Infografika: Tesla je četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu
Infografika: Tesla je četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu. (Vir slike: Picjumbo)
V letu 2017 je tržna kapitalizacija podjetja Tesla presegla vrednosti gigantov avtomobilske industrije, kot so Ford, General Motors, BMW, Honda in Nissan. Takšen zagon lahko deloma pripišemo izjemno uspešnemu modelu S, ki je bil v letih 2015 in 2016 najbolje prodajani električni avto na svetu. Kljub temu je podjetje Tesla v letu 2016 prodalo le 76.230 vozil.
Še bolj pomembno je, da vrednost podjetja raste na podlagi prihodnjih dosežkov podjetja, ki jih javnost že nestrpno pričakuje. Vlagatelji in analitiki pozorno spremljajo razvoj in napredek podjetja, še posebej na področju proizvodnje cenovno bolj dostopnega modela 3. Nekateri tudi verjamejo, da ima Elon Musk tisti nerazložljivi faktor X, ki s seboj prinaša tudi dodatne prihodke.
V nadaljevanju bomo na podlagi različnih prikazov predstavili vzpon vrednosti podjetja Tesla do četrtega mesta na svetu in prvega mesta v Združenih državah Amerike.
Hiter vzpon Tesle
V začetku leta 2013 je podjetje Tesla začelo načrtovati dostavo vozil modela S. Takrat je bilo podjetje vredno le 3,9 milijarde dolarjev – le 7 % vrednosti podjetja Ford.
Od takrat pa je Teslina vrednost strmo naraščala. Danes je tako, kot rečeno, glede na tržno kapitalizacijo največje avtomobilsko podjetje v Severni Ameriki.
Čeprav je podjetje v letu 2016 izdelalo le nekaj več kot 76 tisoč vozil, je Tesla zdaj največje med »največjimi tremi«. Ta položaj za podjetje predstavlja dodaten pritisk, saj mora izpolniti visoka pričakovanja vlagateljev in medijev.
Ali je Teslina vrednost prenapihnjena?
Zaradi pripisovanja vrednosti pričakovanjem in prihodnjemu razvoju se lahko podjetja Tesla in njegovi vlagatelji hitro znajdejo v kočljivi situaciji. Čeprav gre za avtomobilsko podjetje z najvišjo vrednostjo v Združenih državah Amerike, tradicionalne metrike ne kažejo tako idealne slike.
Podjetje Tesla zaposluje veliko manj posameznikov in izdela veliko manj vozil kot drugi avtomobilski giganti, poleg tega pa se tudi dobiček podjetja ne more primerjati z dobički drugih proizvajalcev avtomobilov.
Teslina poslovna pot je podobna Amazonovi, vsaj v smislu, da podjetje verjetno še dolgo ne bo izkazovalo profita.
V primerjavi s podjetjem GM Tesla izdela manj kot 1 % vozil, vendar je na trgu vredno veliko več. To seveda ne pomeni, da podjetje Tesla z novimi modeli vozil ne bo izpolnila zastavljenih pričakovanj. Vendar pa te številke kažejo tveganja, povezana z vlaganjem v morebitne prihodnje donose.
Tržna vrednost avtomobilskih podjetij
V spodnji infografiki si lahko ogledate še primerjavo med podjetjem Tesla in drugimi svetovnimi proizvajalci avtomobilov oziroma tržne kapitalizacije avtomobilskih podjetij.
Vir: Visual Capitalist