Najbolj ostra rivalstva v svetu tehnologije (2. del)
Najbolj ostra rivalstva v svetu tehnologije (2. del)
Prva štiri rivalstva smo predstavili tukaj >>
5. rivalstvo: predvajanje filmov in serij
Vodilni: Netflix
Netflix je začetnik prehoda z DVD-jev in drugih nosilcev na digitalne platforme. Veliko mladih uporablja to platformo za ogled televizijskih serij in filmov, ki ponuja tako stare serije, ki kar kličejo po maratonskem gledanju, kot tudi nove izvirne vsebine. Gledalce so pritegnile predvsem serije, kot so Hiša iz kart, Oranžna je nova črna in predelava Odbite rodbine.
Izzivalec: Amazon
Amazonove serije, med drugim Transparent in Mozart v džungli, so si prislužile zlate globuse. Podjetje bo na podlagi podpisanih pogodb kupilo filme Woodyja Allena in drugih hollywoodskih zvezd. Tako bo neposredno konkuriralo Netflixu, ki si prizadeva za isti cilj.
ProteusThemes: v treh letih do milijona dolarjev
Ocena škode: Netflix ohranja vodilno mesto na področju izvirnih vsebin, vendar ne more več ignorirati Amazona. Naročniki Amazon Prime so hkrati upravičeni tudi do brezplačne dostave.
Netflix je za zdaj še vedno v prednosti zaradi prepoznavnosti blagovne znamke in obsežne ponudbe serij in filmov, vendar pa so člani Amazona upravičeni do različnih ugodnosti, zaradi česar se bo njegov vpliv verjetno širil.
6. rivalstvo: oblak
Vodilni: Amazon Web Services
Amazon ni le spletni trgovec, razvili so tudi drugo pomembno storitev: Amazon Web Services. Platformo za računalništvo v oblaku za shranjevanje podatkov uporablja nekaj največjih podjetij v svetu tehnologije, med drugim Netflix in Pinterest. Primat te platforme je očiten, ko se kateri od centrov sesuje in so različne storitve, od spletne strani IMDb do aplikacije Tinder, začasno nedosegljive.
Izzivalec: Microsoft Azure
Microsoft se tako kot Amazon ne osredotoča le na eno stvar, v tem primeru izdelavo operacijskega sistema Windows. Ena od njihovih prioritet je razvoj platforme za računalništvo v oblaku, ki se imenuje Azure. V primerjavi z Amazonom dosega zelo omejen tržni delež, a mu ga v celoti ne namerava prepustiti.
7. rivalstvo: električni avtomobili
Vodilni: Tesla
Tesla je najbolj znano pionirsko podjetje na področju električnih avtomobilov na svetu. Manjša podjetja, na primer Faraday Future, sicer poskušajo najti svoje mesto na trgu, vendar je Tesla še vedno prva izbira za vse, ki si lahko privoščijo takšno vozilo. Izjemen dosežek Tesle je bila lanska bliskovita nadgradnja avtomobilov s sistemom za avtonomno vožnjo – kot bi posodobili operacijski sistem na pametnem telefonu. Običajni avtomobili česa takega pač ne zmorejo.
Izzivalec: Apple
Apple svoje načrte na področju avtomobilizma skriva za tesno zaprtimi vrati; direktor Tim Cook proces primerja z dolgotrajnim čakanjem na božični večer. S Projektom Titan se ukvarja približno 600 inženirjev, sosedje pa se že pritožujejo nad hrupom, ki ga povzročajo v Applovi skrivni tovarni.
Čeprav se večina proizvajalcev avtomobilov na nek način ukvarja z električnimi avtomobili, je direktor Tesle Elon Musk javno spregovoril le o Applu. Ko je Apple zaposlil nekaj inženirjev, ki so pred tem delali v Tesli, je Musk za nemški časopis Handelsblatt povedal, da Apple zaposluje tiste inženirje, ki jih je njegovo podjetje odpustilo.
Po Muskovih besedah ima v njegovem podjetju Apple vzdevek »Teslovo pokopališče«, saj zaposluje le ljudi, ki jim v njegovem podjetju ni uspelo.
8. rivalstvo: prenos igranja video iger v živo
Vodilni: Twitch
Twitch, ki je v lasti Amazona, je platforma za neposredno prenašanje igranja video iger. Prek nje lahko gledamo druge pri igranju video iger. S širjenjem popularnosti e-športov in profesionalizacijo igralcev se veča tudi število navijačev, ki si želijo gledati, kako drugi ljudje igrajo video igre in na kakšen način jih uspešno zaključijo. Podjetje, ki je vodilno na tem področju, že beleži 100 milijonov mesečnih obiskovalcev.
Izzivalec: YouTube
YouTube, ki je v lasti Googla, je znan kot platforma za gledanje posnetkov drugih ljudi. YouTubova stran, namenjena video igram, pa ni prav nič podobna predvajalniku, ki smo ga vajeni. Po zgledu Twitcha tudi YouTube po novem vabi igralce k prenašanju igranja video iger. Na strani je ob katerikoli uri mogoče gledati stotine ljudi, ki v živo igrajo Minecraft, veliko pa je tudi videov z ocenami iger ali navodili za igranje.
Ocena škode: Twitch si na vsak način prizadeva obdržati prvo mesto.
Twitch je bil dolgo nesporno stičišče za navdušence nad video igrami. Z vzpostavitvijo portala YouTube Gaming pa se je začela bitka za uporabnike. Spletna stran Tom’s Guide priporoča YouTube zaradi ugodnih cen in odlične izkušnje za gledalce, kar hvalijo tudi drugi kritiki. Ker gre v osnovi za običajen posnetek, so omogočene vse funkcije, ki jih ponujajo videi na YouTubu. Po drugi strani se lahko Twitch pohvali z bolj aktivnimi in zagnanimi navijači, kar je pomembna prednost v bitki za obiskovalce.
Vir: Business Insider