
Jack Dorsey se je znašel v resničnih težavah – Twitter v zadnjem četrtletju ni uspel povečati števila uporabnikov (Vir slike: YouTube).
Twitter je ta teden predstavil težko pričakovane podatke o številu uporabnikov, ki pa si jih najverjetneje ni želel razkriti. Razlog je v stagnaciji števila uporabnikov. Rast se je popolnoma ustavila. Twitter ima danes še vedno 320 milijonov mesečnih uporabnikov oziroma skoraj petino Facebookovih uporabnikov. Verjetno gre za osamljen primer pri družbenih omrežjih, če pod drobnogled vzamemo velikane med družbenimi omrežji. Vsa druga namreč dosegajo rast, tudi Facebook, ki so ga mnogi že odpisali na račun vse starejše baze uporabnikov, spet pri drugih rasti kar ni videti konca.
Ameriške volitve in olimpijske igre priložnost za vzpon
Pravzaprav število njegovih uporabnikov ostaja eden od glavnih problemov že kar lep čas. Zato se nenehno postavlja vprašanje, ali je Twitter dejansko dovolj močan, da pritegne množice. Slaba statistika vsekakor potrjuje negodovanje tistih, ki menijo, da mu to ne bo uspelo. A pred nami so ameriške volitve in olimpijske igre, dogodki, ki so v preteklosti izkazali za odlično priložnost družbenih omrežij. In predvsem Twitterja, ki se ponuja kot dobro orodje v prenašanju novic. Ta dva dogodka bi lahko izjemno povečala njegovo bazo (a vseeno so tu še ostali konkurentje, ki bi mu tokrat lahko vzeli kos pogače).
Število dezerterjev danes še večje
Zanimivo pa je, da je število mesečnih uporabnikov precej upadlo, potem ko je lani Dorsey prevzel vajeti podjetja. Še dve leti nazaj je bilo stanje precej drugačno, uporabniki so si navdušeno ustvarjali račune, težava pa je nastala, ker je večina pozneje raje presedlala na druga omrežja. Število dezerterjev je danes verjetno še večje.
Premalo aktivnosti, preveč osamljeni
Nekateri pravijo, da je problem v tem, da se uporabniki na Twitterju počutijo osamljene. Premalo uporabnikov, pa še ti premalo aktivni, problematičen je tudi doseg sledilcev. Po nekaterih navedbah je okoli 30-odstoten, kar je sicer v večini primerov primerljivo s Facebookom, a tam uporabniki vsaj dobijo občutek, da jih drugi uporabniki opazijo, zahvaljujoč možnostim komentiranja in všečkanja.
Jack Dorsey se je na Twitter vrnil lani julija – zamenjal je Dicka Costola, ki je odstopil ravno zaradi pritiska zaradi prepočasne rasti uporabnikov -, in takoj poudaril, da podjetje potrebuje novo usmeritev. Njegovo delo od nastopa še zdaleč ni lahko. Potem ko so odpustili osem odstotkov delovne sile, izgubili tudi pomembne člane – od novembra 2013 je podjetje izgubilo vsaj 20 visoko kvalificiranih vodij -, se zdi, kot da podjetje išče znova novo, pravo usmeritev.
#RIPTwitter
Tokratne novice so potrdile bojazen investitorjev: družbeno omrežje je v resničnih težavah. Dorsey pravi, da jih z ekipo poskuša odpraviti. A ne gre za prvi primer, ko prvi mož Twitterja miri javnost. Podjetje poskuša prebroditi ovire že nekaj let, še vedno pa ostaja prepričanje, da težave ima in te mora nujno odpraviti. Če ne, bo zagotovo odšel v pozabo. Ameriški mediji že pišejo, da Twitter umira, po omrežju se je razpasel zapis #RIPTwitter, s katerim uporabniki sporočajo tudi, da si ne želijo prenove v smeri Facebooka. Mediji po drugi strani že ugotavljajo, kdo bi ga lahko nasledil, med vroča omrežja umeščajo The List App, Yik Yak, Peach, Blab in SlideShare.
Spremembe, ki bi lahko prinesle boljše čase
Dorsey je ob nič kaj spodbudni novici napovedal spremembe, v letošnjem letu se namerava njegov kolektiv posvetiti razvoju bolj prijaznega sistema in izboljšanju video aspekta. Že tedne se namiguje tudi o ukinitvi limita na 140 znakov, omejitev, ki Twitter spremlja že od samega začetka. Težave poskuša prebroditi tudi z dodajanjem algoritma, ki njegovim uporabnikom prikaže zanimive tvite, ki bi jih sicer spregledali, prav tako poskuša izkoreniniti negativnost, kronični problem, s katerim se številni uporabniki soočajo že dolgo časa.
Twitter lahko zraste na tri načine, ocenjujejo analitiki. Kot prvič s povečanjem baze uporabnikov, a mu to, kot je razvidno, ne uspeva najbolje, drugič, poveča lahko povezanost uporabnikov in tretjič, pogostostjo in (višjo) ceno oglasov.
Podjetje z nedavnim poročilom sicer ni popolnoma razočaralo. Uspelo mu je znižati izgubo v primerjavi z enakim obdobjem v letu 2014, in sicer na 90,2 milijarde dolarjev, medtem ko so prihodki zrasli za 48 odstotkov na 710 milijonov dolarjev. V celotnem lanskem letu so prihodki zrasli za 58 odstotkov na 2,2 milijardi dolarjev. Sicer pa so po objavi novice delnice družbenega omrežja strmo padle, padec je celo največji, odkar se podjetje predstavlja na borzi.