BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green.
BOKRI Green cover

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko. (Vir slike: BOKRI)

V zadnjem desetletju smo priča skokoviti rasti proizvodnje in masovni uporabi plastičnih izdelkov. Ali se zavedamo, kakšen vpliv imajo umetne snovi v plastičnih izdelkih, ki jih vsakodnevno uporabljamo, na naše zdravje in naravno okolje?

Naj navedemo le nekaj dejstev:

  1. Glede na znanstvene raziskave vsak od nas letno zavrže vsaj 140 kg plastičnih odpadkov. Le del plastike se predela in ponovno uporabi kot surovina za nove produkte. Velika večina takšnih odpadkov pa žal še vedno roma na odlagališča, kjer plastika razpada tudi po 500 let in več.
  2. Po oceni iz leta 2015 vsaka kvadratna milja morja vsebuje 46.000 enot plavajoče plastike.
  3. Mikrodelce plastike vsakodnevno vnašamo vase, sej se nahajajo v zobnih pastah, hrani, zraku, vodi itd.

Od izdelave plastike do uporabe biomaterialov

Prav omenjeni družbeni izziv z biološko razgradljivo plastiko oziroma plastiko iz obnovljivih virov naslavljajo v podjetju BOKRI iz Koroške.

»Vse skupaj se je na neki način začelo že z gospodarsko krizo, ko je podjetje BOKRI, da bi lažje prebrodilo krizo v avtomobilski industriji, poiskalo nove posle na nišnih področjih, kot sta zabrizgavanje elektromagnetov in brizganje materialov, ki vsebujejo več kot 50 odstotkov steklenih vlaken,« opisuje začetke Eva Štraser, prokuristka v podjetju in idejna vodja blagovne znamke BOKRI Green.

»Tako odločitev, da se preizkusimo v brizganju biomaterialov in steklena vlakna nadomestimo z lesnimi vlakni, koruznim škrobom, odpadnimi semeni ter proteini, ni bila tako zunaj naših proizvodnih sposobnosti,« nadaljuje sogovornica.

BOKRI Green Eva in Domen Štraser

Domen in Eva Štraser. (Vir slike: Goodbiz)

Okoljsko neoporečni izdelki za urbane vrtnarje

Leta 2015 so prvič stopili na trg z darilnimi seti, ki so med drugim vsebovali eko lončke, ki se po uporabi odvržejo med bio odpadke in v fazi industrijskega kompostiranja predelajo v kompost. V 10 dneh so uspeli prodati kar 720 darilnih setov.

Kako jim je uspelo? Eva Štraser odgovarja: »Tik pred prvim javnim nastopom sem obiskala frizerski salon – rezultat je bila prodaja prvih 80 setov. Podoben dogodek – obisk servisa – je vodil v prodajo nadaljnjih 40 setov.«

V letu 2016 so se uspešno povezali s Semenarno Ljubljana in javnosti decembra 2016 prvič predstavili skupni prvenec, imenovan Smart smuti. Izdelek, ki spodbuja zdrav način življenja, kupcu omogoča, da v zelo kratkem času zasadi, vzgoji in uporabi pšenično travo kot surovino za zeleni razstrupljevalni napitek. Recept za izdelavo napitka je priložen izdelku.

Eko lonček s sadiko

V letu 2017 je podjetje BOKRI v sodelovanju z domačimi in tujimi evropskimi partnerji v okviru evropskega razpisa razvilo recepturo ter tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane, kot sta fižol in grah.

»Testiranje novih materialov in izdelava serij potekata v okvirju družinskega podjetja v Radljah ob Dravi, kjer smo v lanskem letu vzpostavili lasten tehnološki proces brizganja proteinov,« dodaja sogovornica.

Njihov prvi produkt iz nove serije je t. i. eko lonček, ki vsebuje tudi mlado sadiko. Lonček po zasaditvi v zemljo ohrani varovalno funkcijo pred zajedavci, po mesecu dni pa postane hrana za mikroorganizme in s tem posledično gnojilo za novo zasajeno rastlino.

BOKRI Green lonček

Eko lonček blagovne znamke BOKRI Green. (Vir slike: BOKRI)

Evropska prepoznavnost

Podjetje BOKRI je aprila 2017 opazila ekipa medijske hiše Euronews, ki je pripravljala prispevek na temo novih materialov prihodnosti. Posneli so krajši prispevek o blagovni znamki BOKRI Green oziroma Evegreen, ki si ga lahko ogledate spodaj.

Sogovornica opisuje tudi dobre odzive na prispevek, ki je bil predvajan na kar 32 televizijskih kanalih: »Po objavi prispevka na programu Euronews so se že oglasili potencialni kupci iz Kanade, Amerike, Argentine, Združenih arabskih emiratov in Turčije.«

Kako ozavestiti javnost o pomembnosti ponovne uporabe, bioplastike in skrbi za okolje?

»Kar hitro po prvem uspehu smo spoznali, da če ljudje ne poznajo produkta, se prodaja ne vzpostavi sama. Zato je nujno, da se vzpostavi dobra promocija,« opisuje ključno vlogo promocije idejna vodja blagovne znamke.

V podjetju so zato zasnovali serijo delavnic, ki so prilagojene različnim ciljnim skupinam. Njihov namen je ozavestiti javnost o pomembnosti ponovne uporabe, bioplastike ter skrbi za okolje.

Poleg tega so se povezali s številnimi društvi, med katerimi izstopajo Ekološko društvo Slovenj Gradec, Društvo Učni sadovnjak, Društvo Pupillam, Turistično društvo Šmartno ob Paki, Turistično društvo Dravograd … »Preko njih smo spoznali akterje na tem področju in glas o eko lončkih se je počasi, a vztrajno začel širiti,« nadaljuje Eva Štraser.

V šolskem letu 2017/2018 v okviru pravljičnih ur lokalnih knjižnic izvajajo tudi branja t. i. eko pravljic. Projekt želijo v naslednjem šolskem letu razširiti na sosedne regije.

Pogled v prihodnost

V podjetju nameravajo v kratkem vzpostaviti redno proizvodnjo proteinskega materiala v obratu v Celju in pridobiti vsaj tri različne prodajne kanale. Poleg tega se osredotočajo na prodajo in redno dobavo produktov.

Vzpostaviti želijo tudi dolgoročna partnerstva z ekološko usmerjenimi vrtnarijami in vrtnimi centri po Evropi. Hkrati že sodelujejo pri novih projektih, ki poleg naravnih materialov vključujejo tudi bioplastične komponente. Tako počasi, a vztrajno širijo svojo zgodbo.

»Skoči in splavaj!«

Društvo Ustvarjalnik je Evo Štraser in njenega moža Domna pred časom povabilo v svojo skupino mentorjev. Z veseljem predajata svoje znanje naprej ter svetujeta udeležencem start up vikendov in mladim. »Nasmešek na obraz pa nam nariše vsak posameznik, ki se loti svojega projekta z vso vnemo, ki jo dandanes pogrešamo pri veliki večini naše generacije,« pohvali zagnane mlade podjetnike sogovornica.

Tako tudi našim bralcem in mladim podjetnikom, ki se šele podajajo na podjetniško pot, na dušo polaga nekaj izjemno koristnih nasvetov: »Uči se na svojih napakah, mreži se s podobno mislečimi in se povezuj z najboljšimi. Sem ter tja skoči iz cone udobja.«

»Skoči in splavaj! Če prvič potoneš, skoči še enkrat. Če drugič potoneš, skoči še enkrat. In ves čas imej odprte oči!« nadaljuje. Za konec pa poudarja še pomembnost informiranosti: »Ne pozabi, da je podobno pot pred tako prehodilo na tisoče drugih. Zato se seznani z dobrimi praksami, saj ti te informacije lahko olajšajo pot, ki si si jo zastavil!«

Program Goodbiz in supermoč podjetja

Podjetje BOKRI je z blagovno znamko BOKRI Green vključeno v program Goodbiz, namenjen izboljšanju pripravljenosti na investicije ter povezovanju s ponudniki financ. Program je del širše skupnosti, ki s povezovanjem, znanjem in investiranjem v ljudi podpira trajnostno rast in razvoj podjetij, ki spreminjajo svet na boljše. Program je prejel podporo Programa Evropske unije za zaposlovanje in socialne inovacije (»EaSI«) za obdobje 2014–2020.

S katero supermočjo se lahko pohvalijo v podjetju in za kaj bi porabili morebitna pridobljena sredstva, si lahko ogledate v predstavitvenem videu, ki je bil posnet v okviru programa.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Česa se lahko naučimo iz izkušenj propadlih podjetij?

Česa se lahko naučimo iz izkušenj propadlih podjetij?

Predstavljamo vam 7 podjetij, začetki poslovanja katerih so bili obetavni, potem pa se je zaradi napačne odločitve vodstva oziroma neprimernega poslovnega modela zgodba končala s propadom. Česa se lahko naučimo iz zgodb teh podjetij? Preberite več >>

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za zaposlovanje ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje