Blaž Kos: Jedrna kompetenca in diferenciator

Za začetek svojega podjetja potrebujemo dobro idejo. Vendar ideje same po sebi niso vredne prav nič, saj jih imajo v družbi znanja prav vsi in tako se je izjemno težko spomniti povsem nekaj novega. Zato je za uspešno podjetje veliko bolj pomembna realizacija, kot dobra ideja.

Prvi korak k realizaciji je, da našo idejo razvijamo toliko časa, dokler nima čim močnejše jedrne kompetence. Torej, da se pogovarjamo z ljudmi, brskamo po internetu, obiščemo potencialne stranke, razvijamo, študiramo, razmišljamo itn., dokler naša ideja nima resnično trdnega jedra. In tudi, ko enkrat podjetje razvijamo in to uspešno posluje, je nujno, da neprestano razvijamo in negujemo jedrno kompetenco.

Ideje same po sebi niso vredne nič. Realizacija je tista, ki šteje!

Jedrna kompetenca podjetja je tisti del poslovanja, s katerim podjetje dela denar na dolgi rok, konkurenca pa tega ne more z lahkoto skopirati. Najlažje kompetenco merimo v znanju. Torej odgovor na vprašanje, koliko časa potrebuje konkurenca, da na trgu ponudi enako stvar (izdelek ali storitev), jasno pove kako močno kompetenco ima naše podjetje.

Poznamo šest tipičnih kompetenc, ki jih ima lahko podjetje, običajno gre celo za kombinacijo več kompetenc, ena izmed njih pa pomembno izstopa.

Ustvarjanje vrednosti (različni načini reševanja problemov)

  • Tehnologija – orodja za reševanje problemov (patenti, nove aplikacije in rešitve, boljša kakovost itn.)
  • Praktična uporabnost tehnologije – nadgraditev obstoječih tehnologij na nivo uporabnosti glede na način delovanja človeka (npr. insulinska injekcija v svinčiku)
  • Čustveno inoviranje – zadovoljevanje potreb z naslova Sedmih smrtnih grehov

Dostavljanje vrednosti (od rešitve do realizacije)

  • Poslovni model (npr. nizko cenovni letalski prevozniki)
  • Organizacija (notranja kultura, hitrejši procesi itn.)
  • Komunikacija (način trženja, biti prvi na trgu, blagovna znamka itn.)

Na podlagi opazovanj več podjetij sem kompetence razdelil v osnovnih šest razredov. Vsako podjetje mora resnično dobro razmisliti, kaj je v določenem trenutku njihova jedrna kompetenca.

Iz kompetence običajno izhaja tudi diferenciator, to je tisti del poslovanja, ki nas loči od konkurence. Nas dela drugačne in edinstvene.

Vir: Blaž Kos

Oznake: , ,