
Prispevki za socialo za popoldanski s.p. – april 2014 (Vir slike: Freeimages.com)
Z oddaljevanjem od dneva, ko je podjetje za svojo opravljeno storitev ali prodan izdelek izdalo račun in zanj še ni prejelo plačila, se povečuje tudi verjetnost, da v prihodnosti do poplačila s strani dolžnika sploh ne bo prišlo. Podjetje se mora torej čimprej lotiti izterjave dolga, bodisi samo, bodisi s pomočjo katerega izmed za to področje usposobljenih podjetij.
Strokovnjaki so pri izterjavi dolgov veliko bolj uspešnejši kot podjetniki sami
Včasih je veliko pametneje, da podjetje svoj čas in sredstva nameni poslovanju, izterjavo pa prepusti strokovnjaku, ki ponavadi doseže veliko boljše rezultate. Gre za podjetja, ki se ukvarjajo prav s področjem izterjave dolgov (eno izmed takšnih je Achilles d.o.o.) in imajo na tem področju obsežno znanje. Različne tehnike izterjave jim niso tuje, uporabljajo najnovejšo tehnologijo ter dobro poznajo zakone, v okviru katerih tudi delujejo.
V povprečju se podjetniki za najem strokovnjakov za izterjavo dolgov odločijo tedaj, ko od izdaje neplačanega računa preteče od 90 do 120 dni (nekateri sicer čakajo le 60 dni, spet drugi 1 leto). V kolikor se tudi v vašem podjetju soočate z neplačanimi računi, velja premisliti tudi o tej možnosti, saj dolžnik računa sam od sebe najverjetneje ne bo poravnal, če tega do sedaj še ni storil, zato se bo izplačilo zneska, ki ga boste odšteli strokovnjaku za opravljeno delo, gotovo izplačalo.
Kdaj se torej obrniti na strokovnjaka za izterjavo?
… ko zapade rok za plačilo;
… ko stranka preneha odgovarjati na vaša pisma;
… ko se stranka večkrat neutemeljeno pritoži;
… ko stranka v celoti zanika odgovornost za poplačilo terjatev;
… ko se stranka sklicuje na to, da je za plačilo zadolžen njen nekdanji zakonec;
… ko stranka večkrat zamenja svoj naslov ali službo;
… ko gre za za očitno finančno neodgovornost.
Preventiva se še vedno izkaže za najboljšo rešitev
Kljub vsemu pa se še vedno za najboljšo odločitev izkaže preventiva. Še preden torej vstopite v novi posel natančno preverite bonitetno oceno podjetja ter se dobro pozanimajte, s kom pravzaprav nameravate poslovati. Le nekaj minut časa vam bo vzelo, da preverite podatke, kot so boniteta podjetja, da poiščete morebitne blokade računov in podobne pomembne informacije, s katerimi si boste močno olajšali odločitev o sklenitvi pogodbe ali ne.