KAUCH: Vlaganje v oblikovanje ustvarja dodano vrednost

Vlaganje v dizajn pri razvoju novih produktov je vse bolj pomembna dodana vrednost tudi med slovenskimi podjetji. Zato v podjetju KAUCH nove sedežne garniture razvijajo v sodelovanju z industrijskimi oblikovalci. Kako poteka sodelovanje z njimi?
Sedežna garnitura Oto (Vir: KAUCH)

Sedežna garnitura Oto (Vir: KAUCH)

Končni produkt je rezultat oblikovalskega procesa med podjetjem in oblikovalcem

Oblikovanje novega produkta je proces med naročnikom in industrijskim oblikovalcem, pri čemer ključno vlogo igra razumevanje potreb uporabnika. Pomembno je, da so že od začetka dobro definirana oblikovalska izhodišča, cilji in faze projekta. Faze so ponavadi razdeljene na raziskovalni del, idejni projekt in testiranje, razvoj ključne rešitve in implementacijo.

Luka Debevec, ustanovitelj blagovne znamke KAUCH pravi:

»Proces nastanka novega kavča je zelo dinamičen in zahteva veliko interakcije med naročnikom in oblikovalcem. Gre za sinergijo, pri čemer naročnik prispeva svoje tehnično znanje, oblikovalec pa svoje znanje na področju oblikovanja.«

Kako poteka nastanek nove sedežne garniture?

Pri KAUCHu sami poiščejo oblikovalca za razvoj novega produkta ali pa ti pristopijo do njih že s konkretno izoblikovano idejo. Naročnik in oblikovalec se najprej dogovorita o načinu sodelovanja.

Luka Debevec: »Za sodelovanje jim ponudimo dve opciji; ali dizajn v celoti odkupimo ali pa se dogovorimo za delno plačilo v procesu snovanja novega produkta in določen odstotek, ki ga kasneje dobijo od vsake prodaje.«

Sodelovanje z industrijskimi oblikovalci pri podjetju KAUCH (Vir: KAUCH

Sodelovanje z industrijskimi oblikovalci v podjetju KAUCH (Vir: KAUCH)

Nato naročnik oblikovalcem poda projektna izhodišča – pove, kakšne so njegove in želje kupcev ter kaj v določenem segmentu manjka, oziroma kje vidi potencial za nov produkt. Industrijski oblikovalec poda še svoj vidik na izhodišča in začne z raziskavo tržišča ter potreb uporabnikov.

Oblikovalec Nejc Koželj, TAK kolektiv: »Pri oblikovanju so nam zanimivi trendi glede spreminjanja navad uporabnikov. Zato je dobra sedežna garnitura predvsem tista, ki odgovarja na želje kupca.«

Oblikovanje sedežne garniture za sodoben način življenja

Pri oblikovanju nove serije sedežnih garnitur Oto za blagovno znamko KAUCH je oblikovalski studio Tak kolektiv med analizo prišel do zanimivih ugotovitev glede navad sodobnih uporabnikov.

Tak kolektiv: »Nakupovanje pohištva se počasi a zagotovo seli na splet. Največja skupina potrošnikov pa postaja generacija milenijcev, ki dojema lastništvo doma in pohištva drugače kot prejšnje generacije. Ker želijo biti neodvisni in drugačni, iščejo dostopnejše, manjše, multifunkcionalno pohištvo, ki nudi odgovor na njihov dinamičen in urban življenjski slog. Zanima jih tudi etika okolja, v katerem je pohištvo narejeno, zato so bolj naklonjeni proizvodom, ki so prijazni do okolja.«

Oblikovanje idejne rešitve za nov produkt

Po analizi uporabniške izkušnje oblikovalci naredijo raziskavo konkurenčnih produktov in definirajo konkurenčne prednosti. Sledi skupna delavnica z vodstvom podjetja, ki je namenjena pregledu ugotovitev in definiranju končnih izhodišč za oblikovanje. Ko oblikovalci zberejo vse potrebne informacije, je čas za oblikovanje idejne rešitve za nov produkt.

Nova serija sedežnih garnitur Oto na razstavi slovenskih oblikovalcev in proizvajalcev pohištva "Odprti smo" (Vir: KAUCH)

Sedežna garnitura Oto na milanskem tednu oblikovanja (Vir: KAUCH)

Oblikovalec Matic Lenaršič, TAK kolektiv: »Končni rezultat je rezultat procesa. Izhaja iz izhodišč, ki smo jih definirali skupaj z naročnikom, analize konkurenčnih produktov ter izkušenj, ki jih je imel naročnik.«

Po potrditvi končne rešitve je potrebno za produkt izdelati tehnično dokumentacijo in začeti z izdelavo prototipa. S tem pa delo ni nujno zaključeno, saj je ključno spremljati odziv uporabnikov in po potrebi projekt vračati v nove cikle.

Dober dizajn je naložba

Da se vlaganje v oblikovanje novih produktov izplača, dokazuje tudi uspeh in opaznost nove serije sedežnih garnitur podjetja Kauch, Oto. Po oceni strokovne komisije je bil Oto izbran med produkte, ki so se predstavili na razstavi Top ideje na pohištvenem sejmu Ambient Ljubljana. Center za Kreativnost pa ga je uvrstil na razstavo perspektivnih slovenskih oblikovalcev in proizvajalcev pohištva »Odprti smo!«, ki je bila aprila na ogled na največjem pohištvenem sejmu na svetu – milanskem tednu oblikovanja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc za projekt Oli

Naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc za projekt Oli

V ponedeljek je v Predsedniški palači potekal izbor za Naj mladinski startup leta 2019. Naziv je prejela Veronika Rožmanc za projekt otroški šotor Oli. Ta je bil hkrati nagrajen tudi za naj globalno odgovorno idejo. Preberite več >>

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar je na področju virtualne resničnosti zasnoval že številne rešitve, ki jih uporabljajo tako priznana slovenska kot tuja podjetja. Finančno podporo so prejeli tudi s strani ameriških investitorjev. Preberite več >>

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Statistika zagotovo ne kaže v prid podjetniškim navdušencem, ki sanjajo o ustanovitvi lastnega podjetja. Kar 8 od 10 podjetjih naj bi namreč propadlo v prvih 18 mesecih poslovanja, je pokazala raziskava, ki so jo opravili pri časniku Bloomberg. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Predlog za branje: Scaling Lean

Predlog za branje: Scaling Lean

Ima vaša »velika ideja« potencial? Ali lahko svoj poslovni model preizkusite, še preden bi vanj vložili svoj čas in denar? Na takšna vprašanja odgovarja priročnik Scaling Lean: Mastering the Key Metrics for Startup Growth Asha Maurye, ki je na voljo tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

VIDEO: Nasveti štirih uspešnih podjetnikov

VIDEO: Nasveti štirih uspešnih podjetnikov

Podjetniki večinoma ne uspejo takoj – preden ena od njihovih idej zaživi in postane dobičkonosna, se morajo soočiti s porazi, neuspehi in zavrnitvami. Česa so se na podlagi svojih izkušenj naučili štirje uspešni podjetniki, lahko spoznate v predstavljenem videu. Preberite več >>

Oznake: