
Jack Ma (v ozadju levo) med testno vožnjo z RX5 (Vir slike: YouTube).
Razvoj športnega avtomobila je potekal zadnji dve leti leti, in sicer v sodelovanju s podjetjem Saicom, ki je eden od štirih največjih kitajskih proizvajalcev avtomobilov. V projekt sta partnerja investirala kar 160 milijonov dolarjev. Dostavila jih bosta v začetku avgusta.
Alibabin avtomobil v prvi vrsti ponuja uporabnost in prijazno uporabniško izkušnjo, poudarjajo Kitajci. Personaliziran pozdrav ob vstopu v avtomobil, glasba in priljubljene poti, ki si jih določimo prek pametnega telefona ali nosljive napravice ter AliPay storitev, s katero lahko parkirnino poravnamo na sodoben način – plačilo lahko izvedemo kar v avtu, in sicer brez gotovine ali kreditnih kartic.
Ker se vse več voznikov fotografira med vožnjo, so pomislili tudi na to in vgradili štiri snemljive 360-stopinjske kamere, ki bodo voznika fotografirale in posnele. V avtu najdemo tudi pametno zadnje ogledalo, zvokovno podporo in zemljevid, ki deluje tudi brez pomoči brezžične povezave in GPS-a.
»Kar razvijamo, ni internet v avtomobilu, ampak avtomobil na internetu. To je pomemben mejnik v avtomobilski industriji. Pametni operacijski sistemi so postali drugi motor avtomobilov, medtem ko so podatki novo gorivo,« je povedal dr. Wang Jian, ki sedi v upravi Alibabinega odbora za tehnologijo. Avtomobili so postali pomembna platforma za internetne storitve in pametne inovacije. Svet bo postal vse bolj povezan, je še prepričan Jian.
Alibaba pa ni edino kitajsko spletno podjetje, ki se usmerja v avtomobilsko industrijo. Tu sta še LeEco, nekdanji LeTv, in Baidu, ki trenutno prednjači v razvoju avtonomnih vozil na Kitajskem. Podjetje, na čelu katerega je Jack Ma, je tudi večinski lastnik podjetja Didi Chuxing, ki na Kitajskem velja za največjega tekmeca Uberja. Ni znano, ali bo Alibaba to partnerstvo uporabila tudi pri razvoju svojega avtomobila.