Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Prilagoditev novim pravilom na področju GDPR je številnim podjetjem predstavljala slabo voljo in težave. Vendar pa so se nekatera podjetja dobro pripravila na spremembe in z inovativnimi načini na njihov račun pritegnila še več privržencev. Kako jim je to uspelo?
Inovativni načini predstavitev novosti na področju GDPR (Vir: Pixabay)

Inovativni načini predstavitev novosti na področju GDPR (Vir: Pixabay)

Podjetja so morala uvesti številne spremembe, da so se prilagodila novim pravilom na področju varovanja osebnih podatkov. Stranke so si končno priborile pravico do vpogleda v to, v kakšne namene se zbira njihove osebne podatke in na kakšen način bodo le-ti obdelani.

Prednosti pa niso zgolj na strani strank. Podjetja so s predstavitvijo nove uredbe svojim sledilcem dobila možnost, da izboljšajo odnose in komunikacijo z njimi ter se jim na tak način še bolj približajo. Vse je odvisno od tega, kako je posamezno podjetje pristopilo do sprememb na tem področju in na kakšen način je vnovčilo nove zahteve.

GDPR ponuja tudi orodja za privabljanje pozornosti strank. Predstavljamo vam primere podjetij, ki jim je uspelo največ iztržiti s tega področja.

Ponuditi stranki obe možnosti: sprejem ali zavrnitev novih pogojev

Pri obrazložitvi sprememb na področju varovanja osebnih podatkov je treba odgovoriti na naslednja vprašanja; katere podatke se bo zbiralo, v kakšne namene, na kakšen način se bodo obdelovali in če bodo posredovani tretjim osebam.

Hkrati z obrazložitvijo vseh pravil mora biti stranki vedno dana možnost, da se odloči, če želi še naprej deliti svoje osebne podatke ali se temu odpoveduje. Podjetja so obvestila velikokrat oblikovala na način, da je morala stranka v primeru, če bi rada še naprej prejemala novice, sprejeti dane pogoje. V nasprotnem primeru se jo je avtomatsko izbrisalo s seznama. Žal je bilo na tak način veliko kontaktov strank izgubljenih zaradi njihove pasivnosti, saj bi odgovor na posredovano sporočilo ali potrditev zahtevala nekaj minut njenega časa.

Nekatera podjetja so to predvidela in poskrbela, da so bila obvestila narejena na način, da ima stranka enako dela s tem, da nadaljnjo prejemanje sporočil sprejme ali ga zavrne. Na voljo sta bila torej dva gumba: »strinjam se« ali »ne strinjam se«. Na tak način je bila izguba sledilcev bistveno manjša, saj so morali ljudje enako napora vložiti v strinjanje z novimi pravili ali odločitev za možnost, da odstopijo. Za odstop so se tako odločile le stranke, ki si res niso želele biti še naprej v stiku s podjetjem.

Podjetja, ki so se tega lotila še bolj premišljeno, so stranko vodile skozi različne kategorije in jim omogočila, da so se lahko odločile, da npr. želijo še naprej prejemati sporočila prek elektronske pošte, ne želijo pa biti obveščene prek sms sporočil. To jim je dalo občutek svobode in zaupanja, zaradi česar so se v večji meri odločile, da bodo osebne podatke delile še naprej.

Delavnica GDPR po GDPR

Predstaviti GDPR kot pridobitev za stranke

To, da so spremembe na področju GDPR predvsem v dobro strank, saj bodo imele na tak način boljši pregled nad svojimi osebnimi podatki, je izpostavilo marsikatero podjetje, ki se jim je želelo na tak način približati.

Ponudnik finančnih storitev Lloyds bank je pripravil kratek izobraževalni program s področja GDPR. V njem je razložil strankam, da bodo imele te vpogled v vsa področja deljenja svojih podatkov. Njihovi privrženci so to sprejeli na pozitiven način, s čimer se je še okrepil občutek zaupanja in pripadnosti ponudniku.

GDPR skozi animacijo

Pomembno je, da podjetja strankam GDPR predstavijo jasno in jedrnato. Treba je posredovati informacije o tem, zakaj podjetje potrebuje osebne podatke v določenem primeru. Pri tem naj uporablja kar se da preprost in širši množici razumljiv jezik. Nekatera podjetja so se odločila, da tematiko predstavijo kar v obliki videa.

Za tak način podajanja informacij se je odločil tudi letalski prevoznik Easyjet. Na njihovi spletni strani je v obliki 3-minutnega videa na učinkovit in zabaven način razloženo, v kakšne namene osebne podatke strank. Navajajo, da zbiranje podatkov služi predvsem varnosti njihovih potnikov. Video je zanimiv in hitro pritegne pozornost.

Predstavitev GDPR-ja prek humorja in animacije omogoča boljšo seznanjenost s pogoji ponudnika, zaradi inovativnosti pa se na tak način izboljša tudi ugled podjetja. Video si lahko ogledate tukaj:

Predstaviti GDPR na humoren in zabaven način

Kljub temu, da je GDPR resna tema, pa ni potrebe, da se jo na tak način predstavi tudi strankam. Pomembno je, da so podana vsa dejstva, oblika pa je v domeni podjetja. Podjetje naj obdrži način komunikacije, ki ga tudi sicer uporablja s svojimi strankami. Vedeti mora, s kakšno ciljno populacijo ima opravka, in temu prilagoditi izražanje.

Da predstavitev sprememb na področju GDPR ne bi bila preveč dolgočasna, je poskrbelo podjetje Missguided. Gre za podjetje, ki se ukvarja s spletno prodajo oblačil in modnih dodatkov. Njihove stranke so večinoma najstniki in mladi. Zato so se odločili za način komunikacije, s katerim bi se čim bolj približali tej skupini ljudi.

Že naslov besedila se glasi »WTF je GDPR?«, kar v trenutku pritegne pozornost in izvabi smeh. K tekstu so dodane še fotografije zmedenih in presenečenih obrazov, kar še popestri celotno podobo. S tem so dosegli, da so njihovi privrženci to tudi ostali. Posledično so pristali na to, da so prek elektronske pošte še naprej obveščeni o aktualni ponudbi spletne trgovine.

Predstavitev GDPR podjetja Missguided (Vir: Econsultancy)

Predstavitev GDPR podjetja Missguided (Vir: Econsultancy)

Ugodnosti, ki pripadajo strankam, ki sprejmejo nove pogoje

GDPR jasno navaja, da mora imeti stranka proste roke glede tega, ali se bo odločila za deljenje osebnih podatkov ali ne. Pred odločitvijo pa mora biti pri posameznem ponudniku obveščena o vseh potrebnih informacijah, vezanih na to temo.

Navodila glede nove GDPR navajajo, da je dovoljeno, da podjetje stranke, ki privolijo v nadaljnjo vključitev na mailing listo, ustrezno nagradi. Lahko gre za pridobitev določene ugodnosti oziroma popusta na nakup. Podjetje mora le paziti, da na noben način ne kaznuje tistih strank, ki svojih podatkov ne želijo deliti.

Nekatera podjetja so se odločila, da bodo stranke, ki bodo na njihovi listi ostale še naprej, nagradila s sodelovanjem v nagradni igri z bogatimi nagradami. Spet druga so uvedla pridobitev bonov, ki jih lahko vnovčijo pri naslednjem nakupu. Na tak način so stranke motivirali, da s podjetjem ostanejo v stikih tudi v prihodnje.

Potrebujete pomoč pri pripravi GDPR dokumentacije? Preverite našo delavnico >>

GDPR kot priložnost

David Reed je v članku iz leta 2017 napisal, da je GDPR odlična priložnost za podjetja, da na nov način pogledajo na področje pridobivanja kontaktov in komunikacijo s svojimi pristaši. Zgornji primeri to potrjujejo in dokazujejo, da se lahko tudi spremembo uredbe uporabi kot sredstvo za utrditev dobrih odnosov s svojimi strankami. Z ustreznimi mehanizmi pa se lahko poskrbi tudi za privabljanje novih privržencev.

Vir: econsultancy.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Julija se obeta nov zakon o varstvu osebnih podatkov

Julija se obeta nov zakon o varstvu osebnih podatkov

Marca letos je Vlada RS oz. ministrstvo za pravosodje v javno obravnavo zainteresirani javnosti posredovala predlog dolgo pričakovanega novega zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2). Iz obrazložitve predloga je zastavljena časovnica, da naj bi bil nov zakon sprejet ter uveljavljen julija 2019. Preberite več >>

Kakšne omejitve prinaša GDPR direktnemu marketingu?

Kakšne omejitve prinaša GDPR direktnemu marketingu?

V prvem članku GDPR po GDPR (Komentar) smo na kratko predstavili trenutno pravno stanje z evropsko Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR oz. Uredba) v Sloveniji. Preberite več >>

Pregled posledic: kaj je prinesel GDPR?

Pregled posledic: kaj je prinesel GDPR?

Devet mesecev po uveljavitvi Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov, petih izvedbah MP delavnice o GPDR, konferenci pred uveljavitvijo ter več desetih strankah, ki smo jim pripravili zahtevane pravne akte in jih poučili o njihovih GDPR obveznostih, je prišel čas za kratek pregled in povzetek dogajanja pred in po uveljavitvi. Preberite več >>

Kršitev GDPR zakonodaje: Googlu naložena 50 milijonska kazen

Kršitev GDPR zakonodaje: Googlu naložena 50 milijonska kazen

Francoski informacijski pooblaščenec (CNIL), ki skrbi za spoštovanje zakonodaje na področju varovanja osebnih podatkov, je pri poslovanju spletnega giganta Google ugotovil kršitev določb uredbe GDPR. Podjetju je bilo naloženo plačilo kazni v višini 50 milijonov evrov, kar je do sedaj najvišja izrečena kazen na tem področju. Preberite več >>

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov (SUVP) je meseca maja prinesla nova pravila in obveznosti za organizacije, ki pri svojem poslovanju obdelujejo osebne podatke med drugim bistveno strožji nadzor in omejitve pri uporabi osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Kako naj se manjša podjetja spopadajo z GDPR spremembami?

Kako naj se manjša podjetja spopadajo z GDPR spremembami?

Spremenjena ureditev GDPR je prizadela predvsem manjša podjetja. Kako naj se taka podjetja spopadajo z izzivi, ki jih prinašajo spremembe na področju varovanja osebnih podatkov oziroma kakšne mehanizme uporabiti, da bi se jim olajšalo prehod na nov način poslovanja? Preberite več >>

Je vaša spletna trgovina usklajena z uredbo GDPR?

Je vaša spletna trgovina usklajena z uredbo GDPR?

Ste v vašem podjetju storili vse potrebno, da zaradi kršenja Splošne uredbe o varstvu podatkov ali GDPR ne bi na vaš naslov priromala kakšna kazen s strani inšpektorjev? Preberite več >>

Priprava na Uredbo GDPR

Priprava na Uredbo GDPR

25.5.2018 se začne uporabljati Splošna uredba o varstvu podatkov, ki določa nova pravila glede varstva osebnih podatkov. V naslednjih korakih vas bomo seznanili, kaj morate storiti pred uredbo. Pomembno je, da se zavedate, da je GDPR uredba, ki vas zavezuje, v primeru kršitev in neizpolnjevanja pravil, ki jih določa, pa so globe visoke. Preberite več >>

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Na področju varovanja zasebnosti in podatkov se v kratkem obetajo pomembne spremembe. Kako bo nova politika vplivala na trženje? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje