Kako globoke žepe je potrebno imeti, da vaša zgodba postane globalna?
Sogovornika na tokratnem Startup Cafeju sta bila Maja Konečnik Ruzzier in Marko Filej (Vir slike: Maruša Žibert).
Beseda se je tokrat vrtela okoli blagovnih znamk. Konečnik Ruzzierjeva je pred meseci skupaj z možem Mitjo Ruzzierjem predstavila knjigo Startup Branding Funnel, ki jo zaznamuje lijakast pristop, s katerim vzpostavimo uspešno blagovno znamko. »Večina globalnih startupov ima dober občutek, kako preverjati trg, na spremembe se hitro odzivajo in nenehno nadgrajujejo princip. Med spremembe spada tudi ime, če ocenijo, da je potrebno drugo ime, ga spremenijo,« je povedala profesorica.
Trainers4me v kratkem z novim imenom
Ravno v spremembo imena se bo v naslednjih mesecih podal startup Trainers4me. »Kupili smo že domeno i4me.com, takšno bo novo ime. Do želje po spremebi je prišlo zaradi boljše uporabniške izkušnje. Potrebo po spremembi smo opazili na podlagi pogovorov z ljudmi, ki so nam dejali, da je predolgo ime za vtipkovanje v spletne iskalnike,« je razkril Filej.
Sodelovanje z zvezdniki prinaša edinstveno podobo
»Umetnost blagovne znamke je v nenehnih nadgradnjah,« se je s povedanim strinjala Konečnik Ruzzierjeva. Izpostavila je tudi moment zaupanja in se navezala na sogovornikov startup: »Svetovna zvezdnica, kot je Ana Ivanović (teniška igralka je junija letos postala solastnica startupa), daje dodatno zaupanje. Startup s tem pridobi edinstveno podobo.«
Ana Ivanović spomladi prihaja v Slovenijo
Izbira ni bila naključna, je izdal Filej, iskali so takšno športno zvezdo. Sprva je bil v pogovorih z menedžerjem Serene Williams, a se niso uskladili glede pogojev sodelovanja. »Med večerjo v Monte Carlu, bil sem ves potrt, ker je posel padel, sem se zaklepetal s Srbom, ki mi je predlagal Ano Ivanović. Rekel mi je, da je ona najbolj ´normalna´ v športnem svetu. Pred Roland Garrosom sem dobil klic,« tam pa so sklenili posel.
Ivanovićeva bo, še razkriva Filej, prihodnjo pomlad prišla v Slovenijo: »Njeno partnerstvo nas je vrglo pod žaromete investicijskih skladov in drugih podjetnikov. Našo zgodbo so pograbili vsi večji tuji mediji, ki so dali nov zagon portalu. Ana je izredno proaktivna, vse tiste aktivnosti, za katere smo se dogovorili, je uredila v dveh mesecih.«
Pogodba s številko ena v športni industriji
Filej bo v prihodnjih tednih podpisal še eno pogodbo v višini pol milijona evrov, tokrat z multinacionalko, ki jo opisuje kot številko ena v športni industriji: »S tem bomo pridobili dodatno kredibilnost, podporo, predvsem pa uporabnikom ponudili dodatne možnosti.«
Na sliki univerzitetna profesorja Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja knjige Startup Branding Funnel (Vir slike: Flare Visuals).
Čokoladna ali sadna torta? Čokoladna!
Morda se spomnite, Filej je tisti podjetnik, ki je pred meseci zavrnil ponudbo s strani Richarda Bransona. »Odločali smo se med čokoladno in sadno torto. Izbrali smo čokoladno,« je povedal v smehu. Načrtujejo tudi povezavo z vodilnim portalom na tem področju (Trainers4me je trenutno na drugem mestu), to je CouchUp, ki si želi osvojiti ameriški trg. Sodelovanje je še sicer v zraku, a uresničitev bi tako eni kot drugi strani prinesla nove uporabnike, zaslužek pa bi si lahko delili. Trainers4me po besedah Fileja združuje prek 4300 trenerjev in okoli 30 tisoč potencialnih strank, ki prihajajo iz približno 40 držav. »Naš fokus je trenutno Velika Britanija. Ne zapravljajte časa v Sloveniji, to je anomalija, mi je nekdo rekel,« je svetoval zbranim.
Največje zmote Slovencev? Slovenski uporabnik je enak tujemu
»Mnogi mladi razmišljajo o slovenskem okolju, vendar pa se ne zavedajo, da je povprečen slovenski uporabnik drugačen od tujega,« je kot eno od slovenskih marketinški slepot izpostavila Konečnik Ruzzierjeva, ki je bila, mimogrede, na fakulteti profesorica Fileju. »Če ne greš ven, ne veš. Je pa potrebno narediti raziskavo trga, gre za nekajmesečno, tudi letno delo,« ravno raziskovanje pa je eden vidikov, ki jih z možem poudarjata v knjigi. »Razumeti je treba teren, panogo, vašo ciljno publiko, imeti znanje,« čemur je Filej pritrdil: »Naša osnova so bili prejšnji projekti. Tega projekta ne bi mogli lansirati brez predhodnega znanja. Res je, da velikih raziskav nismo delali, smo pa preverili konkurenco. Takrat je bilo podobnih platform vsaj sedem.«
»Ko greš na globalni trg, je potrebno imeti finance, tudi na lokalnem trgu. Potrebno je upoštevati razvoj, implementacijo, človeške vire. Razumeti je trg, kupca … Ne gre za identično vsoto,« je pojasnila.
Če si deseti na Googlu, te ni
»Do te točke nas je pripeljalo okoli 300 tisoč evrov, zdaj bomo dobili injekcijo v višini pol milijona evrov. Brez denarja zanimive globalne zgodbe ni. Da postaneš globalna zgodba, moraš imeti dovolj globok žep. Lahko imaš najboljšo spletno stran na svetu, a če si na deseti strani na Googlu, te enostavno ni,« je bil direkten Filej.
Ne hitite in oblikujte ekipo s pravimi znanji
Konečnik Ruzzierjeva je med marketinške slepote Slovencev uvrstila še ekipe, ki jim primanjkuje znanja na določenih področjih ter prepričanje, da je potrebno najprej oblikovati ime, nato hiteti z zaščito: »Dobre nastavke je potrebno imeti, potem pa razmišljati naprej.«