Ker ni našla službe, si jo je ustvarila sama. S poticami!

Janja Štrumbelj je po 17 letih dela v računovodstvu spoznala, da to ni njen sanjski poklic. Službo je pustila, se 6 mesecev posvečala iskanju zaposlitve in bila povabljena zgolj na dva razgovora. Takrat je padla odločitev, da si delovno mesto ustvari sama. Vstopila je v svet kulinarike z Le Potico.
Ker ni našla službe, si jo je ustvarila sama. S poticami!

Obisk prijateljice je Janjo Štrumbelj pripeljal do ideje za posel. Ustvarila je LePotice (Vir slike: osebni arhiv).

Njena podjetniška pot se je začela povsem nedolžno. »Prvi klik je bila izkušnja, ko prijateljice iz tujine nisem mogla peljati na kavo in kos potice, saj sredi poletja v Ljubljani niso nikjer stregli potice. Na pogostitvah pa so velike kose rezali na majhne koščke, ki so razpadli, tako da je še tako lepa zavita potica izgubila svoj sijaj,« pripoveduje Štrumbljeva. Pomislila je, da bi lahko potico, ta slovenski kulinarični ponos, servirali kot mafine ali rogljičke. Ko je v trgovini videla primerne modelčke za peko, je bila ideja na dlani. V njenih mislih je nastala Le Potica.

Okoli potice kroži stereotip, da je peka strašno zahtevna in dolgotrajna

Do takrat še ni pekla potice, tudi zaradi stereotipa, da je peka potice »strašno zahtevna in dolgotrajna«. Vzela je stvari (pravzaprav peko in testo) v svoje roke in spekla prve potičke. Bile so okusne, se spominja. Da bi peko popolnoma izpilila, je obiskala številne tečaje peke, preizkusila na desetine receptov, ter (ne)upoštevala skrivnosti uspešne peke. Ustanovila je tudi prvo slovensko Društvo ljubiteljev potice.

Pol zdaj, pol potem

»Že sam začetek je bil izziv, in sicer kako vzpostaviti proizvodnjo miniaturnih potičk v večjih količinah. Pri tem sem imela nekaj sreče, saj mi je podjetje Jezeršek ponudilo sodelovanje in pomoč pri razvoju tehnologije za množično proizvodnjo,« sledilo je testiranje receptur in optimizacija procesa izdelave. Izkazalo se je, da je možno potičke speči tudi samo na pol, jih takoj zamrzniti in dopeči, ko si želimo. Takšne lahko najdete v njeni ponudbi, ki jo bogatijo tako miniaturne potičke kot tudi tradicionalne potice.

Kakšna je prava slovenska potica?
Slovenska potica ima obliko okroglega kolača z luknjo v sredini in navpična rebra na zunanji strani. Nadevi so odvisni od letnega časa, območja in seveda okusa.

Slovenci potico dojemamo precej čustveno, pravi Janja Štrumbelj, ki je tudi ustanoviteljica Društva ljubiteljev potice (Vir slike: osebni arhiv).

Potica nas spominja na babico

Okusov potice v njeni ponudbi je veliko, vse od orehove, lešnikove, makove, čokoladne, pehtranove pa do slivove. Bogata paleta je namreč posledica stoletnega razvoja in prilagajanja potice na geografske, kulturne in cerkvene vplive. »Lahko rečemo, da potica predstavlja našo identiteto in zgodovino. Sicer pa Slovenci potico dojemamo dokaj čustveno – kot praznično pecivo, ki nas spominja na dom, na babico, ki je pekla najboljšo potico,« pripoveduje 44-letnica, ki od kupcev pogosto sliši komentar, da je orehova takšna, kot jo je pekla njihova mama ali babica.

Lahko preseže lanski rekord?

Lanski december je bil izjemen, se spominja. Čez leto je ta mesečni rekord (2.500 lePotičk) težko preseči. »Kakšen bo letos, bomo še videli, glede na povpraševanje pa kaže dobro. Kakšnih posebnih priprav nimam, sodelovanje z Jezerškovimi, ki izdelujejo lePotičke je že utečeno,« je pa potrebna dobra organizacija in pravočasna priprava zalog sestavin in embalaže.

Njene potičke je možno naročiti prek spletne strani, prodaja pa jih tudi v svoji fizični trgovini v središču Ljubljane. Tam večino kupcev predstavljajo turisti. Veliko zanimanje je, opaža, tudi za poslovna darila, ki jih naročajo podjetja in državne institucije, nekaj pa tudi restavracije kot dopolnitev gostinske ponudbe. Trenutno se torej osredotoča na Slovenijo, kjer si želi postati sinonim za najboljšo slovensko potico. V mislih je tudi tujina.

Kako je nastalo ime Le potica?

Gre za blagovno znamko, ki se ukvarja le s potico in vsem, kar je povezano s potico. Hkrati pa je tu prisotna še besedna igra: če obe besedi preberemo skupaj, dobimo besedo lepotica, kar pa po mojem mnenju potica vsekakor je – lepotica med slovenskim pecivom.«

Imate tudi vi uspešen posel? Prijavite se na izbor Mladi podjetnik leta in ga pokažite širni Sloveniji.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Mali junaki leto zaključili z več kot 27 milijoni prihodkov

Mali junaki leto zaključili z več kot 27 milijoni prihodkov

Mlado slovensko podjetje Hooray Studios (pri nas poznano pod imenom Mali junaki) je s prodajo personaliziranih knjig za otroke in njihove starše v letu 2019 ustvarilo več kot 27 milijonov evrov prihodkov, kar je več kot 100 % rast v primerjavi z letom poprej. Zabeležili so prodajo milijonte knjige, odprli so novo podružnico v Veliki Britaniji ter danes na več kot 1000 m2 v središču Ljubljane sodelujejo že z več kot 140 kreativnimi posamezniki. Preberite več >>

Mali junaki izdali že milijonto personalizirano knjigo!

Mali junaki izdali že milijonto personalizirano knjigo!

Pri slovenski založbi Mali junaki, ki se ukvarja s snovanjem personaliziranih knjig za otroke, so izdali že milijon knjig. Ta dosežek so pred nekaj dnevi tudi uradno proslavili. Ob pomembni prelomnici za podjetje se je ekipa spomnila tudi na otroke po svetu, ki so žrtve zlorab in nasilja. Preberite več >>

Mladi vse bolj socialno usmerjeni: naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc

Mladi vse bolj socialno usmerjeni: naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc

V ponedeljek je v Predsedniški palači potekal izbor za Naj mladinski startup leta 2019, ki je potekal pod okriljem socialnega podjetja Ustvarjalnik. Naziv je prejela Veronika Rožmanc za projekt otroški šotor Oli. Ta je bil hkrati nagrajen tudi za naj globalno odgovorno idejo. Preberite več >>

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar je na področju virtualne resničnosti zasnoval že številne rešitve, ki jih uporabljajo tako priznana slovenska kot tuja podjetja. Finančno podporo so prejeli tudi s strani ameriških investitorjev. Preberite več >>

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Statistika zagotovo ne kaže v prid podjetniškim navdušencem, ki sanjajo o ustanovitvi lastnega podjetja. Kar 8 od 10 podjetjih naj bi namreč propadlo v prvih 18 mesecih poslovanja, je pokazala raziskava, ki so jo opravili pri časniku Bloomberg. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje