
Prototip letala Lilium Jet. (Vir slike: Lilium)
Na podlagi naložbe, vredne kar 10 milijonov evrov, se naj bi podjetje Lilium razvilo v proizvajalca potniške alternative helikopterjem in tradicionalnim letalom. Investicija podjetju omogoča razširitev ekipe, ki trenutno šteje 35 strokovnjakov in inženirjev.
Tehnologija VTOL
Od 50. ali 60. let prejšnjega stoletja naprej leteči avtomobili skupaj z raketnimi nahrbtniki (angl. jetpack) predstavljajo naša pričakovanja za prihodnost prometa. Zdaj vse to postaja resničnost.
Tehnologija VTOL (angl. Vertical Take Off and Landing) obstaja že desetletja, vendar se ne more ponašati s svojo varnostjo. V podjetju Lilium iz Münchna pa so obstoječo tehnologijo nadgradili, zato je zdaj varnejša, čistejša in bolj prijazna tako za okolje kot za družbo.
Letalo, imenovano Lilium Jet, je sestavljeno iz lahkih sestavljenih materialov, poganja pa ga 36 usmerjenih turboventilatorjev, ki so postavljeni na krilih in sprednji kabini. Letalo naj bi imelo doseg okoli 300 km, letelo pa naj bi s hitrostjo 300 km/h.
Prototip letala Lilium Jet. (Vir slike: Lilium)
Direktor podjetja Atomico Niklas Zennström pravi, da je Liliumova tehnologija v primerjavi s tekmeci bolj energijsko učinkovita, letala pa lahko začnejo izdelovati takoj.
In medtem ko si predstavljamo, da je takšen način potovanj dostopen le znanim in bogatim, Zennström obljublja, da bodo prevozi z Liliumovimi letali stali približno toliko kot taksi storitve oziroma storitve ponudnikov prevozov, kot je Uber.
Zgodovina in financiranje projekta
Daniel Wiegand, eden od štirih ustanoviteljev podjetja Lilium, je že celo življenje navdušen nad letenjem. Prvič je letel že pri 13 letih, prvi samostojni polet z jadralnim letalom pa je opravil le leto kasneje.
Navdušenje nad letenjem ga je vodilo k študiju letalske tehnologije, kjer je spoznal tri prijatelje, s katerimi je leta 2015 ustanovil podjetje. Že pri izbiri soustanoviteljev je Wiegand deloval strateško, saj je izbral strokovnjake, katerih kompetence in znanja s področij materialov, aerodinamike in proizvodnje so dopolnjevali njegove izkušnje in znanje.
»Poznali smo se že z univerze, kjer smo se domislili, da bi oblikovali ekipo za razvoj tehnologije VTOL. Želeli smo, da bi ekipa ustanoviteljev razumela vse vidike tehnologije,« pravi Wiegand.
Podjetje je prejelo semenski kapital od podjetja e42, deležno pa je bilo tudi podpore Evropske vesoljske agencije.
Ob predstavitvi investicije je direktor Atomica Zennström dejal, da jih je k podpori podjetju pritegnil prilagodljiv koncept, saj iz majhnega lahko zraste veliko. Ob tem je povedal še: »Daniel in njegova ekipa so eni najbolj impresivnih in ambicioznih podjetnikov, kar jih je v zadnjem času živelo v Evropi.«
Prihodnost in izzivi
Prve dejanske testne polete letal Lilium bodo izvedli prihodnje leto, zaenkrat pa datum njihove množične proizvodnje še ni znan.
Za podjetje in njegov prihodnji razvoj je spodbudno dejstvo, da lahko po Wiegandovih besedah letalo registrirajo v okviru že obstoječe zakonodaje in predpisov. Letalo tipa VTOL, ki ga izdelujejo v podjetju, bo tako kmalu pripravljeno na letenje, medtem pa bo Wiegand sodeloval tudi z evropskimi zakonodajalci pri pripravi in izpolnjevanju novih predpisov na področju avtonomnih vozil.
Vir: TechCrunch