Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

»Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep,« pravi Marko Filej, vodja ekipe Trainers4me, ki je bil z Majo Konečnik Ruzzier, profesorico trženja na ljubljanski Ekonomski fakulteti, gost tokratnega Startup Cafeja.
Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?

Sogovornika na tokratnem Startup Cafeju sta bila Maja Konečnik Ruzzier in Marko Filej (Vir slike: Maruša Žibert).

Beseda se je tokrat vrtela okoli blagovnih znamk. Konečnik Ruzzierjeva je pred meseci skupaj z možem Mitjo Ruzzierjem predstavila knjigo Startup Branding Funnel, ki jo zaznamuje lijakast pristop, s katerim vzpostavimo uspešno blagovno znamko. »Večina globalnih startupov ima dober občutek, kako preverjati trg, na spremembe se hitro odzivajo in nenehno nadgrajujejo princip. Med spremembe spada tudi ime, če ocenijo, da je potrebno drugo ime, ga spremenijo,« je povedala profesorica.

Trainers4me v kratkem z novim imenom

Ravno v spremembo imena se bo v naslednjih mesecih podal startup Trainers4me. »Kupili smo že domeno i4me.com, takšno bo novo ime. Do želje po spremebi je prišlo zaradi boljše uporabniške izkušnje. Potrebo po spremembi smo opazili na podlagi pogovorov z ljudmi, ki so nam dejali, da je predolgo ime za vtipkovanje v spletne iskalnike,« je razkril Filej.

Sodelovanje z zvezdniki prinaša edinstveno podobo

»Umetnost blagovne znamke je v nenehnih nadgradnjah,« se je s povedanim strinjala Konečnik Ruzzierjeva. Izpostavila je tudi moment zaupanja in se navezala na sogovornikov startup: »Svetovna zvezdnica, kot je Ana Ivanović (teniška igralka je junija letos postala solastnica startupa), daje dodatno zaupanje. Startup s tem pridobi edinstveno podobo.«

Ana Ivanović spomladi prihaja v Slovenijo

Izbira ni bila naključna, je izdal Filej, iskali so takšno športno zvezdo. Sprva je bil v pogovorih z menedžerjem Serene Williams, a se niso uskladili glede pogojev sodelovanja. »Med večerjo v Monte Carlu, bil sem ves potrt, ker je posel padel, sem se zaklepetal s Srbom, ki mi je predlagal Ano Ivanović. Rekel mi je, da je ona najbolj ´normalna´ v športnem svetu. Pred Roland Garrosom sem dobil klic,« tam pa so sklenili posel.

Ivanovićeva bo, še razkriva Filej, prihodnjo pomlad prišla v Slovenijo: »Njeno partnerstvo nas je vrglo pod žaromete investicijskih skladov in drugih podjetnikov. Našo zgodbo so pograbili vsi večji tuji mediji, ki so dali nov zagon portalu. Ana je izredno proaktivna, vse tiste aktivnosti, za katere smo se dogovorili, je uredila v dveh mesecih.«

Pogodba s številko ena v športni industriji

Filej bo v prihodnjih tednih podpisal še eno pogodbo v višini pol milijona evrov, tokrat z multinacionalko, ki jo opisuje kot številko ena v športni industriji: »S tem bomo pridobili dodatno kredibilnost, podporo, predvsem pa uporabnikom ponudili dodatne možnosti.«

Na sliki univerzitetna profesorja Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja knjige Startup Branding Funnel (Vir slike: Flare Visuals).  

Čokoladna ali sadna torta? Čokoladna!

Morda se spomnite, Filej je tisti podjetnik, ki je pred meseci zavrnil ponudbo s strani Richarda Bransona. »Odločali smo se med čokoladno in sadno torto. Izbrali smo čokoladno,« je povedal v smehu. Načrtujejo tudi povezavo z vodilnim portalom na tem področju (Trainers4me je trenutno na drugem mestu), to je CouchUp, ki si želi osvojiti ameriški trg. Sodelovanje je še sicer v zraku, a uresničitev bi tako eni kot drugi strani prinesla nove uporabnike, zaslužek pa bi si lahko delili. Trainers4me po besedah Fileja združuje prek 4300 trenerjev in okoli 30 tisoč potencialnih strank, ki prihajajo iz približno 40 držav. »Naš fokus je trenutno Velika Britanija. Ne zapravljajte časa v Sloveniji, to je anomalija, mi je nekdo rekel,« je svetoval zbranim.

Največje zmote Slovencev? Slovenski uporabnik je enak tujemu

»Mnogi mladi razmišljajo o slovenskem okolju, vendar pa se ne zavedajo, da je povprečen slovenski uporabnik drugačen od tujega,« je kot eno od slovenskih marketinški slepot izpostavila Konečnik Ruzzierjeva, ki je bila, mimogrede, na fakulteti profesorica Fileju. »Če ne greš ven, ne veš. Je pa potrebno narediti raziskavo trga, gre za nekajmesečno, tudi letno delo,« ravno raziskovanje pa je eden vidikov, ki jih z možem poudarjata v knjigi. »Razumeti je treba teren, panogo, vašo ciljno publiko, imeti znanje,« čemur je Filej pritrdil: »Naša osnova so bili prejšnji projekti. Tega projekta ne bi mogli lansirati brez predhodnega znanja. Res je, da velikih raziskav nismo delali, smo pa preverili konkurenco. Takrat je bilo podobnih platform vsaj sedem.«

»Ko greš na globalni trg, je potrebno imeti finance, tudi na lokalnem trgu. Potrebno je upoštevati razvoj, implementacijo, človeške vire. Razumeti je trg, kupca … Ne gre za identično vsoto,« je pojasnila.

Če si deseti na Googlu, te ni

»Do te točke nas je pripeljalo okoli 300 tisoč evrov, zdaj bomo dobili injekcijo v višini pol milijona evrov. Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep. Lahko imaš najboljšo spletno stran na svetu, a če si na deseti strani na Googlu, te enostavno ni,« je bil direkten Filej.

Ne hitite in oblikujte ekipo s pravimi znanji

Konečnik Ruzzierjeva je med marketinške slepote Slovencev uvrstila še ekipe, ki jim primanjkuje znanja na določenih področjih ter prepričanje, da je potrebno najprej oblikovati ime, nato hiteti z zaščito: »Dobre nastavke je potrebno imeti, potem pa razmišljati naprej.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Mali junaki izdali že milijonto personalizirano knjigo!

Mali junaki izdali že milijonto personalizirano knjigo!

Pri slovenski založbi Mali junaki, ki se ukvarja s snovanjem personaliziranih knjig za otroke, so izdali že milijon knjig. Ta dosežek so pred nekaj dnevi tudi uradno proslavili. Ob pomembni prelomnici za podjetje se je ekipa spomnila tudi na otroke po svetu, ki so žrtve zlorab in nasilja. Preberite več >>

Naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc za projekt Oli

Naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc za projekt Oli

V ponedeljek je v Predsedniški palači potekal izbor za Naj mladinski startup leta 2019. Naziv je prejela Veronika Rožmanc za projekt otroški šotor Oli. Ta je bil hkrati nagrajen tudi za naj globalno odgovorno idejo. Preberite več >>

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar je na področju virtualne resničnosti zasnoval že številne rešitve, ki jih uporabljajo tako priznana slovenska kot tuja podjetja. Finančno podporo so prejeli tudi s strani ameriških investitorjev. Preberite več >>

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Statistika zagotovo ne kaže v prid podjetniškim navdušencem, ki sanjajo o ustanovitvi lastnega podjetja. Kar 8 od 10 podjetjih naj bi namreč propadlo v prvih 18 mesecih poslovanja, je pokazala raziskava, ki so jo opravili pri časniku Bloomberg. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Predlog za branje: Scaling Lean

Predlog za branje: Scaling Lean

Ima vaša »velika ideja« potencial? Ali lahko svoj poslovni model preizkusite, še preden bi vanj vložili svoj čas in denar? Na takšna vprašanja odgovarja priročnik Scaling Lean: Mastering the Key Metrics for Startup Growth Asha Maurye, ki je na voljo tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje