brexit znamke

Brexit prinaša spremembe tudi za imetnike mednarodnih znamk in znamk EU. (Vir slike: Pixabay)

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine.
brexit znamke

Brexit prinaša spremembe tudi za imetnike mednarodnih znamk in znamk EU. (Vir slike: Pixabay)

Brexit bo učinkoval na evropske in mednarodne znamke

Brexit bo v prvi vrsti učinkoval na znamke, ki so jih njihovi imetniki zaščitili neposredno pri organizaciji EUIPO (evropski urad za intelektualno lastnino). Prav tako bo učinkoval na mednarodne znamke, zaščitene po madridskem sistemu pri organizaciji WIPO (svetovna organizacija za intelektualno lastnino), katerih imetniki so v mednarodni prijavi označili tudi EU. Obe organizaciji sta v zvezi s tem izdali sporočili za javnost, s katerimi obveščata o učinkih brexita na takšne prijavljene in registrirane znamke.

WIPO javnosti sporoča, da bodo v času prehodnega obdobja mednarodne znamke registrirane preko madridskega sistema, ki veljajo tudi na področju EU, še vedno veljale tudi na območju Velike Britanije. Prav tako se bodo v prehodnem obdobju brez sprememb še vedno lahko vlagale prijave za znamke, ki bodo veljale na tamkajšnjem ozemlju.

Na svoji spletni strani o problematiki brexita v povezavi z industrijsko lastnino redno obvešča tudi EUIPO. Kljub temu, da je Velika Britanija izstopila EU s februarjem, pa v času prehodnega obdobja evropsko pravo ostaja v veljavi tudi na njihovem ozemlju, kar velja tudi za pravo znamk in modelov. To pomeni, da bodo vsi postopki, ki se vodijo pred evropskim uradom potekali nemoteno in kot doslej, vse do konca letošnjega leta.

Zaenkrat je predvideno, da bo Velika Britanija imetnikom registriranih znamk EU in mednarodnih znamk zagotovila, da bodo obdržali zaščito tudi na njihovem ozemlju. Kakšna bo prihodnost konkretne znamke EU, bo odvisno predvsem od tega ali bo do konca prehodnega obdobja že registrirana ali bo še v postopku registracije.

  • Za znamke registrirane do 1.1.2021

Britanski urad za intelektualno lastnino načrtuje, da bo s 1.1.2021 ustanovil primerljivo britansko znamko, za vsako že registrirano znamko EU. Pravice takšnih znamk bodo zapisane v registru njihovih znamk, dodeljen jim bo isti pravni status, kot da bi jih imetniki registrirali pod britanskim pravom. Vsaka na tak način novo ustvarjena znamka bo torej obdržala isti datum vložitve prijave, kot je pri znamki EU na kateri je bazirana, obdržala pa bo tudi datum prednostne pravice. Šlo bo torej za polno neodvisne znamke, registrirane na območju Velike Britanije, ki bodo lahko izpodbijane, licencirane, pa tudi obnovljene, ločeno od prvotne znamke EU.

Imetniki znamk EU, registriranih pred koncem prehodnega obdobja, bodo avtomatično pridobili takšno znamko, brez dodatnih stroškov. Prav tako pa britanskega urada ne bo potrebno obveščati o podatkih v zvezi s konkretno znamko EU, saj bo prenos podatkov avtomatičen. Ko bo takšna znamka registrirana, bo za njeno obnovo potrebno poravnati posebno pristojbino, ločeno od pristojbine za znamko EU. Pristojbini za podaljšanje veljavnosti bo torej potrebno poravnati vsakemu uradu posebej, eno evropskemu, drugo pa britanskemu uradu.

Če bi se imetniki takšnih znamk po 1.1.2021 odločili, da ne želijo pridobiti nove pravice, pa lahko to sporočijo britanskemu uradu in v tem primeru njihova znamka ne bo registrirana tudi na območju Velike Britanije. To pride predvsem v poštev v primerih, ko konkretnega imetnika poslovanje v Veliki Britaniji ne zanima, vendar pa v takšnih primerih potrebno poravnati ustrezno pristojbino.

  • Znamke, ki so do 1.1.2021 prijavljene, a še ne registrirane

V primeru znamk EU, katerih registracija pred iztekom prehodnega obdobja še ne bo dokončna – za katere bo torej le vložena prijava in bo postopek registracije še tekel, bo situacija drugačna. Na podlagi takšne prijave namreč ne bo ustvarjena tudi nova prijava za britansko znamko. Če bo imel prijavitelj znamke EU s 1.1.2021 torej znamko, ki je še v postopku registracije in bi želel ohraniti zgodnji datum vložitve prijave (isti, kot velja za vložitev prijave za znamko EU), bo imel na voljo 9 mesecev, da poskrbi še za registracijo britanske znamke. Prijava za pridobitev britanske znamke pa se mora nujno nanašati na isto znamko. V tem primeru bo potrebno poravnati tudi standardne prijavne pristojbine, ki jih določa britanski urad.

Za tiste, ki bodo prijavo za znamko EU letos šele vlagali torej velja, da ni potrebno vložiti dveh prijav – za znamko EU in za britansko znamko. Po poteku tega prehodnega obdobja, pa bo to potrebno v primeru, da znamka EU še ne bo dokončno registrirana. Osebam, ki letos nameravajo vlagati prijavo za EU torej svetujemo, da to naredijo čim prej in se izognejo kasnejšim dodatnim zahtevam, saj je pri sami registraciji potrebno upoštevati tudi čas, ki je običajno potreben, da se znamka registrira. Postopek običajno traja približno 5-7 mesecev, ob predpostavki, da ne pride do kakšnih zapletov.

VIRI: EUIPO, MERX-IP

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Več >

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Več >

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Več >

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Več >

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Več >

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Več >

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Več >

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Več >

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Več >

Oznake:, , , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki