
App Store je zaživel leta 2008. Takrat je ta spletna tržnica ponujala le 5 tisoč aplikacij. Danes lahko izbiramo med 2,93 milijonom aplikacij (Vir slike: YouTube).
Sodeč po najnovejši analizi, ki jo je pripravilo analitično podjetje Sensor Tower, bo Applova spletna tržnica do leta 2020 dosegla kar 5 milijonov aplikacij. To pomeni, da bo svojo ponudbo v naslednjih štirih letih kar podvojila.
Do konca letošnjega leta bo v App Storu na voljo približno 2,93 milijonov aplikacij.
Sensor Tower je napoved ustvaril na podlagi podatkov od leta 2008, ko je omenjena spletna tržnica ugledala luč sveta. Tistega leta je uporabnikom iOS naprav ponujala 5 tisoč aplikacij, naslednje leto že 41 tisoč, leta 2010 pa je presegla 100 tisoč aplikacij, takrat je Apple ponujal 130 tisoč aplikacij. Leta 2011 je bilo znotraj nje možno našteti 262 tisoč aplikacij, leta 2012 450 tisoč, leta 2013 pa 732 tisoč. Leta 2014 so se lahko pohvalila z novim mejnikom: takrat je bilo v njihovem naboru 1,16 milijonov aplikacij, lansko leto 1,75 milijona.
Nove aplikacije, novo gorivo
Za letošnje leto Sensor Tower napoveduje 2,93 milijona aplikacij, prihodnje leto pa 3,6 milijona. Glede na letošnje leto se bo ponudba aplikacij do leta 2020 povečala za 73 odstotkov in dosegla 5,06 milijona aplikacij. Nove aplikacije so nekakšno gorivo za rast App Stora.
Omenjeno poročilo kaže, da je bilo samo letos maja izdanih več kot 48 tisoč aplikacij, od katerih pa je bila skoraj polovica (43 odstotkov oziroma 20.958 aplikacij) iger. Sledijo aplikacije iz kategorije izobraževanje (2.472), zabava (2.378), posel (2.247) in vsakdanjega življenja (2.225). Pri repu se nahajajo zdravstvene (805 aplikacij), novičarske (629), katalogi (486) in aplikacije, povezane z vremenom (134).
Jesenske novosti
Eden največjih izzivov, pred katerimi je Apple, je, da poskrbi, da bodo uporabniki nove aplikacije tudi našli. Korak v tej smeri so iskalni oglasi, ki bodo uporabnikom omogočili raziskovanje novih aplikacij. To jesen prihaja še ena novost, in sicer izsek Featured ne bo vseboval več priporočenih aplikacij, ki smo jih že preneseli, temveč le nove. Aplikacije bomo po novem lahko tudi delili s svojimi prijatelji.
Mlajši uporabniki prenesejo več aplikacij
Postavlja pa se še en nov izziv: s tem ko uporabniki odkrijejo nove in nove aplikacije, se postavlja vprašanje, kako jih prepričati, da aplikacijo tudi prenesejo na svojo napravico in jo uporabljajo. Po podatkih marketinškega podjetja Tune si uporabniki mesečno prenesejo zgolj 1,5 aplikacije.
Na ameriških tleh približno 75 odstotkov uporabnikov mesečno prenese vsaj eno aplikacijo, se pa število teh pri mlajših izrazito poveča. Najstniki v povprečju prenesejo 6,3 aplikacije na mesečno.
Aplikacije oziroma uporabniki aplikacij pa imajo še eno zanimivo lastnost: med petimi najbolj uporabljenimi aplikacijami letošnjega leta so se znašli Facebook, YouTube, Messenger, Google Maps in Play Store. Med najpogosteje prenesenimi pa Messenger, Snapchat, Instagram in igra Color Switch. Ljudje se torej lažje povežemo z večjimi podjetji kot pa z majhnimi, nepoznanimi razvijalci.