Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Direktorji vodilnih podjetij se sestankovanja lotevajo na različne načine. (Vir slike: Bigstockphoto)

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih.
Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Direktorji vodilnih podjetij se sestankovanja lotevajo na različne načine. (Vir slike: Bigstockphoto)

V prispevku Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij smo že predstavili nekatere trike, ki izjemno zasedenim vodilnim delavcem v različnih pomembnih podjetjih pomagajo pri vodenju čim bolj učinkovitih sestankov. V nadaljevanju predstavljamo še nekatere nasvete.

Larry Page, Alphabet, Google

Avgusta 2016 je Larry Page predstavil načrt radikalnega prestrukturiranja podjetja Google z ustanovitvijo podjetja Alphabet. Prestrukturiranje se je zaključilo v oktrobu, Page pa je postal izvršni direktor novega podjetja.

Larry Page. (Vir slike: ABC News)

Že nekaj let pred tem, natančneje leta 2011, je Page zaposlenim v svojem podjetju poslal elektronsko sporočilo o učinkovitem vodenju sestankov. Eden od njegovih nasvetov se je glasil, naj bo na vsakem sestanku izbran odločevalec.

Z nobeno odločitvijo ne bi smeli čakati na sestanek.

Še pomembnejše pa je njegovo sporočilo, da sestanek morda sploh ni potreben. »Z nobeno odločitvijo ne bi smeli čakati na sestanek,« je zapisano v elektronskem sporočilu. »Če je sestanek nujno potreben pred sprejetjem odločitve, naj bo sklican takoj.«

Mark Parker, Nike

Mark Parker, izvršni direktor podjetja Nike, ne vodi samo industrijskega giganta s 30-milijardnim letnim dobičkom, temveč se ukvarja tudi z dizajnom. Na vse sestanke tako pride z beležnico, polno skic novih izdelkov.

Leta 2009 je kolesar Lance Armstrong na sestanku s Parkerjem opazil, da ta vseskozi čečka po beležnici. Na koncu sestanka ga je Armstrong vprašal, kaj je narisal, Parker pa mu je pokazal dodelano skico čevlja.

Mike Parker. (Vir slike: Fast Company)

Po Parkerjevem mnenju čečkanje in risanje pomagata pri iskanju novih idej ter iskanju ravnovesja med zahtevami dizajna in potrebami podjetja. Parker tako pravi: »Veliko razmišljam o ravnovesju. Večina ljudi ni popolnoma uravnotežena in s tem ni nič narobe, vendar je treba pri doseganju uspeha upoštevati tudi ravnovesje.«

Jeremy Stoppelman, Yelp

Izvršni direktor podjetja Yelp Jeremy Stoppelman se vsak teden individualno sreča s svojimi neposrednimi podrejenimi.

Na Redditu je tako zapisal: »Včasih se počutim kot psihiater, vendar menim, da poslušanje posameznikov in razumevanje njihovih problemov (osebnih in službenih) osveži in ohranja pozitivno vzdušje v podjetju.«

Jeremy Stoppelman. (Vir slike: NoggBlog)

Phil Libin, Evernote

Vsakega sestanka v podjetju Evernote se udeleži nekdo, ki pravzaprav ne sodi tja. Ne, to ni napaka, pač pa pomembna strategija, del notranjega programa izobraževanja vodilnih in drugih kadrov. V okviru izobraževanja se zaposleni udeležujejo sestankov, ki ne sodijo na njihovo osnovno delovno področje, in se tako seznanjajo z različnimi deli podjetja.

Zaposleni morajo poznati delovanje podjetja.

Phil Libin, ustanovitelj in nekdanji izvršni direktor podjetja, je v časopisu New York Times razložil opisano strategijo: »Tam so, da se seznanijo z obravnavanimi temami. Niso samo gledalci. Postavljajo vprašanja, se pogovarjajo.«

Libin je idejo za takšno strategijo dobil od prijatelja, ki je delal na jedrski podmornici. Vsi oficirji na takšni podmornici poznajo zadolžitve vseh ostalih zaposlenih.

»Nenehno se učijo in pridobivajo nova znanja,« pravi Libin, ki je idejo uspešno vpeljal v svoje podjetje.

Phil Libin (Vir slike: Wall Street Journal)

Jeff Bezos, Amazon

Zaposleni v podjetju Amazon se morajo naučiti sprejemati konflikte. Izvršni direktor podjetja Jeff Bezos namreč sovraži »družbeno kohezijo«, nagnjenje ljudi, da poiščejo konsenz, saj ta prinaša pozitivne občutke.

Negativen odnos do takšnega obnašanja je zapisan tudi v Amazonovih vodstvenih načelih, saj se eno od njih glasi: Vodje so zavezani k spoštljivemu nasprotovanju odločitvam, če se z njimi ne strinjajo, tudi če je to nelagodno ali izčrpavajoče. Vodje so prepričani v svoje mnenje in od njega ne odstopajo. Ne sprejemajo kompromisov le zaradi družbene kohezije. Ko je odločitev sprejeta, se ji popolnoma posvetijo.

Jeff Bezos. (Vir slike: Information Age)

Bezos prav tako ni pristaš PowerPoint predstavitev. Namesto tega svojim zaposlenim naroči, naj pripravijo nekajstranski dopis o svojih predlogih, na sestankih pa odgovarjajo na zastavljena vprašanja.

Oprah Winfrey

Oprah Winfrey je ena najbogatejših in najvplivnejših žensk na svetu – prav tako pa je tudi med najbolj zasedenimi. Med vodenjem televizijske mreže Oprah Winfrey Network, objavljanjem revije O in produkcijo nove televizijske oddaje si ne more privoščiti neproduktivnih sestankov.

Oprah Winfrey. (Vir slike: Daily Mail)

»Resnično se izogibam sestankom,« je povedala v nekem intervjuju. Namesto tega se rajši odloči za branje podrobnih elektronskih sporočil.

Nekoč je porabila kar 20 min, da je v telefonskem pogovoru prepričala Coretto Scott King, da si ne želi srečanja v živo, saj se lahko hitreje dogovorita po telefonu. Sestanek bi bil namreč v primeru morebitne zavrnitve predloga samo izguba časa za vse udeležene, kar bi jih spravilo v slabo voljo.

Satya Nadella, Microsoft

V nedavnem intervjuju za Wall Street Journal je izvršni direktor podjetja Microsoft Satya Nadella povedal, da enkrat na mesec z vodilnimi kadri podjetja sestankuje kar osem ur, vsak teden pa kar štiri ure. »Vodstvo vsakega podjetja mora ohranjati svojo usklajenost, da se celotna struktura ne podre,« je razložil v intervjuju.

Satya Nadella. (Vir slike: The Techy)

Se sprašujete, kaj počnejo toliko časa? Nadella na posebni tabli stalno meri delovanje vseh vodilnih zaposlenih. Tabla vključuje posodobljene grafe in podatke o finančnem stanju, uporabi izdelkov itd. Vsak petek na podlagi predstavljenih informacij vodstvo podjetja usklajuje delovanje vseh oddelkov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako Ohraniti Zdravje in Aktivnost med Delom od Doma: Nasveti za Ohranjanje Zdravja in Produktivnosti

Kako Ohraniti Zdravje in Aktivnost med Delom od Doma: Nasveti za Ohranjanje Zdravja in Produktivnosti

Odkrijte, kako ohraniti zdravje in produktivnost med delom od doma s praktičnimi nasveti za delovno rutino, ergonomijo, duševno zdravje, varne načine sprostitve, prehrano in telesno aktivnost. Več >

Kako lahko naredimo več v istem času?

Kako lahko naredimo več v istem času?

Marsikdo se vsakodnevno sooča z obilico opravkov in kroničnim pomanjkanjem časa. Se s podobnimi težavami soočate tudi vi? Čas je, da napravite korak naprej in poiščete rešitev - ta se skriva v večji produktivnosti. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Hiter tok življenja v času, ko nas obkrožajo najnaprednejše tehnologije, predstavlja vsakdanjik marsikaterega posameznika, kar povečuje stres ter možnost pojava depresije in drugih bolezni. A negativne učinke, ki ga obdajajo, lahko posameznik izniči na različne načine - tudi s pomočjo meditacije. Več >

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Več >

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

V svetu start-upov je eden največjih izzivov, s katerimi se srečujejo podjetniki, ne glede na stopnjo njihove uspešnosti, prepoznavanje in vrednotenje svojih dosežkov. To izhaja iz nenehnega podrejanja zastavljenemu cilju. Več >

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

Ne glede na to, kakšne tehnične veščine ima podjetnik, vam lahko obvladovanje mehkih veščin, ki so opisane v tem članku, pomaga do uspeha. Naštete veščine so temelj empatije in ustvarjalnosti, ki ju vsi potrebujemo, ko iščemo nove načine za obvladovanje vse bolj zabrisanih meja med osebnim in poklicnim življenjem. Več >

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Več >

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

Veliko podjetnikov se izogiba jutranjim sestankom in svoj delavnik raje prenese v popoldanski ali celo večerni čas. Toda zgodnje vstajanje ni nujno le nadlega - posamezniku lahko prinese pomemben zasebni čas in mu pomaga izboljšati produktivnost skozi celoten dan. Več >

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Prav vsak podjetnik sanja o uspehu. Ta je dosegljiv, a ob njegovem doseganju je treba ravnati premišljeno in vztrajno. V nadaljevanju si preberite nekaj napotkov, ki vam bodo dan na dan pomagali pri uresničevanju zastavljenih ciljev. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki