Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Tim Cook med lansko predstavitvijo novih modelov (Vir slike: YouTube).

Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Predstavljajte si podjetje, specializirano za prodajo visokotehnoloških produktov, ki ga obkroža množica predanih oboževalcev, na čelu pa eden izmed najbolj vplivnih podjetnikov na svetu. Zveni kot Apple, ko ga je vodil Steve Jobs, mar ne? Zveni pa tudi kot Tesla Elona Muska.
Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Tim Cook med lansko predstavitvijo novih modelov (Vir slike: YouTube).

Ben Thompson, katerega zapise lahko beremo na strani Stratechery, je nedavno predstavil zanimivo teorijo. Apple in Tesla sta si namreč v določenih pogledih na las podobna. Podobnost se vije iz same industrije. Tesla je na primer prisilil preostalo avtomobilsko industrijo k popolnoma novemu pristopu oziroma pogledu na avtomobile, podobno, kot je uspelo Applu. Ta je, potem ko je leta 2007 predstavil iPhone, preostale proizvajalce pametnih telefonov privedel do drugačnega pogleda na svoje izdelke. Vsi ti so začeli stopati bolj ali manj po enakih stopinjah kot podjetje iz Cupertina.

Neizkušenost je lahko prednost

Popolnoma drugačen pristop od preostale industrije je Tesli dalo priložnost, da naredi (naj)boljše avtomobile. In to kljub temu, da je na trgu zgolj 13 let, nekatera največja avtomobilska imena pa so na tem trgu prisotna tudi 100 let. Manko izkušenj je Elonu Musku, prvemu možu Tesle, uspelo spremeniti v prednost.

To bo tudi v prihodnje njihova prednost. Ko bodo podjetja, kot sta BMW in Mercedes, začela z intenzivno proizvodnjo lastnih električnih avtomobilov, bo Tesla korak pred njimi. Podjetje bo takrat imelo več izkušenj, zato bi ob tej predpostavki lahko dosegalo boljše prodajne rezultate. Prednost bo imelo tudi v mreži polnilnih postaj, ki jo že sedaj pospešeno širi.

A v določeni prednosti je že danes: če primerjamo zgolj prodajo Teslinega modela S in Audija A8 (kategorija velikih luksuznih avtomobilov na ameriških tleh), se je prodaja prvega v obdobju 2014 in 2015 povečala za 51 odstotkov (ta je tudi edini model z zelenimi prodajnimi številkami), prodaja drugega pa upadla za slabih 16 odstotkov. V tej kategoriji je po podatkih Thompsona najmanj izgubil BMW serije 7, in sicer 4,6 odstotka. Več kot Audi A8 sta izgubila še Lexus LS in Jaguar XJ – okoli 16,5 odstotka.

Si bodo zaradi zamude premislili?

Po drugi strani pa Thompson pravi naslednje: podjetje Tesla, ki je ob nedavni predstavitvi model 3 ponudilo prednaročila za najugodnejši Teslin avtomobil, ni prodalo 276 tisoč avtomobilov. Tisti, ki si želijo novi model zagotoviti čim prej, morajo odšteti tisoč dolarjev. Gre za denar, ki ga naročniki lahko zahtevajo nazaj.

Tesla ima kljub kratki zgodovini že pečat podjetja, ki zamuja pri dostavi avtomobilov, znano pa je tudi po višjem cenovnem razredu. Lani je podjetje prodalo nekaj več kot 50 tisoč avtomobilov, zato ob tokratnem navalu prednaročil pričakovati, da bo marsikateri naročnik čakal na model 3 dlje, kot je trenutno predvideno. Bo to povzročilo jezo pri oboževalcih Tesle? Musk prek Twitterja sporoča, da bodo morali ponovno premisliti o načrtu proizvodnje. Do sobote so namreč našteli 276 tisoč prednaročil, zato lahko upravičeno trdimo, da je danes prednaročil že več kot 300 tisoč. A Thompson je kljub impresivnim številkam prepričan, da bo Teslin tržni delež še vedno ostal majhen.

Apple in Tesla s cenovno ugodnejšimi modeli

Obe podjetji slovita po višjem cenovnem razredu, pred kratkim pa sta predstavili cenovno ugodnejše modele. Model 3 je na primer na voljo za 35 tisoč dolarjev, iPhone SE pa je od predhodnikov ugodnejši za 50 dolarjev.

Dolge vrste tudi pri Tesli

Vsako jesen (zadnja leta Apple predstavlja nove modele jeseni) lahko beremo, kako se pred trgovinami Appla vijejo dolge vrste njegovih oboževalcev, ki komaj čakajo na to, da postanejo lastniki novega modela. Privrženci Appla namreč veljajo za najbolj zveste potrošnike.

Ti se v vrste pred trgovine postavijo še pred prihodom novih modelov in tam dobesedno kampirajo. Čakanje v vrstah pa so nedavno doživeli tudi Teslini zaposleni. Thompson piše, da se je njegov prijatelj ob nedavni predstavitvi postavil v vrsto petnajst do sedme ure zvečer, pred njim pa je bilo takrat več kot 120 ljudi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


Predstavljamo najboljšo slovensko poslovno knjigo 2024

Predstavljamo najboljšo slovensko poslovno knjigo 2024

Med slovenskimi je naziv najboljše prejela knjiga HALCOM - Pogled v prihodnost, avtorji Matjaž Čadež, Petra Škarja in Gorazd Bavdaž (Založba 5KA). Med tujini pa je ta naziv pripadal knjigi Dnevnik direktorja, avtor Steven Bartlett (založba Učila). Več >

10 kariernih in poslovnih priložnosti za prihodnost

10 kariernih in poslovnih priložnosti za prihodnost

Že veliko let poslušamo, kako bo zaradi umetne inteligence in drugih tehnologij veliko delovnih mest izgubljenih. Medtem ko je ta skrb do neke mere realna, pa gredo nekatera mnenja tudi v smer tega, da bo tehnologija trg dela konkretno spremenila in ne uničila. Več >

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

V torek, 1. oktobra, se je vsej Evropi pričela kampanja Evropski mesec kibervarnosti, katere namen je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Več >

Kako virtualna realnost vpliva na startup podjetja?

Kako virtualna realnost vpliva na startup podjetja?

Danes se startupi soočajo s težko nalogo, kako pritegniti pozornost bodočih strank. Tradicionalni tržni pristopi so včasih nezadostni in neuspešni, predvsem ko gre za privabljanje novih potrošnikov. Več >

Kakšno vlogo igra avtomatizacija pri uspehu podjetij?

Kakšno vlogo igra avtomatizacija pri uspehu podjetij?

Avtomatizacija v današnjem poslovnem okolju igra zelo pomembno vlogo in lahko za podjetje, ki želi optimizirati svoje procese, povečati učinkovitost in ostati konkurenčno, pomeni preobratno točko na poti do uspeha. Več >

Kako izplačati Bitcoin – Najboljši načini za izplačilo BTC

Kako izplačati Bitcoin – Najboljši načini za izplačilo BTC

V svetu kriptovalut je Bitcoin kralj, zato je razumevanje, kako ga pretvoriti v tradicionalne fiat valute kot sta EUR ali USD, ključnega pomena. Kripto bankomati so postali ena izmed najbolj priljubljenih metod za izplačilo Bitcoina zaradi svoje dostopnosti in enostavnosti uporabe. Več >

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Več >

Kako svojim zaposlenim plačati v kriptovaluti?

Kako svojim zaposlenim plačati v kriptovaluti?

Kriptovaluta je prevzela svet in vse več podjetij jo sprejema kot način plačila. Ta digitalna valuta deluje neodvisno od tradicionalnih bančnih sistemov in ponuja različne ugodnosti: varnost, hitrost in nizke transakcijske provizije. Tudi nakazila plač zaposlenim v kripto obliki postajajo vse bolj priljubljena. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki