Najprej zgradite podjetje vredno 1.000 evrov
Slovenska podjetja zaposlujejo (Vir slike: sxc.hu)
Veliko podjetnikov sanja o tem, da bi njihovo podjetje postalo veliko in poznano ter uživalo sloves, kot ga uživajo tehnološki ali spletni giganti. Toda če zares želimo uspeti, je pomembno, da vsaj na začetku razmišljamo nekoliko bolj skromno.
Gary Chou, učitelj, ki že leta poučuje študente na eni izmed visokih šol v New Yorku, svojim varovancem naroča, da naj na poslovni svet gledajo z nekoliko drugačne perspektive. Ne želi, da bi študentje tekom njegovega podjetniškega krožka sanjali o namišljenem podjetju, ki ustvarja milijone, ampak jih spodbuja, da se raje lotijo pisanja poslovnega načrta za podjetje, ki bo na mesec zaslužilo 1.000 dolarjev.
Na ta način jih nauči treh pomembnih lekcij:
1. Samozadostnost je bistvena
Da bi lahko mlado podjetje raslo in se razvijalo, mora biti samozadostno. Kot podjetniki se ne smemo zanašati zgolj na denarne vložke investitorjev ali poslovnih angelov, saj si s tem sami nevede znižujemo možnosti avtonomije in kreativnosti našega mladega podjetja.
2. Zgraditi podjetje je težka naloga
Nemalokrat se zgodi, da podjetje že zelo zgodaj pridobi denarna sredstva investitorjev, preko crowdfundinga ali pa sredstva prejmejo kot udeleženci v enem izmed podjetniških pospeševalnikov. A pojavi se problem, ko pridobljenega denarja zmanjka, podjetniki pa se znajdejo sami: takrat se večina zave, da je zgraditi uspešno podjetje zares težka naloga. Podjetnik mora namreč znati več stvari: graditi produkt, ga prenesti na trg in na koncu pripraviti ljudi, da zanj plačajo.
Če se lotimo gradnje podjetja, ki naj bi na mesec zaslužilo “le” 1.000 dolarjev, obstaja veliko večja verjetnost, da se bomo stvari lotili v pravilnem vrstnem redu: najprej se bomo učili, šele nato rasli skupaj s podjetjem.
3. Uspeh pride sčasoma
Mnogokrat se izkaže, da je najboljši način, kako zgraditi nekaj velikega ta, da postavimo temelje za nekaj majhnega in nato na njih gradimo. Ne osredotočajte se zgolj na velike ideje, saj obstaja velika verjetnost, da pri tem ne boste uspeli.
Vir: Entrepreneur