Kako z motiviranjem zaposlenih dosegati izjemne poslovne uspehe? (Vir: Pixabay)

Kako z motiviranjem zaposlenih dosegati izjemne poslovne uspehe? (Vir: Pixabay)

Kako svojo podjetniško ekipo pripeljati do odličnih rezultatov?

Da bi lahko uspešno vodili podjetje, je nujno, da znate iz zaposlenih izvabiti njihove najboljše lastnosti in potenciale. Pri tem je ključno, da spoznate, kako zaposlene motivirati, navdušiti in jih pripraviti do tega, da vam bodo sledili.
Kako z motiviranjem zaposlenih dosegati izjemne poslovne uspehe? (Vir: Pixabay)

Kako z motiviranjem zaposlenih dosegati izjemne poslovne uspehe? (Vir: Pixabay)

V sklopu študije »The human era work« je bilo ugotovljeno, da so ljudje, ki se dobro počutijo na svojem delovnem mestu, 2,3-krat bolj zavzeti in angažirani ter 54 % bolj osredotočeni. Kako lahko torej vodstvo poskrbi za zadovoljstvo svojih zaposlenih in posledično za boljše poslovne rezultate?

Učinek pohvale

Za zaposlenega je izjemno pomembno, da je njegovo delo cenjeno in da dobi potrditev, da ga dobro opravlja. Bolj kot se ljudje na delu počutijo spoštovane in vredne, bolj bodo zadovoljni, večja bo njihova produktivnost. Pohvala je tesno povezana z motivacijo. Če zaposleni dlje časa ni deležen pohvale, njegova motivacija upade. Posledično se sčasoma poslabšajo delovni rezultati.

Pohvala vpliva na delovanje možganov. Ko je zaposleni pohvaljen, se poveča raven hormona dopamina. Posledično se povečajo radovednost, pozornost, odprtost za nove ideje, ustvarjalnost, spomin in učinkovitost. Poveča se tudi sposobnost učenja.

Namesto kritike spodbujajte k iskanju rešitev

Tako kot ima pohvala pozitiven vpliv na motivacijo, pa kritika nanjo deluje zelo negativno. Kritiziranje zaposlenih ima nasprotni učinek od želenega. Zaradi kritike upadejo sposobnosti in zavzetost za delo.

Če želimo zaposlenega usmeriti v to, da bo delo bolje opravljal, se kot učinkovitejši način pokaže metoda postavljanja vprašanj. Prek vprašanj zaposlenega spodbudite k temu, da sam poišče rešitve, ki ga bodo pripeljale k temu, da bo delo v bodoče bolje opravil.

Namesto, da bi ga grajali za napake iz preteklosti, se tako skupaj osredotočita na iskanje rešitev in izboljšanje stanja v prihodnje. Pri takem pogovoru tudi vedno izpostavite tisto, kar je zaposleni v konkretni situaciji naredil dobro.

Namesto delegiranja opolnomočite zaposlene

Pri rutinskih delih je nujno, da zaposlene seznanite s točnimi postopki, kako naj se dela lotijo. Prav tako je na začetku, ko nekoga v delo uvajate, potrebno, da mu date pri tem natančna navodila.

Vendar na dolgi rok zaposleni, ki dobivajo zgolj navodila in ukaze brez možnosti za razpravo, izgubljajo motiviranost za delo. Zmanjša se zadovoljstvo na delovnem mestu, poslabšajo se rezultati.

Če želimo dolgoročno motivirati zaposlene in spodbuditi njihovo kreativnost, jim dajmo določeno mero avtonomnosti glede pristopa do nalog in metod, kako naj se jih lotevajo. Vprašajte jih, kaj bi oni spremenili pri opravljanju določenega dela. Dovolite jim, da podajo svoje mnenje. To bodo spoštovali, posledično se bo povečala njihova pripravljenost za to, da bodo delo opravili kar se da kakovostno. Na tak način se tudi gradi zaupanje med vodstvom in zaposlenimi. Poleg tega pa lahko tako tudi vodstvo pride do novih, svežih idej.

Zaposleni, ki bo lahko aktivno vplival na potek dela, bo izkazal večjo stopnjo ustvarjalnosti, inovativnosti, pri delu bo uporabil svoje talente, hitreje pa se bo tudi odzval na morebitne spremembe.

Odprta komunikacija in grajenje zaupanja

Če z zaposlenimi odprto komunicirate tudi o stvareh, ki niso neposredno vezane na opravljanje dela, boste s tem ustvarili močnejše in boljše medsebojne odnose. Prednost takih odnosov se pokaže predvsem takrat, ko se podjetje znajde v težavah. Takrat je za premostitev izzivov nujno zavezništvo in sodelovanje med zaposlenimi in vodstvom. Podjetja, v katerih med vodstvom in zaposlenimi vladajo dobri odnosi, tudi hitrejše rastejo. Na zaposlene glejte, kot na svoje partnerje, ne kot na »človeške vire«.

To, da se z zaposlenimi povežete tudi na osebnem nivoju, ima tudi druge prednosti. Na tak način boste spoznali, kaj jih zanima, veseli, v čem so dobri. Tako boste lahko prepoznali njihove skrite talente in sposobnosti. Posledično jih boste lahko dali na delovno mesto, ker bodo svoje potenciale lahko kar najbolj izražali in tako naredili največ za dobrobit podjetja.

Vnašanje sprememb v podjetje

Če si želimo v podjetje vnesti določene spremembe in nove načine poslovanja, je bolj priporočljivo, da se osredotočimo na iskanje rešitev, kot da bi želeli izkoreniniti obstoječe navade. Tisto, na kar se osredotočamo, namreč raste – tako rešitve kot težave. Osredotočite se torej na cilj, ki ga želite doseči, in poti, ki jih boste v te namene ubrali.

Vir: knjiga Srčni voditelj avtorice Barbre Rudmann

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki