Kako dober vodja ukrepa ob težavah? (Vir slike: Pixabay.com)
Zaradi številnih težav, na katere povprečen posameznik naleti tako v domačem kot tudi poslovnem okolju, se včasih zdi, da je nemogoče najti dovolj časa za reševanje prav vsake posebej. Ko reši eno, se namreč že pojavi druga. Pravzaprav gre velikokrat le za gašenje požarov, saj se zaradi preobremenjenosti nikoli v celoti ne more posvetiti reševanju vzrokov za nastale težave, kar sčasoma povzroči, da se težava ponovno pojavi.
V podjetjih so za reševanje težav zadolženi vodje
Reševanje težav v podjetju je predvsem v domeni vodij. Pogosto slišimo, da so najboljši vodje pravzaprav najboljši reševalci težav. Večina jih je do takšnega znanja prišla skozi številne življenjske dogodke, iz katerih so pridobivali znanje. V njih so se naučili potrebne potrpežljivosti, ki jim omogoča, da napravijo korak nazaj in na problematiko pogledajo tudi iz druge perspektive.
Dejstvo je, da dober vodja na težave vedno gleda kot na novo priložnost, ki jo lahko izkoristi v svoj prid. Nasprotno pa nekoliko slabši vodja na težavo gleda zgolj iz vidika trenutne situacije: kot blokado do uspeha, kot nekaj nepotrebnega. Iz težav se nikoli ne nauči česa novega, saj ne uvidi, da bi lahko poskusil na nov način, ki bi se morda izkazal za precej bolj učinkovitega.
Obstajajo štirje načini za učinkovito reševanje težav
Najuspešnejši vodje majhnih podjetij ali velikih korporacij pri reševanju težav ukrepajo na naslednje štiri načine:
1.) Želijo ustvariti transparentno komunikacijo
Vsakdo mora imeti možnost podati svoje mnenje ter obenem slišati tudi mnenja preostalih. Komunikacija je namreč bistvena za obstoj vsake organizacije, saj se na ta način širijo nove ideje, te pa posredno vplivajo tudi na reševanje nastalih težav.
2.) Oddelkom v podjetjih omogočijo skupni komunikacijski kanal
Da bi bila komunikacija čimbolj transparentna, sodelavci pa delovali kot prava ekipa, posamezni oddelki v podjetju ne smejo biti ločeni med seboj. V nasprotnem primeru pride zgolj do prenašanja odgovornosti med oddelki / zaposlenimi, prava rešitev pa medtem ostane neslišana.
3.) Skušajo biti odprtomiselni
Delo z ljudmi, ki ne zmorejo razmišljati izven okvirov, je lahko naporno, zato je pomembno, da vsaj nadrejeni zna prepoznati tiste sodelavce, ki s svojim načinom razmišljanja ne povzročajo le kaosa, temveč podajali konkretne rešitve za nastale težave.
4.) Napravijo dobro strategijo za reševanje težav
Brez dobre strategije se ne bo rešil prav nikakršen problem. Namesto v iskanje krivcev za nastalo težavo se tako dober vodja raje usmeri v povezovanje pravih ljudi, sredstev, denarja in znanja v skupno celoto, ki bo nato poiskala pravo rešitev in jo tudi implementirala.
Vir: Forbes.com