Kaj je osnova za učinkovit direktni marketing? Baza!

Prejšnji teden smo definirali, kaj direktni marketing je. V tokratni novički se bomo osredotočili na bazo podatkov, ki je osnova vse nadaljnje aktivnosti direktnega marketinga in omogoča lažje ter pregledno delo z vašimi strankami.
Kaj je osnova za učinkovit direktni marketing? Baza!

Baza – osnova za učinkovit direktni marketing (Vir slike: David Castillo Dominici / FreeDigitalPhotos.net)

Ena ključnih lastnosti direktnega marketinga je ta, da so marketinške aktivnosti običajno usmerjene na konkretno osebo, za katero želimo, da nekaj stori – največkrat, da pri nas opravi nakup.

Če pa želimo komunicirati s točno določeno osebo, moramo imeti v naših bazah o posamezniku, naših strankah, zbrane podatke.

Marketinška prizadevanja bodo bolj uspešna, če imamo popolne in ažurne podatke o stranki. Podatki, ki jih je koristno imeti so naslednji:

  1. kontaktni podatki: ime, priimek, naslov, telefon in elektronska pošta …

  2. demografski podatki: zakonski stan, število otrok, zaposlitveni status …

  3. podatki o preteklih nakupih pri nas,

  4. nakupne namere,

  5. vedenjski podatki: hobiji, preživljanje prostega časa …

Na osnovi tako zbranih informacij boste lahko načrtovali prihodnje akcije. Podjetje, ki se ukvarja s prodajo turističnih aranžmajev, bo ponudbo za križarjenje poslalo starejšemu paru, družinski paket v termah pa družini z otroki. Pred pričetkom zbiranja podatkov dobro razmislite, katere podatke potrebujete in na osnovi tega boste zbirali tiste, ki vam bodo prišli prav v prihodnje.

Preberite tudi Grdi raček marketinga >>

Pri zbiranju podatkov je pomembno tudi upoštevanje zakonodaje. Več o tem najdete na spletnih straneh inštitucij, kot je Informacijski pooblaščenec. Velja splošno pravilo, da mora biti stranka o zbiranju in obdelavi njenih podatkov obveščena. Prav tako morate imeti njeno podpisano dovoljenje, da smete podatke hraniti in jih uporabljati. Zadostuje posneta izjava z dovoljenjem ali elektronska potrditev.

Podatke obvezno hranite tako, da imajo do njih dostop le pooblaščene osebe v vašem podjetju ali pooblaščeni zunanji izvajalci. Zaščitene morajo biti z gesli, najbolje je, da so shranjene na varnih računalniških serverjih. Vsak nepooblaščen dostop do podatkov je, tako kot njihova nepooblaščena uporaba, kazniv in prepovedan.

V prihodnjem članku boste spoznali nekaj uporabnih, konkretnih načinov, kako se lotiti zbiranja podatkov o strankah na način, da bodo za vas koristni in uporabni.

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje