Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

»Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep,« pravi Marko Filej, vodja ekipe Trainers4me, ki je bil z Majo Konečnik Ruzzier, profesorico trženja na ljubljanski Ekonomski fakulteti, gost tokratnega Startup Cafeja.
Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

Sogovornika na tokratnem Startup Cafeju sta bila Maja Konečnik Ruzzier in Marko Filej (Vir slike: Maruša Žibert).

Beseda se je tokrat vrtela okoli blagovnih znamk. Konečnik Ruzzierjeva je pred meseci skupaj z možem Mitjo Ruzzierjem predstavila knjigo Startup Branding Funnel, ki jo zaznamuje lijakast pristop, s katerim vzpostavimo uspešno blagovno znamko. »Večina globalnih startupov ima dober občutek, kako preverjati trg, na spremembe se hitro odzivajo in nenehno nadgrajujejo princip. Med spremembe spada tudi ime, če ocenijo, da je potrebno drugo ime, ga spremenijo,« je povedala profesorica.

Trainers4me v kratkem z novim imenom

Ravno v spremembo imena se bo v naslednjih mesecih podal startup Trainers4me. »Kupili smo že domeno i4me.com, takšno bo novo ime. Do želje po spremebi je prišlo zaradi boljše uporabniške izkušnje. Potrebo po spremembi smo opazili na podlagi pogovorov z ljudmi, ki so nam dejali, da je predolgo ime za vtipkovanje v spletne iskalnike,« je razkril Filej.

Sodelovanje z zvezdniki prinaša edinstveno podobo

»Umetnost blagovne znamke je v nenehnih nadgradnjah,« se je s povedanim strinjala Konečnik Ruzzierjeva. Izpostavila je tudi moment zaupanja in se navezala na sogovornikov startup: »Svetovna zvezdnica, kot je Ana Ivanović (teniška igralka je junija letos postala solastnica startupa), daje dodatno zaupanje. Startup s tem pridobi edinstveno podobo.«

Ana Ivanović spomladi prihaja v Slovenijo

Izbira ni bila naključna, je izdal Filej, iskali so takšno športno zvezdo. Sprva je bil v pogovorih z menedžerjem Serene Williams, a se niso uskladili glede pogojev sodelovanja. »Med večerjo v Monte Carlu, bil sem ves potrt, ker je posel padel, sem se zaklepetal s Srbom, ki mi je predlagal Ano Ivanović. Rekel mi je, da je ona najbolj ´normalna´ v športnem svetu. Pred Roland Garrosom sem dobil klic,« tam pa so sklenili posel.

Ivanovićeva bo, še razkriva Filej, prihodnjo pomlad prišla v Slovenijo: »Njeno partnerstvo nas je vrglo pod žaromete investicijskih skladov in drugih podjetnikov. Našo zgodbo so pograbili vsi večji tuji mediji, ki so dali nov zagon portalu. Ana je izredno proaktivna, vse tiste aktivnosti, za katere smo se dogovorili, je uredila v dveh mesecih.«

Pogodba s številko ena v športni industriji

Filej bo v prihodnjih tednih podpisal še eno pogodbo v višini pol milijona evrov, tokrat z multinacionalko, ki jo opisuje kot številko ena v športni industriji: »S tem bomo pridobili dodatno kredibilnost, podporo, predvsem pa uporabnikom ponudili dodatne možnosti.«

Na sliki univerzitetna profesorja Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja knjige Startup Branding Funnel (Vir slike: Flare Visuals).  

Čokoladna ali sadna torta? Čokoladna!

Morda se spomnite, Filej je tisti podjetnik, ki je pred meseci zavrnil ponudbo s strani Richarda Bransona. »Odločali smo se med čokoladno in sadno torto. Izbrali smo čokoladno,« je povedal v smehu. Načrtujejo tudi povezavo z vodilnim portalom na tem področju (Trainers4me je trenutno na drugem mestu), to je CouchUp, ki si želi osvojiti ameriški trg. Sodelovanje je še sicer v zraku, a uresničitev bi tako eni kot drugi strani prinesla nove uporabnike, zaslužek pa bi si lahko delili. Trainers4me po besedah Fileja združuje prek 4300 trenerjev in okoli 30 tisoč potencialnih strank, ki prihajajo iz približno 40 držav. »Naš fokus je trenutno Velika Britanija. Ne zapravljajte časa v Sloveniji, to je anomalija, mi je nekdo rekel,« je svetoval zbranim.

Največje zmote Slovencev? Slovenski uporabnik je enak tujemu

»Mnogi mladi razmišljajo o slovenskem okolju, vendar pa se ne zavedajo, da je povprečen slovenski uporabnik drugačen od tujega,« je kot eno od slovenskih marketinški slepot izpostavila Konečnik Ruzzierjeva, ki je bila, mimogrede, na fakulteti profesorica Fileju. »Če ne greš ven, ne veš. Je pa potrebno narediti raziskavo trga, gre za nekajmesečno, tudi letno delo,« ravno raziskovanje pa je eden vidikov, ki jih z možem poudarjata v knjigi. »Razumeti je treba teren, panogo, vašo ciljno publiko, imeti znanje,« čemur je Filej pritrdil: »Naša osnova so bili prejšnji projekti. Tega projekta ne bi mogli lansirati brez predhodnega znanja. Res je, da velikih raziskav nismo delali, smo pa preverili konkurenco. Takrat je bilo podobnih platform vsaj sedem.«

»Ko greš na globalni trg, je potrebno imeti finance, tudi na lokalnem trgu. Potrebno je upoštevati razvoj, implementacijo, človeške vire. Razumeti je trg, kupca … Ne gre za identično vsoto,« je pojasnila.

Če si deseti na Googlu, te ni

»Do te točke nas je pripeljalo okoli 300 tisoč evrov, zdaj bomo dobili injekcijo v višini pol milijona evrov. Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep. Lahko imaš najboljšo spletno stran na svetu, a če si na deseti strani na Googlu, te enostavno ni,« je bil direkten Filej.

Ne hitite in oblikujte ekipo s pravimi znanji

Konečnik Ruzzierjeva je med marketinške slepote Slovencev uvrstila še ekipe, ki jim primanjkuje znanja na določenih področjih ter prepričanje, da je potrebno najprej oblikovati ime, nato hiteti z zaščito: »Dobre nastavke je potrebno imeti, potem pa razmišljati naprej.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Preberite več >>

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

Jesenski Startup vikend Maribor, na katerem je razvijalo svoje podjetniške ideje več kot 40 udeležencev, je presegel vsa pričakovanja, tako po zrelosti idej, kot tudi zagnanosti podjetnikov, ki so v samo 3 dneh naredili izjemen napredek in tako stopili korak naprej k realizaciji in vstopu produktov na trg. Preberite več >>

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Vprašajte katerega koli podjetnika, kaj je najzahtevnejši del ustanovitve in vodenja lastnega podjetja in odgovoril vam bo, da je to pridobitev zagonskega kapitala. Običajno si ljudje na začetku svoje lastne poslovne poti izposodijo denar od prijateljev in družine. Preberite več >>

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Pred nekaj dnevi je v Trbovljah potekalo prvo letošnje srečanje programa HardwareSTART na temo testiranja in certifikacij. Z nami je svoje znanje in nasvete delil Mihael Gornik, vodja kakovosti v podjetju Dewesoft. Preberite več >>

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

Na kakšen način lahko podjetnik zmanjša tveganje za svoj posel? Statistika propadlih startupov je visoka, zato večina podjetnikov dvakrat premisli, preden stopi na to pot. Preberite več >>

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Podjetništvo od posameznika zahteva hitre in učinkovite odločitve, saj je tržišče izredno dinamično in se hitro spreminja. V poslovne procese podjetja je zato venomer potrebno uveljavljati inovacije, ki bodo poskrbele, da bomo ostali korak pred konkurenco. Preberite več >>

Kooperativa 103: priložnost, da butični izdelki hitreje pridejo na police velikih trgovcev

Kooperativa 103: priložnost, da butični izdelki hitreje pridejo na police velikih trgovcev

Pred dvema letoma ustanovljena zadruga je prihodnost prehrambene industrije, vsaj za butične proizvajalce in podjetja na začetku poti, ko še nimajo polno izkoriščenih linij, je prepričan Rok Starič, direktor Rok’s nut, ki je zadrugo ustanovil skupaj s podjetji Pokica, Pohorske dobrote in Kmetijo Vizjak. Združili so proizvodnjo pod eno streho, kjer lahko delajo več različnih segmentov prehrambenih izdelkov, zraven pa sprejemejo tudi druga podjetja, ki potrebujejo opremo in lahko Kooperativi 103 prinesejo dodano vrednost. Preberite več >>

Priložnost za okoljske startupe: Prijavite se na BASF Innovation Hub 2022!

Priložnost za okoljske startupe: Prijavite se na BASF Innovation Hub 2022!

Zagonski podjetniki, ki razvijajo poslovne ideje na področju obnovljivih virov energije, imajo zdaj priložnost, da pridobijo nova znanja, nekaj zagonskih sredstev in mrežo, ki jo bodo lahko koristili v svoj prid pri nadaljnjem razvoju podjetniške ideje. Vodilno svetovno kemijsko podjetje BASF namreč odpira BASF Innovation Hub 2022, v okviru katerega bodo podprli ideje zagonskih podjetij, ne glede na njihovo stopnjo razvoja, ter ideje inovatorjev. Skupni nagradni sklad znaša 20.000 evrov. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Odprte brezplačne priložnosti razvoja za startupe v EIT Raw Materials

Odprte brezplačne priložnosti razvoja za startupe v EIT Raw Materials

EIT RawMaterials, inovacijska skupnost znotraj Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo, vabi k prijavam na odprte brezplačne priložnosti za spodbujanje razvoja vaših inovacij. Programi so namenjeni obstoječim raziskovalnim skupinam, startupom in malim do srednje velikim podjetjem. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje