BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green.
BOKRI Green cover

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko. (Vir slike: BOKRI)

V zadnjem desetletju smo priča skokoviti rasti proizvodnje in masovni uporabi plastičnih izdelkov. Ali se zavedamo, kakšen vpliv imajo umetne snovi v plastičnih izdelkih, ki jih vsakodnevno uporabljamo, na naše zdravje in naravno okolje?

Naj navedemo le nekaj dejstev:

  1. Glede na znanstvene raziskave vsak od nas letno zavrže vsaj 140 kg plastičnih odpadkov. Le del plastike se predela in ponovno uporabi kot surovina za nove produkte. Velika večina takšnih odpadkov pa žal še vedno roma na odlagališča, kjer plastika razpada tudi po 500 let in več.
  2. Po oceni iz leta 2015 vsaka kvadratna milja morja vsebuje 46.000 enot plavajoče plastike.
  3. Mikrodelce plastike vsakodnevno vnašamo vase, sej se nahajajo v zobnih pastah, hrani, zraku, vodi itd.

Od izdelave plastike do uporabe biomaterialov

Prav omenjeni družbeni izziv z biološko razgradljivo plastiko oziroma plastiko iz obnovljivih virov naslavljajo v podjetju BOKRI iz Koroške.

»Vse skupaj se je na neki način začelo že z gospodarsko krizo, ko je podjetje BOKRI, da bi lažje prebrodilo krizo v avtomobilski industriji, poiskalo nove posle na nišnih področjih, kot sta zabrizgavanje elektromagnetov in brizganje materialov, ki vsebujejo več kot 50 odstotkov steklenih vlaken,« opisuje začetke Eva Štraser, prokuristka v podjetju in idejna vodja blagovne znamke BOKRI Green.

»Tako odločitev, da se preizkusimo v brizganju biomaterialov in steklena vlakna nadomestimo z lesnimi vlakni, koruznim škrobom, odpadnimi semeni ter proteini, ni bila tako zunaj naših proizvodnih sposobnosti,« nadaljuje sogovornica.

BOKRI Green Eva in Domen Štraser

Domen in Eva Štraser. (Vir slike: Goodbiz)

Okoljsko neoporečni izdelki za urbane vrtnarje

Leta 2015 so prvič stopili na trg z darilnimi seti, ki so med drugim vsebovali eko lončke, ki se po uporabi odvržejo med bio odpadke in v fazi industrijskega kompostiranja predelajo v kompost. V 10 dneh so uspeli prodati kar 720 darilnih setov.

Kako jim je uspelo? Eva Štraser odgovarja: »Tik pred prvim javnim nastopom sem obiskala frizerski salon – rezultat je bila prodaja prvih 80 setov. Podoben dogodek – obisk servisa – je vodil v prodajo nadaljnjih 40 setov.«

V letu 2016 so se uspešno povezali s Semenarno Ljubljana in javnosti decembra 2016 prvič predstavili skupni prvenec, imenovan Smart smuti. Izdelek, ki spodbuja zdrav način življenja, kupcu omogoča, da v zelo kratkem času zasadi, vzgoji in uporabi pšenično travo kot surovino za zeleni razstrupljevalni napitek. Recept za izdelavo napitka je priložen izdelku.

Eko lonček s sadiko

V letu 2017 je podjetje BOKRI v sodelovanju z domačimi in tujimi evropskimi partnerji v okviru evropskega razpisa razvilo recepturo ter tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane, kot sta fižol in grah.

»Testiranje novih materialov in izdelava serij potekata v okvirju družinskega podjetja v Radljah ob Dravi, kjer smo v lanskem letu vzpostavili lasten tehnološki proces brizganja proteinov,« dodaja sogovornica.

Njihov prvi produkt iz nove serije je t. i. eko lonček, ki vsebuje tudi mlado sadiko. Lonček po zasaditvi v zemljo ohrani varovalno funkcijo pred zajedavci, po mesecu dni pa postane hrana za mikroorganizme in s tem posledično gnojilo za novo zasajeno rastlino.

BOKRI Green lonček

Eko lonček blagovne znamke BOKRI Green. (Vir slike: BOKRI)

Evropska prepoznavnost

Podjetje BOKRI je aprila 2017 opazila ekipa medijske hiše Euronews, ki je pripravljala prispevek na temo novih materialov prihodnosti. Posneli so krajši prispevek o blagovni znamki BOKRI Green oziroma Evegreen, ki si ga lahko ogledate spodaj.

Sogovornica opisuje tudi dobre odzive na prispevek, ki je bil predvajan na kar 32 televizijskih kanalih: »Po objavi prispevka na programu Euronews so se že oglasili potencialni kupci iz Kanade, Amerike, Argentine, Združenih arabskih emiratov in Turčije.«

Kako ozavestiti javnost o pomembnosti ponovne uporabe, bioplastike in skrbi za okolje?

»Kar hitro po prvem uspehu smo spoznali, da če ljudje ne poznajo produkta, se prodaja ne vzpostavi sama. Zato je nujno, da se vzpostavi dobra promocija,« opisuje ključno vlogo promocije idejna vodja blagovne znamke.

V podjetju so zato zasnovali serijo delavnic, ki so prilagojene različnim ciljnim skupinam. Njihov namen je ozavestiti javnost o pomembnosti ponovne uporabe, bioplastike ter skrbi za okolje.

Poleg tega so se povezali s številnimi društvi, med katerimi izstopajo Ekološko društvo Slovenj Gradec, Društvo Učni sadovnjak, Društvo Pupillam, Turistično društvo Šmartno ob Paki, Turistično društvo Dravograd … »Preko njih smo spoznali akterje na tem področju in glas o eko lončkih se je počasi, a vztrajno začel širiti,« nadaljuje Eva Štraser.

V šolskem letu 2017/2018 v okviru pravljičnih ur lokalnih knjižnic izvajajo tudi branja t. i. eko pravljic. Projekt želijo v naslednjem šolskem letu razširiti na sosedne regije.

Pogled v prihodnost

V podjetju nameravajo v kratkem vzpostaviti redno proizvodnjo proteinskega materiala v obratu v Celju in pridobiti vsaj tri različne prodajne kanale. Poleg tega se osredotočajo na prodajo in redno dobavo produktov.

Vzpostaviti želijo tudi dolgoročna partnerstva z ekološko usmerjenimi vrtnarijami in vrtnimi centri po Evropi. Hkrati že sodelujejo pri novih projektih, ki poleg naravnih materialov vključujejo tudi bioplastične komponente. Tako počasi, a vztrajno širijo svojo zgodbo.

»Skoči in splavaj!«

Društvo Ustvarjalnik je Evo Štraser in njenega moža Domna pred časom povabilo v svojo skupino mentorjev. Z veseljem predajata svoje znanje naprej ter svetujeta udeležencem start up vikendov in mladim. »Nasmešek na obraz pa nam nariše vsak posameznik, ki se loti svojega projekta z vso vnemo, ki jo dandanes pogrešamo pri veliki večini naše generacije,« pohvali zagnane mlade podjetnike sogovornica.

Tako tudi našim bralcem in mladim podjetnikom, ki se šele podajajo na podjetniško pot, na dušo polaga nekaj izjemno koristnih nasvetov: »Uči se na svojih napakah, mreži se s podobno mislečimi in se povezuj z najboljšimi. Sem ter tja skoči iz cone udobja.«

»Skoči in splavaj! Če prvič potoneš, skoči še enkrat. Če drugič potoneš, skoči še enkrat. In ves čas imej odprte oči!« nadaljuje. Za konec pa poudarja še pomembnost informiranosti: »Ne pozabi, da je podobno pot pred tako prehodilo na tisoče drugih. Zato se seznani z dobrimi praksami, saj ti te informacije lahko olajšajo pot, ki si si jo zastavil!«

Program Goodbiz in supermoč podjetja

Podjetje BOKRI je z blagovno znamko BOKRI Green vključeno v program Goodbiz, namenjen izboljšanju pripravljenosti na investicije ter povezovanju s ponudniki financ. Program je del širše skupnosti, ki s povezovanjem, znanjem in investiranjem v ljudi podpira trajnostno rast in razvoj podjetij, ki spreminjajo svet na boljše. Program je prejel podporo Programa Evropske unije za zaposlovanje in socialne inovacije (»EaSI«) za obdobje 2014–2020.

S katero supermočjo se lahko pohvalijo v podjetju in za kaj bi porabili morebitna pridobljena sredstva, si lahko ogledate v predstavitvenem videu, ki je bil posnet v okviru programa.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Predlogi za uspešno načrtovanje podjetniške poti

Predlogi za uspešno načrtovanje podjetniške poti

Kljub temu, da je zanimanja za podjetništvo čedalje večje, pa v praksi večina podjetij propade v prvih dveh letih obstoja. Kakšni so razlogi za to in kaj lahko naredite, da bi se temu izognili? Preberite več >>

Škatla dobrot prispeva k zadovoljstvu zaposlenih

Škatla dobrot prispeva k zadovoljstvu zaposlenih

Na spletnem portalu BoostBox si lahko sestavite zdravo in kakovostno malico iz vrhunskih sestavin. Izbirate lahko med izbranimi oreščki in suhim sadjem, ki so odličen vir energije za naporne podjetniške dni. Preberite več >>

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Zgodba sežanskega podjetja TNG Oprema in njihove blagovne znamke KingsBox je nedvomno zgodba o uspehu. Glede na vnemo Luke Železnika in Dejana Kobala je pred podjetjem novo uspešno obdobje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje