
S Pokemon Go si Tajska obeta obuditev turizma (Vir slike: YouTube).
Tajska se je v preteklih mesecih soočila z nekaj uničujočimi bombnimi napadi, ki so močno prizadeli njen turizem. Tajske oblasti pa so prepričane, da je pred njimi vendarle rešitev: igra Pokemon Go. Tamkajšnje ministrstvo za turizem in šport je naklonjeno ideji o uporabi te igre z obogateno resničnostjo za namene promocije nastavitev in prepričevanju turistov, da njihovo deželo znova obiščejo.
PokeStops in Gyms na priljubljenih turističnih destinacijah
Minister Kobkarn Wattanavrangkul, ki prihaja z omejenega ministrstva, piše Bangkok Post, bo pri uresničitvi tega načrta prosil za pomoč podjetje True Corporation. To lokalno podjetje, katerega starševsko podjetje je povezano z Nianticom, bo dodalo nove PokeStop in Gyms. To so ključni deli te priljubljene igre, ki se prikazujejo na resničnih lokacijah in tako spodbujajo obiske igralcev. Tam lahko igralci obnavljajo svoje zaloge žog in drugih potrebščin ali pa osvajajo Gyme za svojo ekipo. PokeStop in Gyms bodo umestili na priljubljene turistične destinacije, ministrstvo pa bo pripravilo zemljevid in vodič za lovce Pokemonov, vključno z lokacijami, nasveti za turiste.
Med lovom postaneš lačen
Tajska ni prva država, ki je pomislila, kako bi s pomočjo omenjene igre spodbudila svoje gospodarstvo oziroma turizem. Podobno zamisel je dobil pred tedni tudi japonski McDonald´s, potem ko je objavil vnovično četrtletno izgubo. Z izgubo se ponudnik hitre prehrane na Japonskem sicer sooča že od leta 2014.
Japonski Mc´Donalds je dosegel dogovor z Nianticom, ki je njegovih 3 tisoč restavracij spremenil v virtualne Gyme, ki zdaj igralcem omogočajo, da med entuziastičnim buljenjem v svoje pametne telefone in iskanjem pokemonov zaužijejo tudi (nezdrav) obrok.
Igra, ki postavlja nove mejnike in rekorde
Igra dosega izjemne rezultate, postavi lahko kar 5 Guinessov svetovnih rekordov. Prvi je v kategoriji mobilnih iger, ki so v prvem mesecu dosegle največje prihodke. Po prvem mesecu je igra ustvarila kar 206,5 milijonov dolarjev prihodkov. Dodati pa je treba, da je posamezne konce sveta dosegla z nekajtedensko zamudo, ponekod pa še vedno ni prišlo do uradnega lansiranja.
Po več kot enem mesecu, odkar je igra na voljo na ameriških tleh, je jasno, da igra privablja več strank in povečuje prodajo malim podjetjem (Vir slike: YouTube).
Druga kategorija oziroma rekord, s katerim se spogleduje, je podatek o številu prenosov te igre v prvem mesecu. Bila je prenesena kar 130-milijonkrat. Za primerjavo: Rusija ima 143 milijonov prebivalcev.
Igra se je v 70 različnih državah v enakem časovnem obdobju uvrstila na vrh spletnih tržnic. Je tudi igra, ki je v kar 55 državah ustvarila največje prihodke. In je mobilna igra, ki je najhitreje dosegla 100 milijonov prihodkov. Za ta mejnik je potrebovala zgolj 12 dni.
Kdo vse si mane roke?
Možnost dodatnega zaslužka so prepoznali tudi drugi. Tako obstajajo Poke-taksisti, v zapisu omenja Jelena Rašula, urednica bloga sMind. Ali taksisti, ki igralce igre vozijo naokoli, da lahko hitreje poiščejo in ujamejo Pokemone, obstajajo tudi v Sloveniji, ni znano. Igralcem lahko pomagajo tudi posebni svetovalci oziroma trenerji, ki so menda na uro precej dobro plačani. Lahko pa, če se lova na Pokemone ne morete udeležiti, namesto vas lovijo drugi, ki jih bodo o novih vabah morda obvestili lastniki vab. Vsi za primerno plačilo, seveda.
Vstavite vabo na bližnji PokeStop
Niantic je sprva ponujal možnost postavitve Poke Gymov, a te možnosti ne ponuja več. Če ste trgovec ali pa gostinec, je vaša konkurenčna prednost že, če se v vaši bližini nahaja Pokestop, saj lahko vanj vstavite vabo (ang. lure), ki privablja Pokemone na vašo lokacijo. »Vaba za obdobje 30 minut privablja Pokemone in lahko pomembno vpliva na vaš promet, kar je še posebej pomembno v tistem delu dneva, ko je prodaja slabša. Je preprosta in učinkovita pot, kako lahko tehnologijo spremenite sebi v prid,« meni Chris Ciabarra, soustanovitelj podjetja Revel Systems, ki podrobno spremlja fenomen igre.
Kdaj lahko »ulovite« Pokemon igralce?
Po več kot enem mesecu, odkar je igra na voljo na ameriških tleh, je jasno, da igra privablja več strank in povečuje prodajo (malim) podjetjem. Potencial igre na lokalno gospodarstvo je spremljala tudi marketinška agencija Slant iz ZDA, ki je pod drobnogled vzela 500 igralcev Pokemon Go in ugotovila, da večina igra dnevno od ene do treh ur. Najpogosteje ob večerih, ob koncu tedna in ob popoldnevih. Analiza agencije je ugotovila, da medtem ko so bili igralci zunaj so pogosteje obiskali lokalne ponudnike, zlasti restavracije. V povprečju so tam igralci zapravili 11,30 dolarjev, večinoma pa so se tam ustavili zaradi vabe v bližini. Več kot polovica je raje kot ponudnike večjih trgovskih verig ali verig s (hitro) prehrano obiskala lokalne ponudnike.