Disney bo v zabaviščne parke vložil 60 milijard dolarjev

Vir slike: Pixabay
Iz družbe Disney so pred nekaj tedni sporočili, da bodo v naslednjih desetih letih v svoje zabaviščne parke in linijo križark vložili 60 milijard ameriških dolarjev, kar je približno še enkrat višja investicija kot v zadnjih desetih letih.
Kljub težavam, ki jih je podjetjem povzročila pandemija koronavirusa, gre Disneyjevim parkom dobro. Letos naj bi ustvarili okoli 10 milijard dobička, kar je precej več kot 2,2 milijardi pred desetimi leti.
V tem času je Disney odprl novo letovišče v kitajskem mestu Shanghai, v že obstoječih parkih pa občutno povečal številko atrakcij in voženj. Flota Disneyjevih križark bo kmalu štela kar osem ladij, prav tako bodo v svoj portfelj kmalu lahko šteli še eno dodatno lastno pristanišče.
Kaj se lahko iz tega naučimo?
Disneyjeva dejavnost zabaviščnih parkov in letovišč je njihova osnovna, jedrna dejavnost. To je dober primer, da se morajo podjetniki osredotočiti na naložbe v svoje ključne prednosti.

Vir slike: Pixabay
Poleg tega Disney svojo osnovno dejavnost nenehno nadgrajuje in širi z novimi načini za zabavanje svojih gostov. Podjetniki morajo vedno biti korak pred konkurenco in svojim strankam nuditi nekaj novega in vznemirljivega. Tudi takrat, ko se morda zdi, da so na vrhu in jih ne more nihče drug dohiteti.
Pomembno je tudi razmišljati dolgoročno. Kot smo videli zgoraj, Disney v svoje parke in križarjenja ne vlaga le za naslednjih nekaj let, ampak kar za celo desetletje in še dlje. V podjetništvu je pomembno dolgoročno razmišljanje in vlaganje za prihodnost.
Disney v svoje investicije vključuje tudi nove tehnologije, kot sta navidezna resničnost (VR) in razširjena resničnost (AR). V tem se skriva še ena lekcija glede inovativnosti pa tudi glede tega, kako pomembno je za podjetnika, da je pripravljen sprejeti nove tehnologije.
Disneyjevi filmi in pretočno predvajanje
Disneyjevi parki podirajo rekorde glede dobička in števila obiskov, po drugi strani pa gre Disneyjevim filmom nekoliko slabše. Tukaj ima Disney še dve dejavnosti, ki se ločujeta na Disneyjeve filmske studie in Disney+, storitev za pretočno predvajanje vsebin, podobno kot Netflix.

Vir slike: Pixabay
Kar se tiče dobička, trenutno obe področji za družbo predstavljata minus. Izvršni direktor Bob Iger je sicer napovedal, da bo vsaj Disney+ do leta 2024 pridelal dobiček. Investitorji mu očitno ne verjamejo popolnoma, saj je cena delnic v torek padla za 3 odstotke.
Tudi iz te zgodbe lahko potegnemo nekaj, kar bi lahko bilo drugim podjetnikom v pomoč. Nevarno se je preveč zanašati na en sam izdelek ali storitev. Disneyjeva dejavnost snemanja filmov in pretakanja je njegov največji vir prometa, vendar je tudi največji vir izgub. Za podjetnike je pomembno, da svoje poslovanje razpršijo.
Pri vlaganju v nove trge je potrebno biti previdni. Pretočno predvajanje vsebin je dokaj nov poslovni model, v katerega je Disney naenkrat vložil veliko denarja. Do danes jim še ni uspelo ustvariti dobička.
Navsezadnje morajo podjetja poslušati svoje stranke. Disney je bil tarča več kritik glede visokih cen in pomanjkanja novih vsebin. Preveč so se osredotočali na svoje franšize, ki so bile v preteklosti izredno uspešne in niso bili pripravljeni tvegati z novimi izvirnimi vsebinami. Tudi velika in uspešna podjetja, ki imajo že preverjene poslovne modele, morajo kdaj pa kdaj zapluti v še neraziskane vode.
Na splošno so Disneyjeve težave na področju filmov in pretakanja dober opomnik za podjetnike, da lahko tudi najuspešnejša podjetja naredijo napake. Pomembno je, da se iz teh napak nekaj naučimo in se prilagodimo spreminjajočemu se okolju.