DELAVNICA: OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI

Kako ustvariti logotip?

Vaš logotip je vizualna reprezentacija vsega, za čemer stoji vaše podjetje. Spomnite se McDonaldsovih zlatih lokov ali Nikove kljukice - ta dva impresivna logotipa dobro utelešujeta omenjeni podjetji. Toda mnoga podjetja še vedno skoparijo pri razvoju tega ključnega dela identitete.
Kako ustvariti logotip?

Kako ustvariti logotip?

Idealen logotip vašega podjetja bo pri potencialnih potrošnikih in partnerjih povečal odločilen prvi vtis o vašem podjetju. Dober logotip lahko zgradi lojalnost med vašim podjetjem in potrošniki, zagotovi identiteto znamke in priskrbi profesionalni izgled uveljavljenega podjetja.

Pomislite na logotip “good hands” (op. – dobre roke) podjetja Allstate. Nemudoma ustvari topel občutek do podjetja, simbolizira prizadevnost in zaupanje. Z nekaj premišljanja in kreativnosti lahko tudi vaš logotip hitro in grafično izraža mnoge pozitivne lastnosti vašega podjetja.

Le registracija logotipa lahko prepreči, da bi konkurenti izkoriščali vaš logotip.

Tipi logotipov

V osnovi obstajajo tri vrste logotipov. Prvi se nanašajo predvsem na izbire tipografij in upravljanja s fonti – pisavami. Sem lahko na primer uvrstimo logotipe podjetij IBM, Microsoft in Sony, ki uporabljajo različne predelane pisave, ki jih razlikujejo od drugih podjetij oz. njihovih logotipov. Poznamo tudi logotipe, ki nazorno naslikajo, kaj podjetje dela oz. s čim se ukvarja. Na primer, podjetje, ki se ukvarja s pleskanjem, v svojem logotipu uporabi podobo čopiča. In končno, obstajajo tudi abstraktni grafični simboli kot je na primer že omenjena Nikova “kljukica”, ki so jo sčasoma ljudje začeli povezovati s samo blagovno znamko podjetja.

“Takšen simbol je brez pomena, dokler vaše podjetje ne more komunicirati s potrošniki o tem, kaj so njegove osnovne asociacije,” pravi Americus Reed II, profesor marketinga na University of Pennsylvania’s Wharton School, ki je vodil raziskavo o povodih za identificiranje potrošnikov z določeno blagovno znamko in lojalnost do nje. A grajenje tega mentalnega mostu zahteva čas in denar. Nikova kljukica nima naravnega pomena, temveč se je le-ta ustvaril tekom let s pomočjo iznajdljivega marketinga, ki je transformiral logotip v “identitetni namig” za atletski življenjski slog.

Rastoča podjetja si redko lahko privoščijo na milijone evrov in leta naporov, ki so potrebni za ustvarjanje teh asociacij, zatorej je logotip, ki jasno ilustrira, za čemer stoji vaše podjetje ali s čim se ukvarja, morda boljša izbira. “Celo izbira tipografij za ime vašega podjetja je lahko preveč generična,” trdi oblikovalec logotipov Gary Priester, ki sicer verjame, da mora potrošnik že zaradi samega logotipa vedeti, s čim se ukvarja vaše podjetje.

Ko začenjate

Preden začnete s skiciranjem, dobro premislite, kakšno sporočilo želite, da vaš logotip prenaša. Poskusite napisati cilje in vizijo podjetja, na katero se nanašajte med ustvarjanjem vašega logotipa. Toda to morda ne bo dovolj, da bi lahko resnično začeli. Tukaj je nekaj dodatnih taktik in stvari, ki jih je morda pametno vzeti v ozir in vam bodo pomagale pri stvaritvi primernega logotipa podjetja.

Poglejte logotipe drugih podjetij v vaši industriji

Ali vaši konkurenti uporabljajo masivne, enobarvne, konservativne podobe ali kričeče grafike in tipografije? Premislite, kako želite vaš logotip diferencirati od tistih, ki jih uporabljajo vaši tekmovalci.

Osredotočite se na sporočilo

Odločite se, kaj želite sporočati o vašem podjetju. Ali ima izrazito osebnost – resno ali veselo? Kaj ga naredi unikatnega v primerjavi s konkurenco? Kakšna je narava vašega trenutnega ciljnega občinstva? Ti elementi bi morali igrati pomembno vlogo pri končnem izgledu logotipa.

Naj bo “čist” in funkcionalen

Vaš logotip mora dobro delovati tako na poslovni kartici kot tudi na vratih tovornjaka. Dober logotip naj bo enostaven za reprodukcijo, nadgradljiv (možnost več tonskih nians), zapomnljiv in razlikovalen. Ikone so boljše kot fotografije, ki so lahko nečitljive, če jih zelo pomanjšamo ali povečamo. Vsekakor pa se prepričajte, da ste ustvarili logotip, ki je lahko reproduciran zgolj v črni in beli barvi, tako da ga lahko pošljete preko faksa, fotokopirate ali učinkovito uporabite v črnobelih oglasih.

Vaše poslovno ime bo vplivalo na vaš dizajn logotipa

Če je vaše poslovno ime “D.C. Jewelers”, lahko uporabite eleganten serifni font, s katerim boste poudarili črke (še posebej, če vaše ime vsebuje inicialke). Podjetje z imenom “Lightining Bolt Printing” lahko v logotip vključi nekaj kreativnih implementacij, uganili ste, strel.

Uporabite logotip za ilustriranje ključnih prednosti vašega podjetja

Najboljši logotipi že s samo ilustracijo oz. podobo nemudoma nekaj povedo in za to niso potrebne napisane besede. Prej omenjeni logotip podjetja “Lightning Bolt Printing”, na primer, sporoča prednost podjetja, ki se nanaša na izjemno hitre, zagotovljene storitve tiskanja. Podoba strele lahko torej namiguje na hitrost in jamstvo.

Ne uporabljajte knjižnic z vnaprej pripravljenimi podobami

Naj bo še tako mikavno, nikakor ne uporabljajte izrezkov iz zbirk, saj se jih lahko preveč enostavno prekopira. Originalni umetniški dizajni bodo seveda bolj impresivni in bodo vaše podjetje ločili od drugih.

Izogibajte se trendnim izgledom

Če želite vaš obstoječi logotip predelati, tvegate, da boste potrošnike zmedli ali še huje, odtujili. Lahko se poslužite možnosti postopnega spreminjanja logotipa. Po besedah Priesterja je podjetje Quaker Oats moža na njihovi embalaži postopoma predelovalo kar 10 let, da bi se izognili manjšanju zaupanja s strani potrošnikov. Toda ne načrtujte mnogih sprememb. Namesto tega izdelajte logotip, ki bo vam ustrezal deset ali dvajset let, morda celo več. To je znak dobrega dizajna. Še več, ko Priester oblikuje posamezen logotip, pričakuje, da naročnika ne bo nikoli več videl.

Pazite na barve

Ko raziskujete barvne opcije, bodite pozorni predvsem na stroške. Vaš petbarvni logotip je morda res prečudovit, a ko bo prišel čas za produciranje na pisalne in druge potrebščine, cena ne bo več tako mikavna. Deloval ne bo niti na medijih, ki dovoljujejo zgolj eno ali dve barvi. Poskusite uporabiti manj kot štiri barve. Več jih uporabite le v primeru, ko je absolutno nujno.

Vaš logotip se lahko pojavi na številnih medijih. Na podpisljivih dokumentih, pri oglaševanju, na pisalnih potrebščinah, dostavnih vozilih in pakirnih embalažah, če jih omenimo zgolj nekaj. Zavedajte se, da imajo nekateri izmed teh produkcijske omejitve. Zatorej podrobno preučite barve. Vaš logotip preglejte v enobarvnih, dvobarvnih in večbarvnih različicah.

Najemite oblikovalca

Premišljevanje o idejah za logotip je ključen korak pri ustvarjanju podobe vašega podjetja, a ustvarjanje logotipa na povsem lastne roke je napaka. Verjetno se slednje res sliši kot najboljši način, kako se izogniti visokim stroškom (profesionalne oblikovalske firme lahko za dizajn logotipa zaračunajo nekje med 1.000 in nekaj 1000 evri), a zavedajte se, da obstaja na tisoče neodvisnih oblikovalcev, ki bodo zaračunali precej manj. Po besedah Stana Evensona, ustanovitelja podjetja Evenson Design Group, naj mladi podjetniki z omejenimi zalogami denarja dobro raziščejo oblikovalske opcije. “Obstaja veliko “freelance” oblikovalcev, ki vam bodo zaračunali nekje med 15 in 150 evri na uro, odvisno od njihovih izkušenj,” pravi.

A ne najemite nekoga zgolj zaradi njihove nizke cene. Najdite oblikovalca, ki je seznanjen z vašim področjem in vašo konkurenco. Če se vam cena še vedno zdi pretirana, se spomnite, da bi naj dober logotip trajal vsaj deset let. Če si predstavljate, da boste dolg odplačevali skozi celotno desetletje, se cena ne bo zdela tako huda.

Četudi imate dober občutek za barve in kako naj bi logotip izgledal, se je še vedno priporočljivo posvetovati s profesionalnim oblikovalcem. Zakaj? Profesionalci vedo, če se bo logotip uspešno in lahko prenesel na druge oblike medijev, medtem ko ste sami morda izdelali logotip, ki bi stal preveč, da bi ga natisnili.

Logotip je temelj vseh vaših promocijskih materialov, zatorej je to področje, kjer je pametno seči globlje v denarnico, saj se vam bo v končni fazi zagotovo obrestovalo.

Uporabljanje in zavarovanje vašega logotipa

Ko ste ustvarili logotip, ki utelešuje misijo vašega podjetja in potrošniki to opazijo že z bežnim pogledom, je čas, da ga zaščitite kot blagovno znamko in tako ostalim podjetjem preprečite, da bi ga uporabljala.

Registracija logotipa je zelo smiselna in priporočljiva.

Ko je logotip zaščiten, ga uporabite povsod, kjer ga lahko – na poslovnih karticah, pisarniških potrebščinah, glavah pisem, brošurah, oglasih, spletnih straneh in povsod drugje, kjer se omenja ime vašega podjetja. To bo pomagalo pri izgradnji vaše podobe in vaše podjetje bo postalo bolj vidno, kar bi moralo posledično voditi do še več poslov.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Pred vstopom na trg je priporočljivo pregledati ustrezne baze podatkov, saj obstaja možnost, da so logotip, besedna zveza ali slogan, s katerimi se želite pojavljati in predstavljati na trgu, že pravno zavarovani kot blagovna znamka. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

12.04.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje