Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

Sogovornika na tokratnem Startup Cafeju sta bila Maja Konečnik Ruzzier in Marko Filej (Vir slike: Maruša Žibert).

Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

»Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep,« pravi Marko Filej, vodja ekipe Trainers4me, ki je bil z Majo Konečnik Ruzzier, profesorico trženja na ljubljanski Ekonomski fakulteti, gost tokratnega Startup Cafeja.
Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

Sogovornika na tokratnem Startup Cafeju sta bila Maja Konečnik Ruzzier in Marko Filej (Vir slike: Maruša Žibert).

Beseda se je tokrat vrtela okoli blagovnih znamk. Konečnik Ruzzierjeva je pred meseci skupaj z možem Mitjo Ruzzierjem predstavila knjigo Startup Branding Funnel, ki jo zaznamuje lijakast pristop, s katerim vzpostavimo uspešno blagovno znamko. »Večina globalnih startupov ima dober občutek, kako preverjati trg, na spremembe se hitro odzivajo in nenehno nadgrajujejo princip. Med spremembe spada tudi ime, če ocenijo, da je potrebno drugo ime, ga spremenijo,« je povedala profesorica.

Trainers4me v kratkem z novim imenom

Ravno v spremembo imena se bo v naslednjih mesecih podal startup Trainers4me. »Kupili smo že domeno i4me.com, takšno bo novo ime. Do želje po spremebi je prišlo zaradi boljše uporabniške izkušnje. Potrebo po spremembi smo opazili na podlagi pogovorov z ljudmi, ki so nam dejali, da je predolgo ime za vtipkovanje v spletne iskalnike,« je razkril Filej.

Sodelovanje z zvezdniki prinaša edinstveno podobo

»Umetnost blagovne znamke je v nenehnih nadgradnjah,« se je s povedanim strinjala Konečnik Ruzzierjeva. Izpostavila je tudi moment zaupanja in se navezala na sogovornikov startup: »Svetovna zvezdnica, kot je Ana Ivanović (teniška igralka je junija letos postala solastnica startupa), daje dodatno zaupanje. Startup s tem pridobi edinstveno podobo.«

Ana Ivanović spomladi prihaja v Slovenijo

Izbira ni bila naključna, je izdal Filej, iskali so takšno športno zvezdo. Sprva je bil v pogovorih z menedžerjem Serene Williams, a se niso uskladili glede pogojev sodelovanja. »Med večerjo v Monte Carlu, bil sem ves potrt, ker je posel padel, sem se zaklepetal s Srbom, ki mi je predlagal Ano Ivanović. Rekel mi je, da je ona najbolj ´normalna´ v športnem svetu. Pred Roland Garrosom sem dobil klic,« tam pa so sklenili posel.

Ivanovićeva bo, še razkriva Filej, prihodnjo pomlad prišla v Slovenijo: »Njeno partnerstvo nas je vrglo pod žaromete investicijskih skladov in drugih podjetnikov. Našo zgodbo so pograbili vsi večji tuji mediji, ki so dali nov zagon portalu. Ana je izredno proaktivna, vse tiste aktivnosti, za katere smo se dogovorili, je uredila v dveh mesecih.«

Pogodba s številko ena v športni industriji

Filej bo v prihodnjih tednih podpisal še eno pogodbo v višini pol milijona evrov, tokrat z multinacionalko, ki jo opisuje kot številko ena v športni industriji: »S tem bomo pridobili dodatno kredibilnost, podporo, predvsem pa uporabnikom ponudili dodatne možnosti.«

Na sliki univerzitetna profesorja Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja knjige Startup Branding Funnel (Vir slike: Flare Visuals).  

Čokoladna ali sadna torta? Čokoladna!

Morda se spomnite, Filej je tisti podjetnik, ki je pred meseci zavrnil ponudbo s strani Richarda Bransona. »Odločali smo se med čokoladno in sadno torto. Izbrali smo čokoladno,« je povedal v smehu. Načrtujejo tudi povezavo z vodilnim portalom na tem področju (Trainers4me je trenutno na drugem mestu), to je CouchUp, ki si želi osvojiti ameriški trg. Sodelovanje je še sicer v zraku, a uresničitev bi tako eni kot drugi strani prinesla nove uporabnike, zaslužek pa bi si lahko delili. Trainers4me po besedah Fileja združuje prek 4300 trenerjev in okoli 30 tisoč potencialnih strank, ki prihajajo iz približno 40 držav. »Naš fokus je trenutno Velika Britanija. Ne zapravljajte časa v Sloveniji, to je anomalija, mi je nekdo rekel,« je svetoval zbranim.

Največje zmote Slovencev? Slovenski uporabnik je enak tujemu

»Mnogi mladi razmišljajo o slovenskem okolju, vendar pa se ne zavedajo, da je povprečen slovenski uporabnik drugačen od tujega,« je kot eno od slovenskih marketinški slepot izpostavila Konečnik Ruzzierjeva, ki je bila, mimogrede, na fakulteti profesorica Fileju. »Če ne greš ven, ne veš. Je pa potrebno narediti raziskavo trga, gre za nekajmesečno, tudi letno delo,« ravno raziskovanje pa je eden vidikov, ki jih z možem poudarjata v knjigi. »Razumeti je treba teren, panogo, vašo ciljno publiko, imeti znanje,« čemur je Filej pritrdil: »Naša osnova so bili prejšnji projekti. Tega projekta ne bi mogli lansirati brez predhodnega znanja. Res je, da velikih raziskav nismo delali, smo pa preverili konkurenco. Takrat je bilo podobnih platform vsaj sedem.«

»Ko greš na globalni trg, je potrebno imeti finance, tudi na lokalnem trgu. Potrebno je upoštevati razvoj, implementacijo, človeške vire. Razumeti je trg, kupca … Ne gre za identično vsoto,« je pojasnila.

Če si deseti na Googlu, te ni

»Do te točke nas je pripeljalo okoli 300 tisoč evrov, zdaj bomo dobili injekcijo v višini pol milijona evrov. Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep. Lahko imaš najboljšo spletno stran na svetu, a če si na deseti strani na Googlu, te enostavno ni,« je bil direkten Filej.

Ne hitite in oblikujte ekipo s pravimi znanji

Konečnik Ruzzierjeva je med marketinške slepote Slovencev uvrstila še ekipe, ki jim primanjkuje znanja na določenih področjih ter prepričanje, da je potrebno najprej oblikovati ime, nato hiteti z zaščito: »Dobre nastavke je potrebno imeti, potem pa razmišljati naprej.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Slovensko podjetje Chipolo, ki je znano po pametnih rešitvah za iskanje ključev, denarnice in telefona, predstavlja svoj najnovejši izdelek – Chipolo POP. S svežim, igrivim imenom in sodobno tehnologijo POP združuje vse najboljše lastnosti preteklih iskalnikov predmetov ter ponuja še več – v šestih živahnih barvah, z globalnim dosegom in izjemno enostavno uporabo. Gre za prvi barvit iskalnik, ki je združljiv z aplikacijama Apple Najdi ali Google Poišči mojo napravo. Več >

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

V svetu umetne inteligence (UI) se pojavlja vse več orodij, ki omogočajo avtomatizacijo različnih spletnih nalog. Eden izmed najvidnejših projektov na tem področju je Browser Use, ki sta ga leta 2024 ustanovila Magnus Müller in Slovenec Gregor Žunič v okviru pospeševalnika Student Project House na ETH Zürich. Več >

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Inovacije se ne dogajajo le za zasloni pametnih telefonov in v algoritmih umetne inteligence. FRESH 32 je zgodba, ki dokazuje, da lahko tudi vsakdanje navade – kot je umivanje zob – postanejo pametnejše, trajnostne in bolj učinkovite. Več >

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Slovenski startup forum 2025 je v torek na Bledu združil več kot sto predstavnikov startupov, vlade in mednarodnih strokovnjakov. Cilj je bil jasen - okrepiti povezave v ekosistemu in spodbuditi rast startupov. Ti so ključni za tehnološki razvoj in globalno konkurenčnost Slovenije. Več >

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Danes v Kristalni palači v Ljubljani poteka konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! 2024. Pridružite se nam ob spremljanju podjetniškega panela z zanimivimi gosti in govora lanskega zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta. Osrednji dogodek pa so predstavitve letošnjih kandidatov in razglasitev zmagovalca. Več >

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Na Tovarni podjemov v Mariboru se je zgodil Demo dan Start:up Slovenija, kjer je deset najbolj obetavnih slovenskih startupov predstavilo svoje inovativne ideje in tehnologije pred investicijsko komisijo in obiskovalci. Več >

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

V torek, 1. oktobra, se je vsej Evropi pričela kampanja Evropski mesec kibervarnosti, katere namen je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Več >

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

MagicRooty je okusen naravni napitek, nadomestek kave in prehransko dopolnilo za krepitev možganov. Razvito je bilo, da dvigne raven energije, izboljša fokus in podpre delovanje vaših možganov. Grega Gostinčar, eden izmed soustanoviteljev, nam je omogočil kratek vpogled v zakulisje znamke FeelRooty. Več >

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki