgovine in izvedbe transakcij;
- izvedba plačila po povzetju;
- hitra odzivnost na negativne pripetljaje in težnja po čim hitrejši razrešitvi situacije.
Nepravilnosti pri dostavi
Težave se lahko pojavijo tudi v samem postopku logistike oziroma dostave do stranke. Vsakršne nepravilnosti lahko terjajo čas in denar podjetja. Poleg tega se to odraža v nezadovoljstvu strank.Pomembno je, da se spletna trgovina drži postavljenega roka, da katerega naj bi stranka prejela naročene izdelke.
Neljubi pripetljaji:
- v skladišču podjetja je zmanjkalo izdelka, ki ga je stranka naročila;
- dostava zamuja;
- pošiljka je dostavljena napačnemu prejemniku.
Kako se izogniti tovrstnim situacijam?
- napreden sistem, ki omogoča natančen pregled nad transakcijami in vsemi vnešenimi podatki;
- dvakratno preverjanje, če je v paketu pravi produkt;
- skrb za dobro organizacijo razpoložljivosti vseh izdelkov, ki so v ponudbi.
Slaba komunikacija s strankami in ugled podjetja
Na uspeh spletne trgovine pomembno vpliva tudi komunikacija s (potencialnimi) strankami. Da bi si podjetje zagotovilo dober ugled, mora razmisliti o naslednjih področjih: mnenja strank, storitev, kultura podjetja, družabna omrežja, pojavljanje v medijih.
Kaj narediti za večje zadovoljstvo strank?
- personalizacija;
- hitra odzivnost na kritike in trud za čimprejšnjo razrešitev situacije;
- zadovoljiti pričakovanja strank;
- vključitev pogovornih robotov, ki takoj odgovorijo na klasična vprašanja.
Vir: smartinsights.com