Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh?
Napake, mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja. (Vir slike: Unsplash)

Statistika kaže, da obstaja več kot 50-odstotna verjetnost, da podjetje propade že v prvih petih letih delovanja. Številke so še manj spodbudne za zagonska podjetja s področja tehnologije – kar 90 odstotkov jih konec koncev propade.

Kompleksna narava poslovnega uspeha in neuspeha

Uspeh podjetja je odvisen od medsebojnega delovanja različnih dejavnikov: oblikovanje primerne ekipe ob primernem času, doseganje ujemanja produkta s trgom, prehitevanje konkurence in pridobivanje potrebnih sredstev so le nekateri ključni elementi.

Prav tako je pogosto težko natančno določiti le en razlog za neuspeh, saj so omenjeni in drugi elementi izjemno povezani in prepleteni.

Raziskava U.S. Bank je tako na primer pokazala, da kar 82 odstotkov malih podjetij v Združenih državah Amerike propade zaradi neustreznega upravljanja z denarnim tokom. Brez denarnega toka seveda ni podjetja.

Vendar pa se moramo zavedati, da čeprav lahko denarni tok zabije zadnji žebelj v krsto marsikaterega podjetja, je to verjetno le simptom drugih problemov. Morda se je podjetje lotilo napačnega trga; morda je ekipa nemotivirana in disfunkcionalna; morda se podjetje ne more kosati s konkurenco … Takšne situacije neizogibno vodijo v nižanje prodaje, kar seveda negativno vpliva na denarni tok.

Po drugi strani pa mora biti podjetje s pravo ekipo in odličnim izdelkom pripravljeno na hitre spremembe in prilagoditve v nepredvidljivih situacijah.

Nekateri razlogi za neuspeh malih podjetij

Ob upoštevanju kompleksnosti poslovnega uspeha ali neuspeha lahko zdaj naštejemo nekaj pogostih razlogov za propad podjetij:

  • 82 % podjetij doživlja težave z denarnim tokom
  • 42 % podjetij ugotovi, da na trgu ni dovolj zanimanja za njihov izdelek ali storitev
  • 29 % podjetij zmanjka denarja
  • 23 % podjetij nima primerne ekipe

Druge zanimive podatke o stanju malih podjetij v Združenih državah Amerike in nekatere načine, kako se lahko izognete pogostim napakam, si lahko ogledate v spodnji infografiki.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc za projekt Oli

Naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc za projekt Oli

V ponedeljek je v Predsedniški palači potekal izbor za Naj mladinski startup leta 2019. Naziv je prejela Veronika Rožmanc za projekt otroški šotor Oli. Ta je bil hkrati nagrajen tudi za naj globalno odgovorno idejo. Preberite več >>

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar je na področju virtualne resničnosti zasnoval že številne rešitve, ki jih uporabljajo tako priznana slovenska kot tuja podjetja. Finančno podporo so prejeli tudi s strani ameriških investitorjev. Preberite več >>

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Statistika zagotovo ne kaže v prid podjetniškim navdušencem, ki sanjajo o ustanovitvi lastnega podjetja. Kar 8 od 10 podjetjih naj bi namreč propadlo v prvih 18 mesecih poslovanja, je pokazala raziskava, ki so jo opravili pri časniku Bloomberg. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Predlog za branje: Scaling Lean

Predlog za branje: Scaling Lean

Ima vaša »velika ideja« potencial? Ali lahko svoj poslovni model preizkusite, še preden bi vanj vložili svoj čas in denar? Na takšna vprašanja odgovarja priročnik Scaling Lean: Mastering the Key Metrics for Startup Growth Asha Maurye, ki je na voljo tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

VIDEO: Nasveti štirih uspešnih podjetnikov

VIDEO: Nasveti štirih uspešnih podjetnikov

Podjetniki večinoma ne uspejo takoj – preden ena od njihovih idej zaživi in postane dobičkonosna, se morajo soočiti s porazi, neuspehi in zavrnitvami. Česa so se na podlagi svojih izkušenj naučili štirje uspešni podjetniki, lahko spoznate v predstavljenem videu. Preberite več >>

Oznake: , ,