
“Manjkal je cenejši izdelek, ki bi prvotno pritegnil kupce na Kickstarterju” (Vir slike: Ekipa Clipcase)
Konec julija smo na našem portalu že pisali o zgodbi treh podjetnikov – Kristijanu Nari, Vidi Medič in Dejanu Dejanoviču, ki so na platformi za množično financiranje Kickstarter zbirali sredstva za projekt Clipcase, modno denarnico z edinstvenim odpiralnim mehanizmom.
Zastavili so si cilj v višini 15 tisoč dolarjev in vse je kazalo na uspeh, ko so v zgolj nekaj dneh zbrali 2 tisoč dolarjev. A situacija se je za ekipo nadebudnih podjetnikov kaj hitro obrnila in številka se je pri zbranih 2.484 dolarjih ustavila.
Clipcase se na Kickstarter vrača 9. septembra 2014!
Po devetih dneh od začetka zbiranja sredstev so avtorji kampanje objavili zapis: “Sodeč po Kickstarterjevi statistiki kar 93 odstotkov vseh projektov, ki v prvih sedmih dneh ne zberejo vsaj 25 odstotkov zastavljenega cilja, končnega cilja tudi kasneje ne doseže,“ ta pa je narekoval konec še ene podjetniške zgodbe. Tem besedam je sledil jasen pripis: “Odločili smo se, da prekinemo z našo spletno kampanjo.“
Toda ekipa se je odločila dokazati, da manjši neuspeh na Kickstarterju še ne pomeni nujno konec projekta. Tisti trenutek so namreč že kovali nov, izboljšan načrt, kako prodreti med Kickstarterjeve “priljubljene projekte”.
Kristijan Nar je z nami delil nekaj zlata vrednih nasvetov.
Denarnico Clipcase odlikuje edinstven odpiralni mehanizem (Vir slike: Clipcase)
Uspeh na Kickstarterju se morda skriva le v izbiri pravega trenutka
“Mislim, da je vzrokov za neuspešno crowdfunding kampanjo veliko. Na nekatere zagotovo lahko vplivamo in v skladu s tem že pripravljamo nov, prenovljen projekt,” nam je Kristijan razkril nove načrte.
In poudaril, da je vseeno kar precej odvisno tudi od same sreče: “So okoliščine, ki jih še vedno ne razumem. Pregledali smo kar nekaj projektov, ki so bili prvotno neuspešni, nekateri celo dvakrat, potem pa so ustvarili kar lep uspeh in vse to brez kakršnihkoli sprememb v ponudbi ali prezentaciji.” Meni, da je posredi morda le izbira pravega trenutka ali pa vzroki ležijo kje drugje, kjer iz prezentacije na Kickstarterju niso razvidni.
Prepričan je, da je pri neuspehu najverjetneje vlogo igrala tudi cena: “Delno vidim problem v tem, da potencialnih kupcev nismo znali prepričati v pravo vrednost naše denarnice. Poleg tega pa menim, da nam je manjkal cenejši izdelek, ki bi prvotno pritegnil kupce, da nas podprejo, ter jim dal čas, da razmislijo in se morda opredelijo tudi za dražjo različico.”
Aluminijasta izvedba denarnice Clipcase (Vir slike: Clipcase)
Povprečen podpornik na Kickstarterju je za projekte pripravljen odšteti 25 dolarjev
Clipcase je bil od samega začetka mišljen v dveh izvedbah: aluminijasti in plastični. “Za aluminijasto se izdelava prototipa ne razlikuje kaj dosti od množične proizvodnje, tako da nam razvoj izdelka ni predstavljal težav. S plastično verzijo pa je zadeva dosti bolj komplicirana, draga in trajajoča.”
Odločili so se, da zato predstavijo le aluminijasto izvedbo, saj zaradi pravil Kickstarterja niso želeli uporabljati računalniških slik in skic, temveč fotografije dejanskih izdelkov, a Kristijan sedaj meni, da so takrat sprejeli napačno odločitev: “Po eni strani smo hoteli čimprej predstaviti projekt, po drugi pa smo bili soočeni z dejstvom, da plastična verzija še ni pripravljena.”
Dejstvo je, da se za cenejše izdelke kupci dosti lažje odločijo in jih podprejo brez predhodnega premišljanja. Ker bi bila plastična izvedba zagotovo znatno cenejša, bi lahko to igralo odločilno vlogo pri uspehu projekta.
Razvoj aluminijaste izvedbe (Vir slike: Clipcase)
“Statistika pravi, da je najbolj popularna višina podpore 25 dolarjev,“ se je o Kickstarterjevih številkah natančno pozanimal Kristijan. A cena za Clipcase se je pričela pri (razmeroma) visokih 70 dolarjih, kar je bilo očitno za marsikaterega potencialnega podpornika predrago.
Kot je ugotovil Kristijan, statistika tudi pravi, da skoraj 70 odstotkov podpornikov pride do prezentacije prek Kickstarterja in ne prek nekih drugih spletnih strani in povezav.
“Pomembno je, da ste čim prej vidni na Kickstarter strani, kar pomeni, da mora bit vaš projekt popularen. Popularni pa so projekti, za katere potencialni podporniki menijo, da bodo zagotovo financirani. Menim, da je prvih 48 ur ključnih, in da morate v tem času zbrati dovolj sredstev, da prepričate ljudi, da bo vaš izdelek tudi dejansko proizveden. S tem si tudi zagotavljate visoko pozicijo v kategoriji Popular, kar pa znova pomeni večjo vidnost,” je podal še zadnji nasvet za vse vas, ki se podajate v crowdfunding vode.
Kako Kickstarter obravnava predčasno prekinjene projekte?
Kot je pojasnil Kristijan, posebnih omejitev ali zahtev glede predčasno prekinjenih projektov ni. Ravno tako ne stroškov. Kickstarter vzame provizijo v višini 5 odstotkov zbranih sredstev samo v primeru, če je projekt uspešen.
“Obstaja majhna razlika med neuspešnim in predčasno prekinjenim projektom: če projekt predčasno prekinete, se ta v preiskovanju projektov po ključni besedi ali po kategoriji ne prikaže.” A projekt seveda na spletni strani obstaja za vedno in ga lahko prek povezave ali pa s pomočjo iskanja po imenu tudi najdete.
“Naš namen je bil pustiti projekt aktualen dalj časa ter ga tik pred samim koncem prekiniti. Med tem obdobjem bi že pripravljali material za vnovičen zagon. S tem bi povečali bazo potencialnih podpornikov za uspešen začetek nove predstavitve.
Problem pa je nastal v tem, da so podporniki, ko so dojeli, da ne zbiramo dovolj sredstev, in v želji, da dobijo svojo denarnico, začeli sami kontaktirati razne bloge in nas reklamirati. Glede na to, da smo v tem trenutku že vedeli, da bomo projekt prekinili in ga obogatenega s plastično verzijo vnovič zagnali, ni bilo smiselno zavajati kupcev in jih ne obvestiti o naših načrtih.”
Clipcase obstaja v 2304 barvnih kombinacijah (Vir slike: Clipcase)
Z denarnico je Kristijan ciljal predvsem na izkušnje
“Denarnic je na Kickstarterju zelo veliko in ljudje so po malem že siti podobnih izdelkov. Tukaj moram omeniti, da moj osnovni načrt sploh ni bil oblikovanje denarnice. Že dve leti namreč razvijam zložljivo kolo, ki ga želim financirati prek crowdfunding platforme.”
S ciljem, da zbere čim več izkušenj, se je odločil, da najprej poskusi zbirati sredstva s pomočjo bolj enostavnega izdelka: “Denarnica se mi je zdela zanimiv izziv – po eni strani zaradi široke uporabe, po drugi strani pa sem želel videti, ali lahko ponudim kaj novega v tako zasičenem segmentu.”
Rezultat je seveda Clipcase: “Prepričan sem da je izdelek drugačen, uporaben, predvsem pa zanimiv. S plastično verzijo, ki jo pripravljamo, in bo vključena v novi ponudbi, sem prepričan, da bomo poželi lep uspeh.“
Kristijan Nar, Vida Medič in Dejan Dejanovič (Vir slike: Clipcase)
Clipcase se na Kickstarter vrača 9. septembra 2014!
Ekipa se že čez nekaj dni vrača na Kickstarter, toda do takrat jih čaka še precej napornega dela. Kot pravi Kristijan, je njihov primaren cilj predstaviti plastično izvedbo denarnice Clipcase in ponuditi več (predvsem cenejših) opcij za podporo.
Intenzivno delajo tudi na promociji: posneli bodo nov video in pripravili svežo prezentacijo, s katero upajo, da bodo bolje prikazali vse lastnosti in prednosti denarnice Clipcase, poleg tega pa želijo kontaktirati čim več blogov in jim predstaviti izdelek. Tokrat so se odločili, da bodo vložili tudi nekaj denarja v oglaševanje (Google, Facebook, relevantni blogi).
Seveda ne bodo pozabili tudi kontaktirati prvotnih kupcev, katerim bodo ponudili darilo, če jih ponovno podprejo v prvih 48 urah.
V kolikor jih želite podpreti tudi vi, lahko to storite od 9. septembra 2014 dalje, ko se ekipa vrača na Kickstarter!