Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov.
koronavirus znamke

Koronavirus bo vplival tudi na prijavitelje znamk. (Vir slike: Pixabay)

Sedež EUIPA zaprt za javnost

EUIPO, s sedežem v Španiji o situaciji obvešča preko svoje spletne strani.  Španska vlada je 14. marca zaradi širjenja koronavirusa razglasila izredne razmere, eden od ukrepov pa je tudi omejitev gibanja. To pomeni, da so prebivalci Španije primorani ostati doma, razen v določenih primerih, kot je nakup hrane in zdravil. Izvršni direktor urada EUIPO je zato odobril aktivacijo protokola o neprekinjenem poslovanju urada, kar pomeni, da vsi uslužbenci urada EUIPO že delajo od doma. Sedež urada bo do nadaljnjega zaprt, obiskovalcev ne bodo sprejemali, vsi načrtovani dogodki pa so preloženi. S temi ukrepom nameravajo zaščititi zdravje svojih zaposlenih, interesnih skupin in širše skupnosti.

Uporabnikom se kljub sprejetim ukrepom poskuša zagotoviti neprekinjene storitve. Kolikor je v teh okoliščinah mogoče, se poslovanje urada  nadaljuje kot običajno. Še vedno torej nadaljujejo s sprejemanjem, preizkušanjem in objavljanjem prijav za evropske blagovne znamke in modele ter pošiljajo sporočila in določajo roke. Informacijski center bo prav tako deloval kot običajno, še vedno bodo sprejemali poizvedbe po telefonu ali e-pošti. Tudi bilteni bodo še naprej objavljali kot običajno.

So pa pri EUIPU sprejeli tudi sklep, s katerim se vsi roki, ki bi potekli med 9. marcem in 30. aprilom podaljšajo do 1. maja 2020. To v praksi pomeni, da bodo roki podaljšani do ponedeljka, 4. maja, saj je petek, 1. maja državni praznik. S tem sklepom so pokriti vsi roki, še posebej pa roki za:

– plačilo pristojbin za prijavo,

– prednostno pravico,

– ugovor na prijavljene znamke in za plačilo pristojbine za ugovor,

– pritožbe

Podaljšanje rokov bo avtomatično, strankam torej za to ni potrebno vlagati nikakršnih zahtevkov.

Tudi WIPO podaljšuje roke

Tudi WIPO je že razglasil, da omejuje fizični dostop do svojih prostorov v Ženevi. Pri tem zagotavljajo, da bodo prijave za mednarodne znamke, modele in patente, ki so vložene preko njihovega spletnega sistema pravočasno obravnavane. V zvezi s tem urad vse prijavitelje, imetnike in zastopnike v takšnih postopkih poziva, da dejanja, če je le mogoče opravijo preko elektronskega sistema in hkrati napotuje na uporabo elektronskih komunikacij. Iz tega razloga je pomembno, da se na prijavah navedejo korespondenčni e-mail naslovi, preko katerih bo nato potekala nadaljnja komunikacija z uradom.

WIPO je zaposlene, katerih delo to omogoča, že napotil na delo od doma. Poudarjajo, da sta zdravje in varnost njihovih zaposlenih bistvenega pomena, prav tako pa si prizadevajo, da bi delo urada teklo nemoteno in kot se le da po načrtih. Kljub negotovim razmeram WIPO s sprejetimi ukrepi torej še vedno skrbi, da se prijave za znamke, modele in patente, vložene preko spletnega sistema obravnavajo nemoteno. Zaradi zaprtja prostorov bodo roki, ki potečejo na dan, ko je urad zaprt, potekli na prvi dan, ko urad ponovno prične z delovanjem.

Ker se pri uradu zavedajo, da bodo lahko nekateri uporabniki madridskega sistema zaradi ukrepov proti širitvi koronavirusa težje dosegali določene roke, temu primerno velja avtomatično podaljšanje rokov v času, ko urad ni odprt za javnost. Glede na sprejete ukrepe po različnih državah je namreč dostop do poštnih storitev in do elektronskih komunikacij lahko omejen. Oseba, ki bi v takšnem primeru zamudila rok, ki ga  postavlja WIPO v sporočilih, poslanih z njihove strani, ima možnost, da v 5 dneh po tem, ko ponovno pridobi dostop do poštnih storitev, oziroma elektronskih komunikacij opravi zamujeno dejanje – rok se bo v tem primeru štel za pravočasen. Mora pa biti zamujeno dejanje v vsakem primeru opravljeno najkasneje v 6 mesecih po datumu preteka roka. Uporabnik, ki bi zahteval, da se rok šteje za pravočasnega, mora uradu predložiti dokaze, ki utemeljujejo zamudo. Dovolj bo že npr. uradna naznanitev določenega ukrepa, oziroma potrdilo zdravnika.

V primerih, ko gre za roke določene v povezavi z nepravilnostmi pri vloženih prijavah za mednarodne znamke je mogoče zahtevati, da urad nadaljuje z obravnavanjem takšne vloge. Zahtevo se poda na obrazcu, ki je na voljo na spletni strani WIPO, pri tem pa je hkrati potrebno tudi odpraviti nepravilnosti. Rok za vložitev takšne zahteve je 2 meseca po tem, ko je rok za opravo zahtevanega dejanja potekel.

VIRI: WIPO, EUIPO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje