Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh?
Napake, mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja. (Vir slike: Unsplash)

Statistika kaže, da obstaja več kot 50-odstotna verjetnost, da podjetje propade že v prvih petih letih delovanja. Številke so še manj spodbudne za zagonska podjetja s področja tehnologije – kar 90 odstotkov jih konec koncev propade.

Kompleksna narava poslovnega uspeha in neuspeha

Uspeh podjetja je odvisen od medsebojnega delovanja različnih dejavnikov: oblikovanje primerne ekipe ob primernem času, doseganje ujemanja produkta s trgom, prehitevanje konkurence in pridobivanje potrebnih sredstev so le nekateri ključni elementi.

Prav tako je pogosto težko natančno določiti le en razlog za neuspeh, saj so omenjeni in drugi elementi izjemno povezani in prepleteni.

Raziskava U.S. Bank je tako na primer pokazala, da kar 82 odstotkov malih podjetij v Združenih državah Amerike propade zaradi neustreznega upravljanja z denarnim tokom. Brez denarnega toka seveda ni podjetja.

Vendar pa se moramo zavedati, da čeprav lahko denarni tok zabije zadnji žebelj v krsto marsikaterega podjetja, je to verjetno le simptom drugih problemov. Morda se je podjetje lotilo napačnega trga; morda je ekipa nemotivirana in disfunkcionalna; morda se podjetje ne more kosati s konkurenco … Takšne situacije neizogibno vodijo v nižanje prodaje, kar seveda negativno vpliva na denarni tok.

Po drugi strani pa mora biti podjetje s pravo ekipo in odličnim izdelkom pripravljeno na hitre spremembe in prilagoditve v nepredvidljivih situacijah.

Nekateri razlogi za neuspeh malih podjetij

Ob upoštevanju kompleksnosti poslovnega uspeha ali neuspeha lahko zdaj naštejemo nekaj pogostih razlogov za propad podjetij:

  • 82 % podjetij doživlja težave z denarnim tokom
  • 42 % podjetij ugotovi, da na trgu ni dovolj zanimanja za njihov izdelek ali storitev
  • 29 % podjetij zmanjka denarja
  • 23 % podjetij nima primerne ekipe

Druge zanimive podatke o stanju malih podjetij v Združenih državah Amerike in nekatere načine, kako se lahko izognete pogostim napakam, si lahko ogledate v spodnji infografiki.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: , ,