
BlackBerry Messenger je pri vrhu uporabe aplikacij (Vir slike: YouTube).
Quettra je namreč spremljal uporabo različnih aplikacij, ki omogočajo pošiljanje sporočil. Med raziskovanimi so bili Facebook, BBM (BlackBerry Messenger), WhatsApp, Instagram, WeChat, Snapchat in Twitter, poleg ostalih aplikacij. Podatke je podjetje pridobivalo prek kode, nameščene na 75 milijonov pametni telefonov z OS Android po celem svetu.
Facebook, BBM in WhatsApp na vrhu
Quettra je tako spremljala 52 milijonov uporabnikov Facebooka. Kar 98 odstotkov uporabnikov je nadaljevalo z uporabo tega omrežja tudi po 90 dneh od namestitve na svoj pametni telefon. BBM je bil po uporabi takoj za Facebookom, in sicer z 82-odstotno uporabo. Edina aplikacija, ki se je po 90 dneh uporabe še visoko uvrstila, je bil WhatsApp s 77 odstotki.
Tretji in trideseti dan prelomna
Facebook je, zanimivo, kljub začetnemu upadu (ki je bil sicer manjši kot pri večini aplikacij), v poznejših dneh doživel rahlo povišanje v uporabi. Podobno se je zgodilo tudi pri BBM in WhatsAppu. To povišanje se je zgodilo pri tretjem dnevu, novo ločnico pa je prinesel prvi mesec. Do nastopa drugega meseca sta WhatsApp in BBM izgubila nekaj uporabnikov, Facebook pa je obdržal interes pri svojih uporabnikih.
Twitter slabše od večine aplikacij
Popolnoma drugače pa je bilo z ostalimi aplikacijami. Pri večini je uporaba upadla že po prvem dnevu. Na primer, od 19,4 milijonov uporabnikov Twitterja, kolikor jih je spremljala Quettra, je z uporabo Twitterja po enem dnevu nadaljevalo le 59 odstotkov uporabnikov. Po 90 dneh od namestitve je samo še 31 odstotkov uporabnikov uporabljalo Twitter. Ta se je po 90 dneh uvrstil celo nižje od povprečja vseh 22 spremljanih aplikacij.
Poglejmo še WeChat in Instagram. Po prvem dnevu je omenjeni aplikaciji uporabljajo le še 72 oziroma 68 odstotkov. Po 90 dneh pa je število uporabnikov padlo pod 50 odstotkov.
Ne opevajte število registriranih, temveč število aktivnih uporabnikov
Kaj se lahko naučimo iz teh številk in uporabe? Število prenosov aplikacije še ne pomeni dejanskega stanja. Pomembno je aktivno število uporabnikov, ne pa registriranih, ki so aplikacijo po možnosti le namestili, preizkusili in jo zaprli za vedno. Bolje kot to, je priporočljivo, da se razvijalci ukvarjajo z mislijo, kako obdržati uporabnike.