Video: Izkoristite IKEA učinek in izboljšajte svojo prodajo

Človek bo vedno cenil tisto, kar je zgradil sam (Vir slike: Pixabay.com)

Video: Izkoristite IKEA učinek in izboljšajte svojo prodajo

Dan Ariely, profesor behaviorističnih znanosti, ugotavlja, da človek največ motiviranosti in zadovoljstva občuti tedaj, ko ustvarja sam. Kot na primer pri sestavljanju pohištva s sestavnimi deli, ki jih je pred tem kupil v trgovini IKEA.
Video: Izkoristite IKEA učinek in izboljšajte svojo prodajo

Človek bo vedno cenil tisto, kar je zgradil sam (Vir slike: Pixabay.com)

Leta 1943 ustanovljeno švedsko multinacionalno podjetje IKEA je pred leti kupce presenetilo z zanimivo poslovno idejo: ponudili so jim zgolj sestavne dele za pohištvo, iz katerih morajo nato doma sami izdelati končni produkt. Sestavljanje pohištva je za marsikoga precej zapleteno in nerazumljivo, kljub temu pa se za nakup v IKEI odloča čedalje več in več ljudi. Zakaj? Preprosto zato, ker kupca ob zaključku montaže preveje prijeten občutek zadovoljstva in ponosa

Profesorja Michael Norton in Daniel Mochon sta bila prva, ki sta opisala omenjeni učinek in mu nadela ime po slavni švedski verigi podjetij, ki izdelujejo pohištvo: IKEA učinek.

Omenjeni učinek v poslu prvo uporabilo podjetje P. Duff and Sons

IKEA ni bila prva, ki je kupcem želela poleg produktov prodajati tudi pozitivne občutke. Podjetje P. Duff and Sons je že v 30. letih prejšnjega stoletja gospodinjam ponudilo škatle z vsemi potrebnimi sestavinami za izdelavo torte. Gospodinje so morale le dodati vodo, zmešati sestavine in posodo postaviti v pečico. Torte so bile okusne, kljub temu pa se produkt ni dobro prodajal.

Izkazalo se je, da je bila izdelava torte preprosto preveč enostavna. Ko je podjetje končnemu produktu odstranilo dve sestavini (jajca in mleko v prahu), so bile gospodinje nad svojim izdelkom bistveno bolj zadovoljne, posledično je narasla tudi prodaja. 

Origami poskus: če človek vloži več truda, bo pripravljen odšteti več denarja

Avtorja teorije o IKEA učinku, Norton in Mochon, ter profesor behaviorističnih znanosti Dan Ariely, so skupaj izvedli zanimiv poizkus. Izbrancem so ponudili plačilo v zameno za izdelovanje origami kreacij. Na voljo so jim dali različne barve papirja in natisnjena navodila v pomoč. 

Udeleženci so hitro ugotovili, da je izdelava privlačnih kreacij vse prej kot enostavna. 

(Vir slike: ideas.ted.com)

Ko so vendarle dokončali svoje izdelke, so jim profesorji ponudili možnost odkupa lastnih kreacij. Izkazalo se je, da so bili tisti ljudje, ki so v izdelavo vložili svoj čas in trud, za produkt pripravljeni odšteti 5x več denarja kot naključni kupci. Ko so poizkus začinili z okrnjenimi navodili, so udeleženci izdelali še precej slabše končne produkte, kljub temu da so zanje porabili še veliko več časa. Tudi tu so jim profesorji ponudili možnost odkupa in vrednost produkta je v njihovih očeh še narasla. Nasprotno pa se je precej znižal znesek, ki so ga za produkt bili pripravljeni odšteti naključni kupci. 

Iz omenjenega poskusa je torej jasno razvidno, kaj vse je potrebno za končni IKEA učinek: začne se z vloženim trudom in lastno kreativnostjo, sledita pohvala in priznanje ter na koncu prijeten občutek zmagoslavja. 

Več pa si lahko ogledate v spodnjem nastopu Dana Arielyja:

YouTube

Vir: TED

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako Ohraniti Zdravje in Aktivnost med Delom od Doma: Nasveti za Ohranjanje Zdravja in Produktivnosti

Kako Ohraniti Zdravje in Aktivnost med Delom od Doma: Nasveti za Ohranjanje Zdravja in Produktivnosti

Odkrijte, kako ohraniti zdravje in produktivnost med delom od doma s praktičnimi nasveti za delovno rutino, ergonomijo, duševno zdravje, varne načine sprostitve, prehrano in telesno aktivnost. Več >

Kako lahko naredimo več v istem času?

Kako lahko naredimo več v istem času?

Marsikdo se vsakodnevno sooča z obilico opravkov in kroničnim pomanjkanjem časa. Se s podobnimi težavami soočate tudi vi? Čas je, da napravite korak naprej in poiščete rešitev - ta se skriva v večji produktivnosti. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Hiter tok življenja v času, ko nas obkrožajo najnaprednejše tehnologije, predstavlja vsakdanjik marsikaterega posameznika, kar povečuje stres ter možnost pojava depresije in drugih bolezni. A negativne učinke, ki ga obdajajo, lahko posameznik izniči na različne načine - tudi s pomočjo meditacije. Več >

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Več >

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

V svetu start-upov je eden največjih izzivov, s katerimi se srečujejo podjetniki, ne glede na stopnjo njihove uspešnosti, prepoznavanje in vrednotenje svojih dosežkov. To izhaja iz nenehnega podrejanja zastavljenemu cilju. Več >

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

Ne glede na to, kakšne tehnične veščine ima podjetnik, vam lahko obvladovanje mehkih veščin, ki so opisane v tem članku, pomaga do uspeha. Naštete veščine so temelj empatije in ustvarjalnosti, ki ju vsi potrebujemo, ko iščemo nove načine za obvladovanje vse bolj zabrisanih meja med osebnim in poklicnim življenjem. Več >

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Več >

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

Veliko podjetnikov se izogiba jutranjim sestankom in svoj delavnik raje prenese v popoldanski ali celo večerni čas. Toda zgodnje vstajanje ni nujno le nadlega - posamezniku lahko prinese pomemben zasebni čas in mu pomaga izboljšati produktivnost skozi celoten dan. Več >

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Prav vsak podjetnik sanja o uspehu. Ta je dosegljiv, a ob njegovem doseganju je treba ravnati premišljeno in vztrajno. V nadaljevanju si preberite nekaj napotkov, ki vam bodo dan na dan pomagali pri uresničevanju zastavljenih ciljev. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki