
Kako z motiviranjem zaposlenih dosegati izjemne poslovne uspehe? (Vir: Pixabay)
V sklopu študije »The human era work« je bilo ugotovljeno, da so ljudje, ki se dobro počutijo na svojem delovnem mestu, 2,3-krat bolj zavzeti in angažirani ter 54 % bolj osredotočeni. Kako lahko torej vodstvo poskrbi za zadovoljstvo svojih zaposlenih in posledično za boljše poslovne rezultate?
Učinek pohvale
Za zaposlenega je izjemno pomembno, da je njegovo delo cenjeno in da dobi potrditev, da ga dobro opravlja. Bolj kot se ljudje na delu počutijo spoštovane in vredne, bolj bodo zadovoljni, večja bo njihova produktivnost. Pohvala je tesno povezana z motivacijo. Če zaposleni dlje časa ni deležen pohvale, njegova motivacija upade. Posledično se sčasoma poslabšajo delovni rezultati.
Pohvala vpliva na delovanje možganov. Ko je zaposleni pohvaljen, se poveča raven hormona dopamina. Posledično se povečajo radovednost, pozornost, odprtost za nove ideje, ustvarjalnost, spomin in učinkovitost. Poveča se tudi sposobnost učenja.
Namesto kritike spodbujajte k iskanju rešitev
Tako kot ima pohvala pozitiven vpliv na motivacijo, pa kritika nanjo deluje zelo negativno. Kritiziranje zaposlenih ima nasprotni učinek od želenega. Zaradi kritike upadejo sposobnosti in zavzetost za delo.
Če želimo zaposlenega usmeriti v to, da bo delo bolje opravljal, se kot učinkovitejši način pokaže metoda postavljanja vprašanj. Prek vprašanj zaposlenega spodbudite k temu, da sam poišče rešitve, ki ga bodo pripeljale k temu, da bo delo v bodoče bolje opravil.
Namesto, da bi ga grajali za napake iz preteklosti, se tako skupaj osredotočita na iskanje rešitev in izboljšanje stanja v prihodnje. Pri takem pogovoru tudi vedno izpostavite tisto, kar je zaposleni v konkretni situaciji naredil dobro.
Namesto delegiranja opolnomočite zaposlene
Pri rutinskih delih je nujno, da zaposlene seznanite s točnimi postopki, kako naj se dela lotijo. Prav tako je na začetku, ko nekoga v delo uvajate, potrebno, da mu date pri tem natančna navodila.
Vendar na dolgi rok zaposleni, ki dobivajo zgolj navodila in ukaze brez možnosti za razpravo, izgubljajo motiviranost za delo. Zmanjša se zadovoljstvo na delovnem mestu, poslabšajo se rezultati.
Če želimo dolgoročno motivirati zaposlene in spodbuditi njihovo kreativnost, jim dajmo določeno mero avtonomnosti glede pristopa do nalog in metod, kako naj se jih lotevajo. Vprašajte jih, kaj bi oni spremenili pri opravljanju določenega dela. Dovolite jim, da podajo svoje mnenje. To bodo spoštovali, posledično se bo povečala njihova pripravljenost za to, da bodo delo opravili kar se da kakovostno. Na tak način se tudi gradi zaupanje med vodstvom in zaposlenimi. Poleg tega pa lahko tako tudi vodstvo pride do novih, svežih idej.
Zaposleni, ki bo lahko aktivno vplival na potek dela, bo izkazal večjo stopnjo ustvarjalnosti, inovativnosti, pri delu bo uporabil svoje talente, hitreje pa se bo tudi odzval na morebitne spremembe.
Odprta komunikacija in grajenje zaupanja
Če z zaposlenimi odprto komunicirate tudi o stvareh, ki niso neposredno vezane na opravljanje dela, boste s tem ustvarili močnejše in boljše medsebojne odnose. Prednost takih odnosov se pokaže predvsem takrat, ko se podjetje znajde v težavah. Takrat je za premostitev izzivov nujno zavezništvo in sodelovanje med zaposlenimi in vodstvom. Podjetja, v katerih med vodstvom in zaposlenimi vladajo dobri odnosi, tudi hitrejše rastejo. Na zaposlene glejte, kot na svoje partnerje, ne kot na »človeške vire«.
To, da se z zaposlenimi povežete tudi na osebnem nivoju, ima tudi druge prednosti. Na tak način boste spoznali, kaj jih zanima, veseli, v čem so dobri. Tako boste lahko prepoznali njihove skrite talente in sposobnosti. Posledično jih boste lahko dali na delovno mesto, ker bodo svoje potenciale lahko kar najbolj izražali in tako naredili največ za dobrobit podjetja.
Vnašanje sprememb v podjetje
Če si želimo v podjetje vnesti določene spremembe in nove načine poslovanja, je bolj priporočljivo, da se osredotočimo na iskanje rešitev, kot da bi želeli izkoreniniti obstoječe navade. Tisto, na kar se osredotočamo, namreč raste – tako rešitve kot težave. Osredotočite se torej na cilj, ki ga želite doseči, in poti, ki jih boste v te namene ubrali.
Vir: knjiga Srčni voditelj avtorice Barbre Rudmann