Ford kupil startup Chariot
Chariot je lani prejel investicijo v višini 3 milijonov dolarjev (Vir slike: YouTube).
Nakup Chariota, ki s skoraj stotimi Fordovimi kombiji prevaža do 14 potnikov na 28 progah po San Fransiscu, daje Fordu možnost oblikovanja nove mreže. Proizvajalec avtomobilov, z več kot 100 leti izkušenj izdelovanja avtomobilov, je pred kratkim naznanil, da bo do leta 2021 na ceste postavil svoja samovozeča vozila. Chariot bi mu pri tem lahko precej pomagal. Koliko je Ford za Chariot odštel, ameriško podjetje ni želelo razkriti, je pa startup lani spomladi prejel investicijo v višini treh milijonov dolarjev.
Chariot je posebnost na trgu. Ne gre za sistem deljenja prevoza, temveč za prevoz oziroma proge, ki se vzpostavijo šele, ko se za izbrano progo izbere dovolj glasov (oziroma kreditnih kartic). Ne gre za obstoječe proge, na katerih je že vzpostavljen javni prevoz, saj ne gre za tipično konkurenco javnemu prevozu, temveč njegovo dopolnitev.
Ford v kolesarske vode
Ford je med drugim sklenil tudi partnerstvo z Motivate. To newyorško podjetje je vzpostavilo sistem za izposojo koles v enajstih ameriških mestih in Melbournu. Do konca leta 2018 bo Ford povečal njegovo mrežo, in sicer število koles s 700 na 7 tisoč. Kolesa, ki bodo del te mreže izposoje, bodo proizvajali v Detroitu. Ford napoveduje tudi povečanje postaj, na katerih si uporabniki lahko izposodijo kolesa. Program, imenovan Ford GoBike, znotraj katerega bodo ponudili tudi aplikacijo FordPass, so zagnali v začetku letošnjega leta.
FordPass uporabnikom trenutno omogoča iskanje in plačilo parkirnine za njihove avtomobile. Vizija podjetja je, da bodo uporabniki Fordovih vozil (in drugih avtomobilskih znamk) uporabljali aplikacijo za usklajevanje voženj, ob katerih bi si avto delili z drugimi, za najem avtomobilov in koles ter vse to povezali z javnim prevozom. Ford bi v tem primeru zbiral pomembne podatke, kam potujejo njegovi uporabniki in kakšne vrste transporta uporabljajo.
Vse večja gneča v mestih je tudi poslovna priložnost
Fordov prvi mož Mark Fields pravi, da danes v mestih živi že polovica svetovnega prebivalstva, ta številka pa se bo do leta 2030 povečala na 60 odstotkov. Mesta bodo polna vozil, kar bi lahko prineslo tudi višje cene. Fields namesto truda za prodajo vozil v mestih, kjer bo vse večja gneča, upanje polaga ravno na reševanje prenasičenih mest. Spomnil je na vodilo Henry Forda, ustanovitelja podjetja, in sicer, da je pot v izboljševanju vsakdana ljudi ter spreminjanju načina življenja. V tem vidijo tudi svoje poslovne priložnosti.
Partnerstvo s 40 startupi za lastno samovozeče vozilo
Chariot, ki je zaživel leta 2014, je le eden od številnih startupov, s katerimi se je Ford v zadnjem času lotil partnerstva. Avtomobilski proizvajalec je 75 milijonov dolarjev investiral v Velodyne, ta proizvaja različne senzorje in zaznavo svetlobe. Partnerstvo je sklenil z več kot 40 startupi, ki mu bodo pomagali na poti do samovozečega vozila.
Javnost in podjetja se že sprašujejo o kibernetski varnosti samovozečih vozil >>
Marca letos je Ford vzpostavil hčerinsko podjetje Ford Smart Mobility, ki je namenjeno oblikovanju, izgradnji, rasti in investiranju v nove mobilne storitve. Nakup Chariota je zgolj eden od primerov tega.
Ford pa ni edini avtomobilski proizvajalec, ki se povezuje s startupi. General Motors je investiral kar pol milijarde dolarjev v startup Lyft, s katerim razvija električno samovozeče vozilo. Uber se je povezal tudi z Volvom. Njuno partnerstvo, vredno kar 300 milijonov dolarjev, naj bi prineslo lastno samovozeče vozilo. A oba tabora je prehitel singapurski startup …