Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih.
Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Direktorji vodilnih podjetij se sestankovanja lotevajo na različne načine. (Vir slike: Bigstockphoto)

V prispevku Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij smo že predstavili nekatere trike, ki izjemno zasedenim vodilnim delavcem v različnih pomembnih podjetjih pomagajo pri vodenju čim bolj učinkovitih sestankov. V nadaljevanju predstavljamo še nekatere nasvete.

Larry Page, Alphabet, Google

Avgusta 2016 je Larry Page predstavil načrt radikalnega prestrukturiranja podjetja Google z ustanovitvijo podjetja Alphabet. Prestrukturiranje se je zaključilo v oktrobu, Page pa je postal izvršni direktor novega podjetja.

Larry Page. (Vir slike: ABC News)

Že nekaj let pred tem, natančneje leta 2011, je Page zaposlenim v svojem podjetju poslal elektronsko sporočilo o učinkovitem vodenju sestankov. Eden od njegovih nasvetov se je glasil, naj bo na vsakem sestanku izbran odločevalec.

Z nobeno odločitvijo ne bi smeli čakati na sestanek.

Še pomembnejše pa je njegovo sporočilo, da sestanek morda sploh ni potreben. »Z nobeno odločitvijo ne bi smeli čakati na sestanek,« je zapisano v elektronskem sporočilu. »Če je sestanek nujno potreben pred sprejetjem odločitve, naj bo sklican takoj.«

Mark Parker, Nike

Mark Parker, izvršni direktor podjetja Nike, ne vodi samo industrijskega giganta s 30-milijardnim letnim dobičkom, temveč se ukvarja tudi z dizajnom. Na vse sestanke tako pride z beležnico, polno skic novih izdelkov.

Leta 2009 je kolesar Lance Armstrong na sestanku s Parkerjem opazil, da ta vseskozi čečka po beležnici. Na koncu sestanka ga je Armstrong vprašal, kaj je narisal, Parker pa mu je pokazal dodelano skico čevlja.

Mike Parker. (Vir slike: Fast Company)

Po Parkerjevem mnenju čečkanje in risanje pomagata pri iskanju novih idej ter iskanju ravnovesja med zahtevami dizajna in potrebami podjetja. Parker tako pravi: »Veliko razmišljam o ravnovesju. Večina ljudi ni popolnoma uravnotežena in s tem ni nič narobe, vendar je treba pri doseganju uspeha upoštevati tudi ravnovesje.«

Jeremy Stoppelman, Yelp

Izvršni direktor podjetja Yelp Jeremy Stoppelman se vsak teden individualno sreča s svojimi neposrednimi podrejenimi.

Na Redditu je tako zapisal: »Včasih se počutim kot psihiater, vendar menim, da poslušanje posameznikov in razumevanje njihovih problemov (osebnih in službenih) osveži in ohranja pozitivno vzdušje v podjetju.«

Jeremy Stoppelman. (Vir slike: NoggBlog)

Phil Libin, Evernote

Vsakega sestanka v podjetju Evernote se udeleži nekdo, ki pravzaprav ne sodi tja. Ne, to ni napaka, pač pa pomembna strategija, del notranjega programa izobraževanja vodilnih in drugih kadrov. V okviru izobraževanja se zaposleni udeležujejo sestankov, ki ne sodijo na njihovo osnovno delovno področje, in se tako seznanjajo z različnimi deli podjetja.

Zaposleni morajo poznati delovanje podjetja.

Phil Libin, ustanovitelj in nekdanji izvršni direktor podjetja, je v časopisu New York Times razložil opisano strategijo: »Tam so, da se seznanijo z obravnavanimi temami. Niso samo gledalci. Postavljajo vprašanja, se pogovarjajo.«

Libin je idejo za takšno strategijo dobil od prijatelja, ki je delal na jedrski podmornici. Vsi oficirji na takšni podmornici poznajo zadolžitve vseh ostalih zaposlenih.

»Nenehno se učijo in pridobivajo nova znanja,« pravi Libin, ki je idejo uspešno vpeljal v svoje podjetje.

Phil Libin (Vir slike: Wall Street Journal)

Jeff Bezos, Amazon

Zaposleni v podjetju Amazon se morajo naučiti sprejemati konflikte. Izvršni direktor podjetja Jeff Bezos namreč sovraži »družbeno kohezijo«, nagnjenje ljudi, da poiščejo konsenz, saj ta prinaša pozitivne občutke.

Negativen odnos do takšnega obnašanja je zapisan tudi v Amazonovih vodstvenih načelih, saj se eno od njih glasi: Vodje so zavezani k spoštljivemu nasprotovanju odločitvam, če se z njimi ne strinjajo, tudi če je to nelagodno ali izčrpavajoče. Vodje so prepričani v svoje mnenje in od njega ne odstopajo. Ne sprejemajo kompromisov le zaradi družbene kohezije. Ko je odločitev sprejeta, se ji popolnoma posvetijo.

Jeff Bezos. (Vir slike: Information Age)

Bezos prav tako ni pristaš PowerPoint predstavitev. Namesto tega svojim zaposlenim naroči, naj pripravijo nekajstranski dopis o svojih predlogih, na sestankih pa odgovarjajo na zastavljena vprašanja.

Oprah Winfrey

Oprah Winfrey je ena najbogatejših in najvplivnejših žensk na svetu – prav tako pa je tudi med najbolj zasedenimi. Med vodenjem televizijske mreže Oprah Winfrey Network, objavljanjem revije O in produkcijo nove televizijske oddaje si ne more privoščiti neproduktivnih sestankov.

Oprah Winfrey. (Vir slike: Daily Mail)

»Resnično se izogibam sestankom,« je povedala v nekem intervjuju. Namesto tega se rajši odloči za branje podrobnih elektronskih sporočil.

Nekoč je porabila kar 20 min, da je v telefonskem pogovoru prepričala Coretto Scott King, da si ne želi srečanja v živo, saj se lahko hitreje dogovorita po telefonu. Sestanek bi bil namreč v primeru morebitne zavrnitve predloga samo izguba časa za vse udeležene, kar bi jih spravilo v slabo voljo.

Satya Nadella, Microsoft

V nedavnem intervjuju za Wall Street Journal je izvršni direktor podjetja Microsoft Satya Nadella povedal, da enkrat na mesec z vodilnimi kadri podjetja sestankuje kar osem ur, vsak teden pa kar štiri ure. »Vodstvo vsakega podjetja mora ohranjati svojo usklajenost, da se celotna struktura ne podre,« je razložil v intervjuju.

Satya Nadella. (Vir slike: The Techy)

Se sprašujete, kaj počnejo toliko časa? Nadella na posebni tabli stalno meri delovanje vseh vodilnih zaposlenih. Tabla vključuje posodobljene grafe in podatke o finančnem stanju, uporabi izdelkov itd. Vsak petek na podlagi predstavljenih informacij vodstvo podjetja usklajuje delovanje vseh oddelkov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Skrbno izbrano pisarniško pohištvo po meri

Skrbno izbrano pisarniško pohištvo po meri

Urejeni in skrbno opremljeni poslovni prostori odražajo ugled in vizijo podjetja, ter ponujajo zaposlenim navdihujoče okolje za ustvarjanje, pomembno sporočilo pa preko urejenosti prostorov prenašate tudi na obiskovalce. Preberite več >>

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Dan začnite kot milijarderji

Dan začnite kot milijarderji

Kot pravi star slovenski rek, po jutru se dan pozna. Kako pa ga začnejo uspešni podjetniki? So njihovi jutranji rituali podobni našim? Da, če zajtrkujete in se že navsezgodaj rekreirate. Preberite več >>

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Preberite več >>

5 načinov, kako bolje zakorakati v nov dan

5 načinov, kako bolje zakorakati v nov dan

To, kar zaznamuje naša jutra, se odraža v celotnem dnevu. Kako čim bolj sveži in kreativno naravnani zakorakati v nov dan? Kaj je prepovedano in kaj priporočljivo? Preverite spodnjih pet načinov in vstopite v nov dan kot prerojeni. Preberite več >>

S triki do uspešnejšega poslovnega in zasebnega življenja

S triki do uspešnejšega poslovnega in zasebnega življenja

O nasvetih izkušenega poslovneža Nelsona Wanga za povečanje produktivnosti smo na našem podjetniškem portalu že pisali, tokrat pa vam predstavljamo tudi nekaj njegovih trikov, s katerimi boste izboljšali predvsem kvaliteto svojega življenja. Preberite več >>

Nasveti izkušenega podjetnika za povečanje produktivnosti

Nasveti izkušenega podjetnika za povečanje produktivnosti

Nelson Wang, ustanovitelj spletne strani CEOLifestyle.io, poseduje ogromno znanja s področja povečevanja produktivnosti pri posameznikih. Pri spletnem portalu Quora so ga zato povprašali o nasvetih, ki jih lahko o tej tematiki deli z njihovimi bralci. Preberite več >>

Uspešnejši sestanki vodijo v učinkovitejše poslovanje

Uspešnejši sestanki vodijo v učinkovitejše poslovanje

Sestanki so stalnica v vsakem podjetju in so lahko zelo koristni, a le dokler zaposlenim ne vzamejo preveč časa. V hitro rastočem modnem podjetju Spanx se je - kmalu po tem, ko je mesto izvršne direktorice prevzela Jan Singer - njihovo trajanje močno zmanjšalo. Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje