Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave.
Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah? (Vir slike: Pixabay.com)

Zaradi številnih težav, na katere povprečen posameznik naleti tako v domačem kot tudi poslovnem okolju, se včasih zdi, da je nemogoče najti dovolj časa za reševanje prav vsake posebej. Ko reši eno, se namreč že pojavi druga. Pravzaprav gre velikokrat le za gašenje požarov, saj se zaradi preobremenjenosti nikoli v celoti ne more posvetiti reševanju vzrokov za nastale težave, kar sčasoma povzroči, da se težava ponovno pojavi.

V podjetjih so za reševanje težav zadolženi vodje

Reševanje težav v podjetju je predvsem v domeni vodij. Pogosto slišimo, da so najboljši vodje pravzaprav najboljši reševalci težav. Večina jih je do takšnega znanja prišla skozi številne življenjske dogodke, iz katerih so pridobivali znanje. V njih so se naučili potrebne potrpežljivosti, ki jim omogoča, da napravijo korak nazaj in na problematiko pogledajo tudi iz druge perspektive.

Dejstvo je, da dober vodja na težave vedno gleda kot na novo priložnost, ki jo lahko izkoristi v svoj prid. Nasprotno pa nekoliko slabši vodja na težavo gleda zgolj iz vidika trenutne situacije: kot blokado do uspeha, kot nekaj nepotrebnega. Iz težav se nikoli ne nauči česa novega, saj ne uvidi, da bi lahko poskusil na nov način, ki bi se morda izkazal za precej bolj učinkovitega.

Obstajajo štirje načini za učinkovito reševanje težav

Najuspešnejši vodje majhnih podjetij ali velikih korporacij pri reševanju težav ukrepajo na naslednje štiri načine:

1.) Želijo ustvariti transparentno komunikacijo

Vsakdo mora imeti možnost podati svoje mnenje ter obenem slišati tudi mnenja preostalih. Komunikacija je namreč bistvena za obstoj vsake organizacije, saj se na ta način širijo nove ideje, te pa posredno vplivajo tudi na reševanje nastalih težav.

2.) Oddelkom v podjetjih omogočijo skupni komunikacijski kanal

Da bi bila komunikacija čimbolj transparentna, sodelavci pa delovali kot prava ekipa, posamezni oddelki v podjetju ne smejo biti ločeni med seboj. V nasprotnem primeru pride zgolj do prenašanja odgovornosti med oddelki / zaposlenimi, prava rešitev pa medtem ostane neslišana.

3.) Skušajo biti odprtomiselni

Delo z ljudmi, ki ne zmorejo razmišljati izven okvirov, je lahko naporno, zato je pomembno, da vsaj nadrejeni zna prepoznati tiste sodelavce, ki s svojim načinom razmišljanja ne povzročajo le kaosa, temveč podajali konkretne rešitve za nastale težave.

4.) Napravijo dobro strategijo za reševanje težav

Brez dobre strategije se ne bo rešil prav nikakršen problem. Namesto v iskanje krivcev za nastalo težavo se tako dober vodja raje usmeri v povezovanje pravih ljudi, sredstev, denarja in znanja v skupno celoto, ki bo nato poiskala pravo rešitev in jo tudi implementirala.

Vir: Forbes.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Preberite več >>

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Preberite več >>

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Preberite več >>

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje