Kako prepričati investitorje, da brez vaše ideje pač ne gre?
Startup Cafe je gostil zanimive goste iz uveljavljenih slovenskih podjetij, ki vlagajo v ideje in produkte zagonskih podjetij.
Priložnost za neformalni stik med inovatorji in investitorji se je ponudila v sredo, 5. aprila, na Startup Cafeju. Startup Cafe je dogodek, ki poteka vsako prvo sredo v mesecu ob 8. uri zjutraj in ponuja sproščeno združitev jutranjega posedanja ob kavici s klepetanjem z gosti, ki so tako ali drugače vpeti v svet startupov, ter z možnostjo navezovanja poslovnih stikov in izmenjave idej v neformalnem okolju prijetnega ambienta v Sputnik Svetovni kavarni. Potencial za razvijanje poslovnih poti v sproščenem okolju, ki kar utripa od novih idej, je kot na dlani.
Tokratne okrogle mize so se udeležili Niko Klanšek iz Startup studia založniške hiše Delo, eden najuspešnejših slovenskih podjetnikov, ki ga mnogi poznamo po uspešnih Kickstarter projektih, med katerimi je tudi FlyKly – električno kolo, skuter in skiro. Druga dva gosta sta bila Mateja Lavrič, direktorica Kolektorja Ventures, in Roman Kužnar, vodja startup programa Iskratel, ki sta pred kratkim ustanovila sklad za startupe.
Kolektor je zaenkrat podprl eno idejo, in sicer za razvoj programske rešitve, namenjene skrbi in zdravju oči. Letno načrtujejo nekaj milijonov vložkov v zagonska podjetja, z nekaterimi pa so že v zaključni fazi dogovarjanja. Iskratel je prvo investicijo v višini 200 tisoč evrov vložil v Gotoky, voki toki na pametnih telefonih. Tej ideji je namenil 150 tisoč evrov, v prihodnjih petih letih pa imajo namen vložiti okoli pet milijonov. Roman Križnar poudarja, da za uspešno sodelovanje ni potrebna le dobra ideja, temveč tudi sinergija obeh strani.
Startup Cafe ponuja tudi možnost za navezovanje poslovnih stikov in izmenjavo idej.
Skupni imenovalci za uspeh?
Možnost za sodelovanje se drastično poveča za zagonska podjetja, ki so prerasla zgodnje faze in imajo razvit prototip, ki je bil ustrezno testiran na trgu in ima tudi pozitivne odzive ciljne publike. Ti se kažejo v številu prednaročil ali velikem številu sledilcev na družabnih omrežjih. Ključ do uspeha je reševanje problemov ali ustvarjanje dodane vrednosti v življenju stranke. Poleg naštetega so zelo pomembni medsebojni odnosi v ekipi, ki odločilno vplivajo na uspešno izpeljavo projekta. Pomembna je tudi samoinciativnost, saj se investitorji ne želijo preveč vpletati v proces dela, a na drugi strani pričakujejo rezultate.
Klanšek poudarja, da za razliko od Kickstarterja po začetnem uspehu ne ostaneš sam, ampak ti investicijsko podjetje nudi vso podporo v obliki svetovanja in pomoči, ki jo startupi potrebujejo. Vsi trije gostje okrogle mize se strinjajo, da so Slovenci zelo močni v kovanju novih idej, malo manj pa pri uspešnosti marketinškega pristopa.