Cenejša registracije evropske znamke

Po novem boste evropsko blagovno znamko registrirali preko Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (UEUIL) (Vir slike: amdlawgroup.com)

Cenejša registracije evropske znamke

Uredba (EU) 2015/2424 Evropskega parlamenta in Sveta, ki je bila sprejeta 16. decembra 2015, uvaja novosti in spremembe postopka registracije evropske znamke. Slednje se bodo začele izvajati 23. marca 2016. Predrugačile so se tudi cene pristojbin za registracijo evropske znamke.
Cenejša registracije evropske znamke

Po novem boste evropsko blagovno znamko registrirali preko Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (UEUIL) (Vir slike: amdlawgroup.com)

Od 23. marca dalje pričnejo veljati in se izvajati spremembe v zvezi s postopkom registracije evropske blagovne znamke. Te spremembe bodo predvsem institucionalne in tehnične. Spremenile pa se bodo tudi višine zneskov za pristojbine.

Institucionalne spremembe

Največji urad za intelektualno lastnino v EU, ki je edini pooblaščen za registracijo evropske blagovne znamke, tj. znamke, ki velja v vseh državah članicah EU z uradnim nazivom Urad za usklajevanje na notranjem trgu (UUNT), bo dobil novo ime. Preimenoval se bo v Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (UEUIL).

Kako se lotiti registracije vaše znamke, preberite v članku Registracija blagovne znamke.

UUNT registrira več kot 100.000 evropskih blagovnih oziroma storitvenih znamk letno. Od njegove ustanovitve leta 1993 je registriral preko 1,3 milijona evropskih blagovnih znamk.

Posledično se bo spremenilo tudi poimenovanje evropske blagovne znamke, in sicer iz trenutnega poimenovanja “znamka Skupnosti” (Community trade mark) v “znamko Evropske unije” (European Union trademark).

Spremembe v zvezi s pristojbinami

Nov sistem plačevanja pristojbin bo višino plačila za pristojbino prilagodil potrebam uporabnika oziroma prijavitelja znamke.

Prijavne pristojbine:

Znamka Skupnosti (star sistem) pristojbina Znamka EU (nov sistem) pristojbina
prvi razred 900 € prvi razred 850 €
drugi razred 900 € drugi razred 50 €
torej, do vključno treh razredov 900 € tretji razred 150 €
četrti in vsaj nadaljnji razred 150 € četrti in vsaj nadaljnji razred 150 €

Pristojbine za podaljšanje veljavnosti znamke:

Znamka Skupnosti (star sistem) pristojbina Znamka EU (nov sistem) pristojbina
prvi razred 1.350 € prvi razred 850 €
drugi razred 1.350 € drugi razred 50 €
torej, do vključno treh razredov 1.350 € tretji razred 150 €
četrti in vsaj nadaljnji razred 400 € četrti in vsaj nadaljnji razred 150 €

Razred pomeni razred blaga ali storitev iz Nicejske klasifikacije.

Minimalna prijavna pristojbina za registracijo EU znamke bo tako cenejša za 50 evrov, prav tako bo za 500 evrov cenejše podaljšanje EU znamke. Oboje velja za 1 razred blaga in storitev Nicejske klasifikacije.

V primeru 3 razredov pa bo registracija EU znamke po novem dražja za 150 evrov, podaljšanje veljavnosti EU znamke s 3 razredi pa bo cenejše za 200 evrov.

Tehnične spremembe

Uredba uvaja številne spremembe na področju preizkušanja, absolutnih in relativnih razlogov za zavrnitev prijave evropske blagovne znamke, v zvezi z ugovorom prijavi in preklicom prijave ter v zvezi z blagom in storitvami, ki so umeščene pod znamko.

Če želite izvedeti več o evropski blagovni znamki, preberite članek Registracija znamke Skupnosti oz. evropske blagovne znamke

Glede preizkušanja:

  • Uredba odpravlja možnost vlaganja prijave za EU znamko preko nacionalnih uradov za intelektualno lastnino.
  • Uporabniki bodo lahko izbrali možnost prejetja poročil o iskanju in nadzoru.
  • UEUIL bo lahko po novem kadarkoli do same registracije na lastno pobudo ponovno preveril morebiten obstoj absolutnih razlogov za zavrnitev prijave.
  • Uredba upošteva tudi trenutno prakso UEUIL glede časovnice v kateri lahko tretje osebe vložijo svoja mnenja in opazovanja glede prijave. To časovno obdobje je omejeno do sprejetja dokončne odločitve o ugovoru.

Glede absolutnih razlogov:

  • Pri funkcionalnih znakih (npr. barva, zvok) se bodo upoštevale enake prepovedi kot pri oblikovnih znakih (za t. i. figurativne znamke).
  • Izključena bo možnost navedbe omejitve oziroma odklonitve odgovornosti s strani prijavitelja znamke z namenom, da bi v prihodnosti preprečil nasprotovanja v zvezi z absolutnimi razlogi.
  • Uredba uzakonja trenutno prakso glede presojanja obstaja absolutnih razlogov, pri čemer se pri tovrstnem presojanju upoštevajo le argumenti, ki sta jih v zvezi s tem navedli vpleteni znamki.

Glede ugovora in umika oz. preklica prijave:

  • Obdobje za ugovor proti mednarodnim prijavam znamk, ki med izbranimi teritoriji vsebujejo tudi EU, se bo po novem pričel en mesec po objavi prijave.
  • Uredba uvaja tudi spremembe v zvezi z nasprotnimi zahtevki pred EU sodišči za blagovne znamke. Slednji namreč ne bodo začeli s presojanjem upravičenosti takšnih zahtevkov, dokler jih UEUIL ne bo obvestil o datumu vložitve le-teh.

Glede relativnih razlogov:

Že veste, kako in zakaj registrirati blagovno znamko

  • Predstavljena bo specifična podlaga za vložitev ugovora, ki bo temeljila na zaščiti izvora (Protected Designations of Origin) in geografske označbe (Protected Geographical Indications).
  • Spremenjen bo datum pričetka obdobja, relevantnega pri dokazovanju dejanske uporabe znamke v primeru izbrisne tožbe. Ta datum bo po novem datum vložitve prijave znamke.

Glede blaga in storitev:

  • Uzakonja se trenutna praksa povzeta po sodbi v zadevi C-307/10 IP Translator (“what you see is what you get”). Prav tako se ponuja možnost imetnikom že registriranih znamk, da vložijo izjavo o spremembi oziroma specifizaciji razredov blaga in storitev na podlagi aneksa k členu 28(8), ki natančneje navaja nekatero blago, ki ni navedeno ali pa ni dovolj jasno opisano v Nicejski klasifikaciji.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Več >

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Več >

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Več >

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Več >

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Več >

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Več >

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Več >

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Več >

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki