
Lahko John Chen reši BlackBerry? (Vir slike: YouTube)
Leta 2011 je podjetje predstavilo svojo prvo tablico BlackBerry Playbook. Tablice trg ni sprejel in podjetje je izgubilo veliko priložnost. Od takrat si podjetje ni upalo ponovno stopiti na to področje. Zdaj, z novim vodstvom, pa se podjetje ponovno spogleduje z vstopom na ta trg.
Chen ima v mislih tablico
Na svetovnem mobilnem kongresu v Barceloni je BlackBerryjev direktor John Chen sicer poudaril, da njegovo podjetje trenutno ne dela na tablicah, je pa v njihovih mislih. Želi pa si, da bo morebitna njihova tablica nekaj posebnega: »Želim, da je ikonična.«
Letos z novostmi
Na omenjenem kongresu je podjetje predstavilo še pametni telefon BlackBerry Leap, ki se uvršča v srednji cenovni razred. Brez vezave z mobilnim operaterjem je potrebno zanj odšteti 250 evrov. Hkrati so predstavili še nekaj novosti, ki naj bi bile potrošnikom na voljo še letos – med njimi model, ki združuje zaslon na dotik in fizično tipkovnico.
Njihovi kupci so odšli drugam
Vprašanje pa je, kdo bi kupil njihovo tablico, glede na to, da so njihovi telefoni postali precej neprivlačni za potrošnike. Podjetje bi se lahko sicer obrnilo na svojo staro bazo kupcev, ki so navdušeno uporabljali njihove telefone, a žal se je trg od teh zlatih časov BlackBerryja precej spremenil.
Namesto o razvoju razmišlja o rešitvi podjetja
Morda bo ideja o tablici ostala le ideja prvega moža BlackBerryja. Chen se zadnje čase namreč ukvarja s precej netipičnimi zadevami za direktorja – namesto o nadaljnjem razvoju razmišlja, kaj vse je treba prodati, da bi poplačali veliko izgubo. Tako so se na primer lani podali v prodajo nepremičnin v Kanadi, s temi sredstvi pa so si zagotovili možnost za izpeljavo načrta rekonstrukcije podjetja.
Chen se ukvarja tudi z nadaljnjim zniževanjem števila delavcev, eden od njihovih ukrepov je predvideno 40-odstotno zmanjševanje števila delovne sile. Lani je Chen sicer presenetil z izjavo, da bo njegovo podjetje razmislilo o umiku s trga mobilnikov.
Kaj lahko reši podjetje?
Kot je razkril aprila lani, bi morala enota za mobilnike prodati vsaj deset milijonov pametnih telefonov na leto, da bi spet poslovala z dobičkom. V prvem četrtletju lani je na primer prodaja padla pod dva milijona pametnih telefonov, pozneje se je nekoliko izboljšala.
V zadnjem četrtletju 2014 prodali le 1,6 milijonov pametnih telefonov
Časi tudi danes za BlackBerry ostajajo enaki. Podatki za zadnje četrtletje lanskega leta kažejo, da je stanje v podjetju vse prej kot rožnato. BlackBerry naj bi samo v zadnjem četrtletju prodal 1,6 milijonov pametnih telefonov. Za primerjavo, leta 2013 je v istem obdobju prodal 3,4 milijona pametnih telefonov. Kljub temu pa nekateri analitiki menijo, da ni še vse izgubljeno, predvsem zaradi vizije, ki naj bi jo imel izvršni direktor John Chen.