
Zvezdana Lubej, direktorica Kadrovske storitve (foto:Barbara Reya)
Pred štirimi leti je promocija zdravja na delovnem mestu postala zakonsko urejena
Delodajalec jo mora načrtovati, izvajati in meriti učinke izvedenih aktivnosti. S pravilnim pristopom lahko pridobimo veliko pozitivnih učinkov. Zaposleni, ki imajo težave z zdravjem ne morejo biti motivirani in učinkoviti. Lahko bi rekli, da je zdravje zaposlenih temelj vsake uspešne organizacije.
Kljub temu, da je promocija zdravja obveza vsakega delodajalca, pa realnost žal ni takšna, saj ga upošteva zgolj med 20 in 30 odstotkov slovenskih podjetij. »V praksi ugotavljamo, da veliko delodajalcev ne razume, na kakšen način je lahko izvajanje aktivnosti promocije zdravja za podjetje koristno, zopet drugod pa se tega ne znajo lotiti na pravilen način,« je povedala Zvezdana Lubej, direktorica in ustanoviteljica Kadrovske asistence.
Če delodajalec želi uspešno vključiti zaposlene v promocijo zdravja, mora imeti dobro klimo v podjetju
Preberite tudi članek Kazen za neizvajanje promocije zdravja pri delu
Dejstvo pa je, če delodajalec želi uspešno vključiti zaposlene v promocijo zdravja, mora imeti dobro klimo v podjetju. Velikokrat so prav medosebni odnosi in boljša delovna klima prvi korak pri načrtovanju promocije zdravja. »Lotiti se je moramo tako, da najprej identificiramo težave (npr. velika fluktuacija, veliko bolniških odsotnosti, nizka produktivnost …), nato pa poiščemo vzroke in sprejmemo ukrepe, kako jih bomo odpravili,« dodaja sogovornica. Šele ko to storimo, se lahko poglobimo v promocijo zdravja na delovnem mestu. Priporočamo, da izberete projektno skupino, ki bo vodila promocijo zdravja v podjetju. Ta bo odgovorna za to, da se bo le ta izvajala po v naprej določenih smernicah. Ustvarite mapo, kjer boste aktivnosti tudi evidentirali. Torej, če ste imeli košarko, naredite fotografijo aktivnosti in jo vložite v mapo. Tako boste imeli dokaz, da aktivnosti izvajate in ne boste kaznovani. Prav tako vodite tudi seznam, kdo se aktivnosti udeležuje.
Preberite tudi članek Varnost pri delu
Pri izbiri aktivnosti bodite kreativni. “Walking meeting” ali sestanek na sprehodu je možnost načina izvedbe sestanka. Zaradi spremenjenega okolja in svežega zraka, so takšni sestanki veliko bolj uspešni. Gibanje in svež zrak pomagata, da se naše misli zbistrijo. »Eden izmed pomembnih ciljev promocije zdravja je preprečevanje delovnih nesreč. V Evropi je namreč vsak dan 11 delovnih nezgod s smrtnim izidom. Seveda pa promocija zdravja na delovnem mestu pomaga tudi pri dvigu motivacije. Dobre prodajalce v prvi vrsti dela njihova osebnost in motivacija, da bodo za stranko našli pravo rešitev,« pove Andreja Janc Koderman, brand managerka Kadrovske asistence.