
Gigatovarna bo v celoti zgrajena do leta 2020 (Vir slike: theverge.com)
Z današnjim dnem bo uradno zaživela Gigatovarna, ki se bo v prihodnjih nekaj letih dokončno spremenila v enoten prostor za celotno proizvodnjo Teslinih električnih avtomobilov. Pričetek slovesnega odprtja bo na sporedu 29. julija 2016 ob 18:00 uri po tamkajšnjem času (po našem času torej 30. julija 2016 ob 1:00 uri zjutraj). Trenutno je stavba, ki bo po končani izgradnji postala največja stavba na svetu po uporabni površini, dokončana 14 odstotno, z njeno gradnjo pa bodo predvidoma zaključili leta 2020.
Vstop na zavarovano območje v Nevadi omogočen le peščici
Že nekaj dni nazaj so se po prostorih največje tovarne na svetu, o kateri se govori le v presežkih, sprehodili prvi izbrani novinarji, današnji dan pa bo namenjen predvsem bodočim lastnikom Teslinih električnih avtomobilov, ki so si svoj primerek močno zaželjenih jeklenih konjičkov že zagotovili v prednaročilu.
Tudi v preteklosti je Elon Musk namreč več pozornosti kot novinarjem raje posvečal kupcem, podobno pa bo tudi tokrat, saj je vabila za udeležbo pred nekaj tedni razposlal tistim, ki so kupili več primerkov Modela 3 ali pa v nakup prepričali največ znancev in prijateljev.
Vsi udeleženci se bodo lahko zapeljali tudi s testnim primerkom Modela 3.
Prve fotografije iz notranjosti (Foto: Michael Ballaban/Jalopnik)
Prvi denarnici prijazen Teslin avtomobil povzročil veliko vznemirjenja
Prednaročenih je že več kot 400 tisoč primerkov družinskega avtomobila Tesla Model 3, ki je zaradi razmeroma nizke cene – omenjeni električni avtomobil je v prednaročilu na voljo že za 35 tisoč dolarjev – postal dosegljiv mnogim.
Zaenkrat avtomobilski velikan, ki ime nosi po električnem inženirju in fiziku Nikoli Tesla, trdno dela na tem, da bi naročila za Model 3 izpolnil v obljubljenem času. Ker proizvodnja baterij v Gigatovarni še ni v celoti vzpostavljena, trenutno baterije uvaža kar iz Japonske, kjer jih zanje po naročilu proizvaja podjetje Panasonic.
Cilj za prihodnost pa je seveda ureditev celotne proizvodnje v enem prostoru (med drugim tudi v sodelovanju s Panasonicom), kar bo stroške transporta in proizvodnje posameznega električnega avtomobila zmanjšalo za okoli 30 odstotkov – s tem pa električne avtomobile napravilo še bolj dostopne množicam.
Tesla Model 3 (Foto: Michael Ballaban/Jalopnik)
Podobna Gigatovarna nekoč tudi v Evropi, v Indiji, na Kitajskem…
Elon Musk se po tem, ko bo Gigatovarna dokončana, seveda ne namerava ustaviti. Po uspešni vzpostavitvi proizvodnje v prvi tovarni se bo, kot je zatrdil, lotil še gradnje podobnih proizvodnih hal v Evropi in Indiji ter na Kitajskem: “Pravzaprav kjer koli bo dovolj povpraševanja za končne produkte.” Cilja na to, da bi bila na vsakem kontinentu locirana vsaj ena tovarna.
Vsaka izmed takšnih tovarn naj bi bila sposobna sestaviti 500 tisoč avtomobilov letno – sprva manjših, družinskih avtomobilov, nato pa tudi večjih poltovornjakov, tovornjakov in drugih električnih vozil. Baterije, ki jih bodo poganjale, pa naj bi bile vse bolj napredne in primerne tudi za precej daljše vožnje, kot jih električni avtomobili trenutno dopuščajo. In glede na vztrajnost Elona Muska lahko upravičeno sklepamo, da so priljubljenosti klasičnim avtomobilom šteti dnevi.
Vir: Inverse, Wired