
Tim Cook med lansko predstavitvijo novih modelov (Vir slike: YouTube).
Ben Thompson, katerega zapise lahko beremo na strani Stratechery, je nedavno predstavil zanimivo teorijo. Apple in Tesla sta si namreč v določenih pogledih na las podobna. Podobnost se vije iz same industrije. Tesla je na primer prisilil preostalo avtomobilsko industrijo k popolnoma novemu pristopu oziroma pogledu na avtomobile, podobno, kot je uspelo Applu. Ta je, potem ko je leta 2007 predstavil iPhone, preostale proizvajalce pametnih telefonov privedel do drugačnega pogleda na svoje izdelke. Vsi ti so začeli stopati bolj ali manj po enakih stopinjah kot podjetje iz Cupertina.
Neizkušenost je lahko prednost
Popolnoma drugačen pristop od preostale industrije je Tesli dalo priložnost, da naredi (naj)boljše avtomobile. In to kljub temu, da je na trgu zgolj 13 let, nekatera največja avtomobilska imena pa so na tem trgu prisotna tudi 100 let. Manko izkušenj je Elonu Musku, prvemu možu Tesle, uspelo spremeniti v prednost.
To bo tudi v prihodnje njihova prednost. Ko bodo podjetja, kot sta BMW in Mercedes, začela z intenzivno proizvodnjo lastnih električnih avtomobilov, bo Tesla korak pred njimi. Podjetje bo takrat imelo več izkušenj, zato bi ob tej predpostavki lahko dosegalo boljše prodajne rezultate. Prednost bo imelo tudi v mreži polnilnih postaj, ki jo že sedaj pospešeno širi.
A v določeni prednosti je že danes: če primerjamo zgolj prodajo Teslinega modela S in Audija A8 (kategorija velikih luksuznih avtomobilov na ameriških tleh), se je prodaja prvega v obdobju 2014 in 2015 povečala za 51 odstotkov (ta je tudi edini model z zelenimi prodajnimi številkami), prodaja drugega pa upadla za slabih 16 odstotkov. V tej kategoriji je po podatkih Thompsona najmanj izgubil BMW serije 7, in sicer 4,6 odstotka. Več kot Audi A8 sta izgubila še Lexus LS in Jaguar XJ – okoli 16,5 odstotka.
Si bodo zaradi zamude premislili?
Po drugi strani pa Thompson pravi naslednje: podjetje Tesla, ki je ob nedavni predstavitvi model 3 ponudilo prednaročila za najugodnejši Teslin avtomobil, ni prodalo 276 tisoč avtomobilov. Tisti, ki si želijo novi model zagotoviti čim prej, morajo odšteti tisoč dolarjev. Gre za denar, ki ga naročniki lahko zahtevajo nazaj.
Tesla ima kljub kratki zgodovini že pečat podjetja, ki zamuja pri dostavi avtomobilov, znano pa je tudi po višjem cenovnem razredu. Lani je podjetje prodalo nekaj več kot 50 tisoč avtomobilov, zato ob tokratnem navalu prednaročil pričakovati, da bo marsikateri naročnik čakal na model 3 dlje, kot je trenutno predvideno. Bo to povzročilo jezo pri oboževalcih Tesle? Musk prek Twitterja sporoča, da bodo morali ponovno premisliti o načrtu proizvodnje. Do sobote so namreč našteli 276 tisoč prednaročil, zato lahko upravičeno trdimo, da je danes prednaročil že več kot 300 tisoč. A Thompson je kljub impresivnim številkam prepričan, da bo Teslin tržni delež še vedno ostal majhen.
Apple in Tesla s cenovno ugodnejšimi modeli
Obe podjetji slovita po višjem cenovnem razredu, pred kratkim pa sta predstavili cenovno ugodnejše modele. Model 3 je na primer na voljo za 35 tisoč dolarjev, iPhone SE pa je od predhodnikov ugodnejši za 50 dolarjev.
Dolge vrste tudi pri Tesli
Vsako jesen (zadnja leta Apple predstavlja nove modele jeseni) lahko beremo, kako se pred trgovinami Appla vijejo dolge vrste njegovih oboževalcev, ki komaj čakajo na to, da postanejo lastniki novega modela. Privrženci Appla namreč veljajo za najbolj zveste potrošnike.
Ti se v vrste pred trgovine postavijo še pred prihodom novih modelov in tam dobesedno kampirajo. Čakanje v vrstah pa so nedavno doživeli tudi Teslini zaposleni. Thompson piše, da se je njegov prijatelj ob nedavni predstavitvi postavil v vrsto petnajst do sedme ure zvečer, pred njim pa je bilo takrat več kot 120 ljudi.