Cenejša registracije evropske znamke

Uredba (EU) 2015/2424 Evropskega parlamenta in Sveta, ki je bila sprejeta 16. decembra 2015, uvaja novosti in spremembe postopka registracije evropske znamke. Slednje se bodo začele izvajati 23. marca 2016. Predrugačile so se tudi cene pristojbin za registracijo evropske znamke.
Cenejša registracije evropske znamke

Po novem boste evropsko blagovno znamko registrirali preko Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (UEUIL) (Vir slike: amdlawgroup.com)

Od 23. marca dalje pričnejo veljati in se izvajati spremembe v zvezi s postopkom registracije evropske blagovne znamke. Te spremembe bodo predvsem institucionalne in tehnične. Spremenile pa se bodo tudi višine zneskov za pristojbine.

Institucionalne spremembe

Največji urad za intelektualno lastnino v EU, ki je edini pooblaščen za registracijo evropske blagovne znamke, tj. znamke, ki velja v vseh državah članicah EU z uradnim nazivom Urad za usklajevanje na notranjem trgu (UUNT), bo dobil novo ime. Preimenoval se bo v Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (UEUIL).

Kako se lotiti registracije vaše znamke, preberite v članku Registracija blagovne znamke.

UUNT registrira več kot 100.000 evropskih blagovnih oziroma storitvenih znamk letno. Od njegove ustanovitve leta 1993 je registriral preko 1,3 milijona evropskih blagovnih znamk.

Posledično se bo spremenilo tudi poimenovanje evropske blagovne znamke, in sicer iz trenutnega poimenovanja “znamka Skupnosti” (Community trade mark) v “znamko Evropske unije” (European Union trademark).

Spremembe v zvezi s pristojbinami

Nov sistem plačevanja pristojbin bo višino plačila za pristojbino prilagodil potrebam uporabnika oziroma prijavitelja znamke.

Prijavne pristojbine:

Znamka Skupnosti (star sistem) pristojbina Znamka EU (nov sistem) pristojbina
prvi razred 900 € prvi razred 850 €
drugi razred 900 € drugi razred 50 €
torej, do vključno treh razredov 900 € tretji razred 150 €
četrti in vsaj nadaljnji razred 150 € četrti in vsaj nadaljnji razred 150 €

Pristojbine za podaljšanje veljavnosti znamke:

Znamka Skupnosti (star sistem) pristojbina Znamka EU (nov sistem) pristojbina
prvi razred 1.350 € prvi razred 850 €
drugi razred 1.350 € drugi razred 50 €
torej, do vključno treh razredov 1.350 € tretji razred 150 €
četrti in vsaj nadaljnji razred 400 € četrti in vsaj nadaljnji razred 150 €

Razred pomeni razred blaga ali storitev iz Nicejske klasifikacije.

Minimalna prijavna pristojbina za registracijo EU znamke bo tako cenejša za 50 evrov, prav tako bo za 500 evrov cenejše podaljšanje EU znamke. Oboje velja za 1 razred blaga in storitev Nicejske klasifikacije.

V primeru 3 razredov pa bo registracija EU znamke po novem dražja za 150 evrov, podaljšanje veljavnosti EU znamke s 3 razredi pa bo cenejše za 200 evrov.

Tehnične spremembe

Uredba uvaja številne spremembe na področju preizkušanja, absolutnih in relativnih razlogov za zavrnitev prijave evropske blagovne znamke, v zvezi z ugovorom prijavi in preklicom prijave ter v zvezi z blagom in storitvami, ki so umeščene pod znamko.

Če želite izvedeti več o evropski blagovni znamki, preberite članek Registracija znamke Skupnosti oz. evropske blagovne znamke

Glede preizkušanja:

  • Uredba odpravlja možnost vlaganja prijave za EU znamko preko nacionalnih uradov za intelektualno lastnino.
  • Uporabniki bodo lahko izbrali možnost prejetja poročil o iskanju in nadzoru.
  • UEUIL bo lahko po novem kadarkoli do same registracije na lastno pobudo ponovno preveril morebiten obstoj absolutnih razlogov za zavrnitev prijave.
  • Uredba upošteva tudi trenutno prakso UEUIL glede časovnice v kateri lahko tretje osebe vložijo svoja mnenja in opazovanja glede prijave. To časovno obdobje je omejeno do sprejetja dokončne odločitve o ugovoru.

Glede absolutnih razlogov:

  • Pri funkcionalnih znakih (npr. barva, zvok) se bodo upoštevale enake prepovedi kot pri oblikovnih znakih (za t. i. figurativne znamke).
  • Izključena bo možnost navedbe omejitve oziroma odklonitve odgovornosti s strani prijavitelja znamke z namenom, da bi v prihodnosti preprečil nasprotovanja v zvezi z absolutnimi razlogi.
  • Uredba uzakonja trenutno prakso glede presojanja obstaja absolutnih razlogov, pri čemer se pri tovrstnem presojanju upoštevajo le argumenti, ki sta jih v zvezi s tem navedli vpleteni znamki.

Glede ugovora in umika oz. preklica prijave:

  • Obdobje za ugovor proti mednarodnim prijavam znamk, ki med izbranimi teritoriji vsebujejo tudi EU, se bo po novem pričel en mesec po objavi prijave.
  • Uredba uvaja tudi spremembe v zvezi z nasprotnimi zahtevki pred EU sodišči za blagovne znamke. Slednji namreč ne bodo začeli s presojanjem upravičenosti takšnih zahtevkov, dokler jih UEUIL ne bo obvestil o datumu vložitve le-teh.

Glede relativnih razlogov:

Že veste, kako in zakaj registrirati blagovno znamko

  • Predstavljena bo specifična podlaga za vložitev ugovora, ki bo temeljila na zaščiti izvora (Protected Designations of Origin) in geografske označbe (Protected Geographical Indications).
  • Spremenjen bo datum pričetka obdobja, relevantnega pri dokazovanju dejanske uporabe znamke v primeru izbrisne tožbe. Ta datum bo po novem datum vložitve prijave znamke.

Glede blaga in storitev:

  • Uzakonja se trenutna praksa povzeta po sodbi v zadevi C-307/10 IP Translator (“what you see is what you get”). Prav tako se ponuja možnost imetnikom že registriranih znamk, da vložijo izjavo o spremembi oziroma specifizaciji razredov blaga in storitev na podlagi aneksa k členu 28(8), ki natančneje navaja nekatero blago, ki ni navedeno ali pa ni dovolj jasno opisano v Nicejski klasifikaciji.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje