Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Prilagoditev novim pravilom na področju GDPR je številnim podjetjem predstavljala slabo voljo in težave. Vendar pa so se nekatera podjetja dobro pripravila na spremembe in z inovativnimi načini na njihov račun pritegnila še več privržencev. Kako jim je to uspelo?
Inovativni načini predstavitev novosti na področju GDPR (Vir: Pixabay)

Inovativni načini predstavitev novosti na področju GDPR (Vir: Pixabay)

Podjetja so morala uvesti številne spremembe, da so se prilagodila novim pravilom na področju varovanja osebnih podatkov. Stranke so si končno priborile pravico do vpogleda v to, v kakšne namene se zbira njihove osebne podatke in na kakšen način bodo le-ti obdelani.

Prednosti pa niso zgolj na strani strank. Podjetja so s predstavitvijo nove uredbe svojim sledilcem dobila možnost, da izboljšajo odnose in komunikacijo z njimi ter se jim na tak način še bolj približajo. Vse je odvisno od tega, kako je posamezno podjetje pristopilo do sprememb na tem področju in na kakšen način je vnovčilo nove zahteve.

GDPR ponuja tudi orodja za privabljanje pozornosti strank. Predstavljamo vam primere podjetij, ki jim je uspelo največ iztržiti s tega področja.

Ponuditi stranki obe možnosti: sprejem ali zavrnitev novih pogojev

Pri obrazložitvi sprememb na področju varovanja osebnih podatkov je treba odgovoriti na naslednja vprašanja; katere podatke se bo zbiralo, v kakšne namene, na kakšen način se bodo obdelovali in če bodo posredovani tretjim osebam.

Hkrati z obrazložitvijo vseh pravil mora biti stranki vedno dana možnost, da se odloči, če želi še naprej deliti svoje osebne podatke ali se temu odpoveduje. Podjetja so obvestila velikokrat oblikovala na način, da je morala stranka v primeru, če bi rada še naprej prejemala novice, sprejeti dane pogoje. V nasprotnem primeru se jo je avtomatsko izbrisalo s seznama. Žal je bilo na tak način veliko kontaktov strank izgubljenih zaradi njihove pasivnosti, saj bi odgovor na posredovano sporočilo ali potrditev zahtevala nekaj minut njenega časa.

Nekatera podjetja so to predvidela in poskrbela, da so bila obvestila narejena na način, da ima stranka enako dela s tem, da nadaljnjo prejemanje sporočil sprejme ali ga zavrne. Na voljo sta bila torej dva gumba: »strinjam se« ali »ne strinjam se«. Na tak način je bila izguba sledilcev bistveno manjša, saj so morali ljudje enako napora vložiti v strinjanje z novimi pravili ali odločitev za možnost, da odstopijo. Za odstop so se tako odločile le stranke, ki si res niso želele biti še naprej v stiku s podjetjem.

Podjetja, ki so se tega lotila še bolj premišljeno, so stranko vodile skozi različne kategorije in jim omogočila, da so se lahko odločile, da npr. želijo še naprej prejemati sporočila prek elektronske pošte, ne želijo pa biti obveščene prek sms sporočil. To jim je dalo občutek svobode in zaupanja, zaradi česar so se v večji meri odločile, da bodo osebne podatke delile še naprej.

Delavnica GDPR po GDPR

Predstaviti GDPR kot pridobitev za stranke

To, da so spremembe na področju GDPR predvsem v dobro strank, saj bodo imele na tak način boljši pregled nad svojimi osebnimi podatki, je izpostavilo marsikatero podjetje, ki se jim je želelo na tak način približati.

Ponudnik finančnih storitev Lloyds bank je pripravil kratek izobraževalni program s področja GDPR. V njem je razložil strankam, da bodo imele te vpogled v vsa področja deljenja svojih podatkov. Njihovi privrženci so to sprejeli na pozitiven način, s čimer se je še okrepil občutek zaupanja in pripadnosti ponudniku.

GDPR skozi animacijo

Pomembno je, da podjetja strankam GDPR predstavijo jasno in jedrnato. Treba je posredovati informacije o tem, zakaj podjetje potrebuje osebne podatke v določenem primeru. Pri tem naj uporablja kar se da preprost in širši množici razumljiv jezik. Nekatera podjetja so se odločila, da tematiko predstavijo kar v obliki videa.

Za tak način podajanja informacij se je odločil tudi letalski prevoznik Easyjet. Na njihovi spletni strani je v obliki 3-minutnega videa na učinkovit in zabaven način razloženo, v kakšne namene osebne podatke strank. Navajajo, da zbiranje podatkov služi predvsem varnosti njihovih potnikov. Video je zanimiv in hitro pritegne pozornost.

Predstavitev GDPR-ja prek humorja in animacije omogoča boljšo seznanjenost s pogoji ponudnika, zaradi inovativnosti pa se na tak način izboljša tudi ugled podjetja. Video si lahko ogledate tukaj:

Predstaviti GDPR na humoren in zabaven način

Kljub temu, da je GDPR resna tema, pa ni potrebe, da se jo na tak način predstavi tudi strankam. Pomembno je, da so podana vsa dejstva, oblika pa je v domeni podjetja. Podjetje naj obdrži način komunikacije, ki ga tudi sicer uporablja s svojimi strankami. Vedeti mora, s kakšno ciljno populacijo ima opravka, in temu prilagoditi izražanje.

Da predstavitev sprememb na področju GDPR ne bi bila preveč dolgočasna, je poskrbelo podjetje Missguided. Gre za podjetje, ki se ukvarja s spletno prodajo oblačil in modnih dodatkov. Njihove stranke so večinoma najstniki in mladi. Zato so se odločili za način komunikacije, s katerim bi se čim bolj približali tej skupini ljudi.

Že naslov besedila se glasi »WTF je GDPR?«, kar v trenutku pritegne pozornost in izvabi smeh. K tekstu so dodane še fotografije zmedenih in presenečenih obrazov, kar še popestri celotno podobo. S tem so dosegli, da so njihovi privrženci to tudi ostali. Posledično so pristali na to, da so prek elektronske pošte še naprej obveščeni o aktualni ponudbi spletne trgovine.

Predstavitev GDPR podjetja Missguided (Vir: Econsultancy)

Predstavitev GDPR podjetja Missguided (Vir: Econsultancy)

Ugodnosti, ki pripadajo strankam, ki sprejmejo nove pogoje

GDPR jasno navaja, da mora imeti stranka proste roke glede tega, ali se bo odločila za deljenje osebnih podatkov ali ne. Pred odločitvijo pa mora biti pri posameznem ponudniku obveščena o vseh potrebnih informacijah, vezanih na to temo.

Navodila glede nove GDPR navajajo, da je dovoljeno, da podjetje stranke, ki privolijo v nadaljnjo vključitev na mailing listo, ustrezno nagradi. Lahko gre za pridobitev določene ugodnosti oziroma popusta na nakup. Podjetje mora le paziti, da na noben način ne kaznuje tistih strank, ki svojih podatkov ne želijo deliti.

Nekatera podjetja so se odločila, da bodo stranke, ki bodo na njihovi listi ostale še naprej, nagradila s sodelovanjem v nagradni igri z bogatimi nagradami. Spet druga so uvedla pridobitev bonov, ki jih lahko vnovčijo pri naslednjem nakupu. Na tak način so stranke motivirali, da s podjetjem ostanejo v stikih tudi v prihodnje.

Potrebujete pomoč pri pripravi GDPR dokumentacije? Preverite našo delavnico >>

GDPR kot priložnost

David Reed je v članku iz leta 2017 napisal, da je GDPR odlična priložnost za podjetja, da na nov način pogledajo na področje pridobivanja kontaktov in komunikacijo s svojimi pristaši. Zgornji primeri to potrjujejo in dokazujejo, da se lahko tudi spremembo uredbe uporabi kot sredstvo za utrditev dobrih odnosov s svojimi strankami. Z ustreznimi mehanizmi pa se lahko poskrbi tudi za privabljanje novih privržencev.

Vir: econsultancy.com

Oznake: , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje