Neredko se zgodi, da podjetnik napravi nekaj osnovnih napak, ki ga lahko drago stanejo. Preden se podate v nov podjetniški projekt, je priporočljivo, da si zastavite nekaj ključnih vprašanj in ugotovite, ali je vaša poslovna ideja res tako dobra kot mislite, da je.
- Ali obstaja trg za vaš produkt?
Med pisanjem poslovnega načrta moramo natančno analizirati trg, pri čemer določimo velikost trga, glavne trende in poiščemo vse informacije, ki bi za nas utegnile biti pomembne. Raziskati moramo rastoče trge in prihod novih tehnologij, ki bi jih lahko izkoristili v svoj prid. Le tako bomo namreč pridobili več investitorjev in boljše poslovne priložnosti. - Ali vaš produkt strankam olajša življenje?
Produkt se lahko uspešno trži le v primeru, da ima nek namen: ali strankam skrajša čas, ki je potreben za določeno opravilo, jim olajša sam proces ali pa jim ponudi dodatno mero udobja. Pomembno je, da pri trženju produkta jasno poudarite, kaj bodo stranke z nakupom vašega izdelka pridobile in kako močno jim bo vaš produkt olajšal življenje. - Je izvedba poslovne ideje realna?
Razen v primeru, da ste zelo bogati, potrebujete poslovno idejo, ki za sam zagon ne potrebuje velikega denarnega vložka in, ki ne potrebuje veliko zaposlenih v proizvodnji. Ideja bo lahko uspešna le, če je realna in, če si stroške proizvodnje še lahko privoščite. - Boste s produktom sploh profitirali?
Izračunajte, kakšni bodo stroški proizvodnje in poizvedite, koliko so potencialne stranke za vaš produkt sploh pripravljene odšteti. Pazite še na stroške administracije, transporta in materialov ter nenazadnje na plače zaposlenih. Poiščite proizvajalca, ki bi vam nudil najboljše razmerje med ceno in kvaliteto. - Obstaja prostor za širitev?
Ko bo posel zacvetel, si boste mogoče zaželeli razširiti svojo ponudbo in doseči več strank. Že prej preverite, ali lahko strankam ponudite še več izdelkov ali vsaj izboljšave že obstoječih izdelkov. Poizvedite, ali obstaja možnost postavitve franšiz. Izogibajte se trendom, saj le-ti za stranke postanejo nezanimivi že po kakšnem letu ali dveh.
Vir: Smarta.