Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja, Bookinga ali druge tuje platforme, se morate identificirati za namene DDV. FURS bo v začetku leta 2020 izvajal poostrene nadzore na tem področju in kaznoval tiste, ki tega do takrat ne bodo uredili.
Če oglašujete stanovanje, ki ga oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV (Vir: Pixabay)

Če oglašujete stanovanje, ki ga oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV (Vir: Pixabay)

Finančna uprava Republike Slovenije ugotavlja, da se čedalje več zavezancev, ki stanovanje oddajajo v najem turistom, odloča za registracijo tovrstne dejavnosti. Tako se prostovoljno izpolnjevanje obveznosti v tej panogi izboljšuje. Žal pa se še vedno velik del zavezancev, ki delujejo v tej panogi, ne identificira za namene DDV, čeprav bi se morali.

Če stanovanje za oddajo turistom oglašujete prek tuje platforme, ste zavezanec za DDV

V podjetniškem svetu na splošno velja, da je vključitev v poslovanje z DDV obvezno zgolj za tista podjetja, katerih letni prihodki presegajo vrednost 50.000 €. Če se torej vaši prihodki gibljejo v manjših okvirjih, se lahko sami odločite, če se boste identificirali za poslovanje z DDV-jem ali ne.

Vendar pozor! – Ko gre za oddajanje stanovanja v turistične namene, se pogoji na tem področju nekoliko spremenijo. Čim stanovanje oddajate prek ponudnikov oglaševanja s sedežem izven Slovenije (kot sta Airbnb in Booking), se morate predhodno registrirati za namene DDV. To pomeni, da morate od prihodkov, ki ste jih pridobili na račun oglaševanja prek tuje platforme, plačati 22 % DDV v Sloveniji. Za tovrstne storitve je namreč skladno z Zakonom o davku na dodano vrednost, z Direktivo o DDV določena obrnjena davčna obveznost.

Identifikacija za DDV in mesečna oddaja obračuna

Kaj morate torej narediti, da bi se izognili kazni? Treba se je identificirati za DDV in mesečno predlagati obračune DDV v elektronski obliki prek sistema eDavki. Če sicer niste vključeni v sistem poslovanja z DDV, vam pravica do odbitka DDV ne pripada. Če ugotovite, da je prišlo v preteklem obdobju do napak, jih lahko popravite sami tako, da jih vključite v prvi naslednji obračun DDV. Pri tem je treba obračun DDV oddati, tudi če v preteklem mesecu niste imeli prihodkov iz naslova oddajanja stanovanja prek tujega ponudnika oglaševanja. V tem primeru je predvidena oddaja praznega obračuna.

Treba je poudariti, da zavezanec, ki sicer ne dosega letnega limita prihodkov v višini 50.000 € in se ni odločil za vključitev v sistem DDV, vendar oglašuje turistično oddajanje stanovanje prek tuje platforme, davek plača zgolj od prometa, ki je nastal prek tuje platforme. Pri klasičnem poslovanju znotraj Slovenije se mu davek ne obračuna. Čim zavezanec preseže to mejo oziroma se odloči za vključitev v sistem DDV, pa se DDV obračuna tudi od vseh dobav, ki jih opravi na ozemlju Slovenije. Prav tako s tem pridobi pravico do odbitka DDV.

Globe v višini 2.000 € in več

Če davčni zavezanec za tekoči mesec ni oddal mesečnega obračuna DDV, bo prek sistema eDavki na to opozorjen prek elektronskega obvestila. Če se na obvestilo ne bo ustrezno odzval, bo dobil kazen v višini 2.000 € ali več.

»V Finančni upravi RS ugotavljamo, da mnogi žal niso pozorni na obvestila, ki jih prejmejo na takšen način. Zato ponovno opozarjamo zavezance, da naj za namen dodatnega obveščanja o prejemu dokumenta prek portala eDavki sporočijo svoj elektronski naslov. To je posebej koristno v tistih primerih, ko v imenu zavezanca dostopa do eDavkov zgolj pooblaščenec, saj zavezanec v teh primerih ne more sam prevzeti dokumenta. Elektronski naslov je potrebno sporočiti prek portala eDavki z obrazcem eVročanje-POS,« sporočajo s FURS-a.

Vir: FURS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

S februarjem 2020 se uvaja obvezna uporaba elektronskega bolniškega lista (eBOL), ki predstavlja pomembno novost za delodajalce in njihove zaposlene. Od 1.2.2020 zaposlenim namreč več ne bo potrebno dostavljati bolniškega lista v papirni obliki, saj bo vzpostavljena obveznost prevzemanja elektronskih bolniških listov. Preberite več >>

Register dejanskih lastnikov: FURS že izvaja strog nadzor

Register dejanskih lastnikov: FURS že izvaja strog nadzor

Vpis v Register dejanskih lastnikov je obvezen že od 19.1.2018, v zadnjem času pa je FURS pospešeno pričel z izvajanjem nadzora nad izvajanjem zakonskih določb in izdajanjem plačilnih nalogov pravnim osebam, ki svoje obveznosti niso izpolnile. Preberite več >>

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Ponovno bo treba predložiti podatke za četrtletno poročanje o poslovanju poslovnih subjektov. Zavezanci boste morali podatke predložiti do 31. oktobra 2019. Preberite več >>

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

Obstoječi poslovni subjekti so morali do 19. 1. 2018 izvesti vpis v register dejanskih lastnikov. Tistim, ki tega niso storili, je FURS začel pošiljati plačilne naloge. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Ali je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti, da lahko zapremo s.p.?

Odgovor strokovnjaka: Ali je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti, da lahko zapremo s.p.?

Samostojni podjetniki na SPOT točkah ob postopku zapiranja s.p. referentom pogosto zastavljajo vprašanje, ali morajo vse obveznosti imeti poravnane že ob samem postopku zapiranja s.p. Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje