Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Vsi smo že videli podolgovate vrečke sladkorja, ki jih prejmemo v kavarni ob naročilu kave ali kake druge pijače. Pa veste, da jih pravzaprav vsi odpiramo na napačen način, ki ga oblikovalec ni predvidel? V prispevku predstavljamo, česa se lahko naučimo na podlagi tega primera.
Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Vrečka sladkorja v sebi skriva pomembne lekcije s področja oblikovanja. (Vir slike: Muzli)

Še enkrat si oglejte podolgovate vrečke sladkorja na zgornji fotografiji. Kako jih ponavadi odprete? Samo odtrgate zgornji del oziroma konico ovitka in nato stresete sladkor v kavo, kajne? Pa ste vedeli, da je imel oblikovalec vrečke v mislih drugačen način odpiranja?

Začnimo pri »zgodovini« vrečk sladkorja. Problem običajnih vrečk je, da je v njih nekaj zraka. Z zrakom v vrečko pride tudi vlaga, ki navlaži sladkor. Zato je bil v tisti stari vrečki sladkorja, ki ste jo našli, ko ste premikali pohištvo, sladkor v tako čudni, strjeni obliki.

Ta problem je seveda zahteval rešitev – in nastala je podolgovata vrečka. V njej ni zraka, zato se tudi sladkor v njej ne strdi. Kako naj bi jo pravilno odprli, se gotovo že sprašujete. Tako kot prikazuje spodnja fotografija – pretrgati jo morate na sredini.

Vir slike: Muzli.

Ko boste naslednjič pili kavo, poskusite vrečko odpreti na ta način. Ugotovili boste, da tako lahko ves sladkor brez težav stresete iz vrečke, poleg tega pa se vam ni treba ukvarjati z odtrgano konico vrečke. Se sprašujete, ali vsi vaši prijatelji vedo, kako se pravilno odpira vrečke sladkorja? Verjetno ne, saj velika večina ljudi na svetu ne pozna »pravilnega« načina za odpiranje.

Kaj nas lahko nauči primer podolgovate vrečke sladkorja?

Vsi oblikovalci in razvijalci izdelkov se lahko na podlagi preproste vrečke sladkorja naučite naslednjega: izdelke vedno oblikujte po meri končnih uporabnikov. Kar je za vas logično, očitno ali naravno, ni vedno razumljivo za uporabnika vašega izdelka.

Donald Norman, priznan oblikovalec, avtor knjig s področja oblikovanja in podjetnik, v svoji knjigi The Design of Everyday Things predstavi šest principov dobrega dizajna – če jih poskušamo aplicirati na podolgovate vrečke sladkorja, bomo hitro videli, zakaj jih ne uporabljamo pravilno.

Principi kvalitetnega dizajna

1. Vidnost: Katere možnosti so mi na voljo?

Na podolgovatih vrečkah sladkorja ni vizualnih namigov, kako naj bi jih odprli. Od celotne vrečke se razlikujeta le konici.

2. Povratne informacije: Kakšen je odziv na dejanje?

Tudi v okviru tega kriterija vrečke ne ponujajo namigov glede »pravilne« uporabe: tudi če vrečko odpremo na »napačni« način, sladkor pade iz nje. Tako je naše nepravilno vedenje nagrajeno.

3. Dostopnost: Kako pomembno je, da uporabnik hitro razume, kako izdelek deluje?

Vrečke sladkorja naj bi bile enostavne za uporabo – preden jih odprete, seveda ne boste prebrali navodil za uporabo.

4. Načrtovanje: Kakšen je odnos med nadzorom in učinkom?

Tanka konica podolgovate vrečke kaže tudi na nepravilno načrtovanje.

5. Omejitve: Ali določeni elementi dizajna preprečujejo uporabo izdelka na nepravilen način?

Za podolgovate vrečke sladkorja velja popolnoma nasprotno – njihov dizajn nam sporoča, naj jih uporabljamo na »napačen« način.

6. Doslednost: Ali enako dejanje vsakič izzove enak odziv?

Če vrečko sladkorja odpremo pravilno, bo rezultat vsakič enak. Vendar pa to velja tudi za nepravilni način odpiranja.

Vir slike: Unsplash.

Pomembnost kvalitetnega dizajna

Če bi oblikovalec podolgovate vrečke sladkorja upošteval predstavljene principe, bi opazil, da tanke konice vrečke uporabnikom namigujejo, naj jih odtrgajo in tako odprejo vrečko. Če bi želel, da vrečko odpremo na sredini, bi moral prav tja vključiti namige, ki bi uporabnikom pomagali pri pravilni uporabi – na primer tanjšo sredino, označeno linijo, kjer naj uporabnik odpre vrečko …

Na žalost je problem dizajna, ki ni prilagojen končnemu uporabniku, izjemno pogost. Problematičen pa je tudi pogost odziv oblikovalcev, ki se glasi nekako tako: »Ljudje so tako neumni! Moj dizajn je popoln!«

Če uporabnik vašega dizajna ne razume intuitivno, dizajn ni kakovosten. Situacije ne poskušajte rešiti z navodili za uporabo, priročnikom ali čim podobnim. Rajši začnite znova, upoštevajte predstavljene principe dobrega dizajna in oblikujte rešitev, ki bo dejansko ustrezna.

Vir: Muzli

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Slovenski DaiBau prejel 700.000 evrov investicije

Slovenski DaiBau prejel 700.000 evrov investicije

Mariborska ekipa spletnega portala MojMojster - DaiBau je prejela finančno spodbudo s strani dveh investicijskih skladov; South Central Ventures (SCV) in Vito ONE. Preberite več >>

Napake, ki ubijajo startupe

Napake, ki ubijajo startupe

Vsak podjetnik, ki začenja svojo poslovno pot, je popolnoma prepričan v svojo idejo in uspeh. To je sicer po eni strani dobro, v svojo idejo morate biti prepričani, vam bodo rekli strokovnjaki, a pogledati morate širše. Katere so ovire in napake, ki lahko ubijejo vašo idejo in vaš startup? Preberite več >>

Inžiniring in inovacije v zdravstvu

Inžiniring in inovacije v zdravstvu

Razvoj na področju inženiringa in predvsem 3D tiskanja je ključen za izzive prihodnosti. Čeprav se tega kolektivno zavedamo, je le malo storjenega na področju povezovanja inženirjev med seboj in v iskanju kompatibilnosti med razvitimi tehnologijami, zaradi česar nastanejo t.i. inovacijski otoki. Preberite več >>

Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada

Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada

Letošnje tekmovanje za Evropsko socialno inovacijo 2018 je minilo v znamenju slovenskega projekta HeritageLab. Ideja društva Idrija 2020 je slavila v močni konkurenci 720 projektov. Preberite več >>

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

V Tehnološkem parku Ljubljana je prejšnji teden potekala dvodnevna Konferenca o start-up podjetjih in prenosu tehnologij v inovacijskih ekosistemih v jugovzhodni Evropi in v alpskem prostoru. Kakšni so izsledki predavanj? Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje